Στην Ελλάδα το ξεχωριστό Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV-τιμές, εκδόσεις

Λανσάρισμα στην ελληνική αγορά για το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο της Mazda που συνδυάζεται με περιστροφικό κινητήρα πάνω στο σασί του MX-30, του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου παραγωγής της εταιρείας.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

Η σειρά MX-30 της Mazda έφερε στο προσκήνιο το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο μαζικής παραγωγής της εταιρείας και σε συνέχεια το πρώτο plug-in υβριδικό με κινητήρα Wankel. Το E-Skyactiv R-EV είναι η νέα έκδοση του Mazda MX-30 που τροφοδοτείται από ένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα πρόωσης με μοναδική λειτουργία.

Η ιδιαιτερότητα της συγκεκριμένης υβριδικής τεχνολογίας έγκειται στο γεγονός πως οι μπροστινοί κινητήριοι τροχοί παίρνουν ενέργεια απευθείας από ηλεκτροκινητήρα.

Στην περίπτωση μας πρόκειται για έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 170 ίππων και ροπής 260 Nm. Και εδώ έγκειται η ιδιαιτερότητα της τεχνολογίας E-Skyactiv R-EV καθώς η ενέργεια κίνησης του ηλεκτροκινητήρα προέρχεται από δύο διαφορετικές πηγές.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

Ο πρώτος αφορά μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 17,8 kWh ενώ ο δεύτερος έχει να κάνει με την λειτουργία ενός περιστροφικού κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργεί ως γεννήτρια.

Σε σχέση με το αντίστοιχο σύστημα της Nissan, η Mazda προσφέρει το πλεονέκτημα της μεγαλύτερης μπαταρίας (το e-POWER έχει μπαταρία 1,8 kWh) και λειτουργεί μόνο ως "buffer" για να διασφαλιστεί ότι ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να τροφοδοτηθεί και να λειτουργήσει.

Διαβάστε Επίσης

Αντίθετως, η μπαταρία του MX-30 E-Skyactiv R-EV έχει πολύ μεγαλύτερη χωρητικότητα και ως εκ τούτου παρέχει τη δυνατότητα ηλεκτρικής αυτονομίας για περίπου 85 χλμ. σε μικτή χρήση κατά το πρότυπο μετρήσεων WLTP. Στη δε πόλη, η αυτονομία μπορεί να φθάσει και μέχρι τα 110 χλμ.

Στην πρίζα

Οι ιδιαιτερότητες δεν σταματούν εδώ. Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί με εναλλασσόμενο ρεύμα, ως συνήθως (με μέγιστη ισχύ 7,2 kW σε μονοφασικό και 11 kW σε τριφασικό) αλλά και σε συνεχές ρεύμα DC, κάτι που δεν είναι πολύ συνηθισμένο στα plug-in υβριδικά μοντέλα.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

Σε φορτιστή DC λοιπόν το σύστημα της Μazda μπορεί να υποστηρίξει ισχύ φόρτισης έως τα 36 kW, που σημαίνει πως η φόρτιση μέχρι το 80% της μπαταρίας μπορεί να πραγματοποιηθεί σε περίπου 25 λεπτά, σύμφωνα με στοιχεία από μετρήσεις της εταιρείας.

Επιπλέον, ο ενσωματωμένος φορτιστής του αυτοκινήτου είναι αμφίδρομος, που σημαίνει ότι όχι μόνο επιτρέπει της επαναφόρτιση της μπαταρίας, αλλά συνάμα μπορεί να δώσει ενέργεια σε άλλες συσκευές (έως 1500 W) μέσω μιας πρίζας στο πορτμπαγκάζ.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

O κινητήρας Wankel

Από την άλλη όταν η ενέργεια από τις μπαταρίες ξοδευθεί τότε δουλειά αναλαμβάνει ο θερμικός κινητήρας. Ο περιστροφικός κινητήρας του MX-30 είναι ο πρώτος Wankel που τοποθετείται σε μοντέλο παραγωγής της Mazda μετά από την κατάργηση του RX-8. Είναι εξελιγμένος και ενσωματωμένος ομοαξονικά με τον ηλεκτροκινητήρα.

Διαθέτει μονό ρότορα με ακτίνα 120 mm, πλάτος 76 mm και χωρητικότητα στα 830 κ.εκ.. Ο ψεκασμός είναι άμεσος και η απόδοσή του φθάνει τους 75 ίππους στις 4700 σ.α.λ με μέγιστη ροπή στα 116 Nm/4.000 σ.ά.λ.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

Σύμφωνα με τη Mazda, το MX-30 E-Skyactiv R-EV μπορεί να επιταχύνει σε 9,1 δευτερόλεπτα για τα 0-100 με την τελική να περιορίζεται στα 140 χλμ./ώρα. Επιδόσεις παρόμοιες με αυτές της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης. Παρόμοιο είναι και το απόβαρο των δύο εκδόσεων: στα 1.778 κιλά για την plug-in υβριδική έκδοση και στα 1.720 για την ηλεκτρική.

Διάθεση στην ελληνική αγορά

Το νέο Mazda E-Skyactiv R-EV έχει μια πλούσια γκάμα εκδόσεων από συνολικά 28 διαφορετικές προτάσεις. Τα δε πακέτα εξοπλισμού είναι πέντε: Prime-Line, Advantage, Exclusive-Line, Makoto και Edition-R. H τελευταία περιλαμβάνει ένα αποκλειστικό χρώμα για τα πλαϊνά της οροφής (Maroon Rouge Metallic) που είναι το ίδιο με εκείνο του πρώτου μοντέλου της Mazda του R360 Coupe αλλά και άλλες λεπτομέρειες αισθητικού χαρακτήρα.

Η τιμή εκκίνησης για την βασική έκδοση προσδιορίζεται στα 42.637 ευρώ ενώ η πιο πλούσια Edition-R με την μοναδική βαφή φθάνει έως τα 48.188 ευρώ.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network