Το στούντιο Pininfarina παρουσίασε την πιο πρόσφατη σχεδιαστική του μελέτη στο πρόσφατο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Πρόκειται για ένα GT υδρογόνου με υβριδική τεχνολογία, με την ονομασία Enigma. Στον μακροσκελή κατάλογο τεχνολογικών εφαρμογών, περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων μια ενεργή αεροτομή και ένα τεράστιας επιφάνειας παρμπρίζ.
Ο COO της Pininfarina, Felix Kilbertus, δήλωσε πως πρόκειται για την "αρχή της αντίστροφης μέτρησης" για την 100ή επέτειο του οίκου που έρχεται το 2030.
"Για εμάς ως ομάδα μηχανικών και δημιουργών, αυτή είναι μια καλή ευκαιρία να φέρουμε στο προσκήνιο την εναρκτήρια δήλωση, αν θέλετε. Μπορεί να αναπτυχθεί περαιτέρω, και στην πραγματικότητα, θέλουμε να το αναπτύξουμε περαιτέρω, αλλά η κύρια εστίαση είναι να αναδείξουμε τη δημιουργικότητα της Pininfarina ενόψει της χρονιάς ορόσημου", δηλώνει ο Kilbertus.
Σίγουρα είναι ένα εντυπωσιακό μοντέλο, αλλά αυτό είναι κάτι συνηθισμένο για τα δεδομένα του Pininfarina. Και, όπως είναι αναμενόμενο, το εξωτερικό έχει σμιλευτεί έντονα γύρω από αυτό το αεροδυναμικό αμάξωμα.
Οι εξαγωγές αέρα το πιο cool στοιχείο του Enigma GT
"Το χαμηλό αεροδυναμικό μπροστινό μέρος, υπάρχει για να οδηγεί τον αέρα στους μπροστινούς τροχούς και τελικά στα πλαϊνά του αυτοκινήτου. Στη συνέχεια, βέβαια, καθώς εκτίνεται προς τα πίσω, συναντάτε αρκετές καμπύλες πριν φτάσετε στο χαρακτηριστικό της ενεργής αεροτομής: την πίσω πτέρυγα. Υπάρχουν επίσης εξαγωγές αέρα που βρίσκονται περιμετρικά του αυτοκινήτου, στοιχείο που προσωπικά θεωρώ το πιο cool κομμάτι του σχεδιασμού", υποστηρίζει ο Kilbertus.
Αυτό που είναι επίσης ωραίο, είναι ότι ο V6 μικρού κυβισμού είναι τοποθετημένος κεντρικά. Αν και ο Kilbertus συμφωνεί ότι αυτή είναι μια ασυνήθιστη διάταξη για ένα αυτοκίνητο 2+2 θέσεων, μίλησε για το πώς στην Pininfarina "απόλαυσαν την πρόκληση" να δημιουργήσουν εκ νέου ένα τόσο εξωτικό σχήμα για το Enigma. Ίσως όμως το πιο ασυνήθιστο στοιχείο τελικά, να είναι η επιλογή του καυσίμου: το υδρογόνο.
"Αυτό που μας άρεσε στη χρήση υδρογόνου, είναι ότι έχει υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και είναι γρήγορο στην πλήρωση. Περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, η ιδέα ήταν να έχουμε ένα χαμηλό, ελαφρύ αυτοκίνητο. Έτσι, δεν έχουμε μια μπαταρία η οποία πιέζει τα πάντα προς τα πάνω. Μπορείς να τοποθετήσεις το υδρογόνο ανάμεσα στους επιβάτες, κάτι που σου δίνει τη δυνατότητα να ανακαλύψεις ξανά το ελαφρύ αμάξωμα, και θέλαμε να το εκφράσουμε αυτό τόσο αισθητικά όσο και τεχνικά", καταλήγει ο Kilbertus.