100 χρόνια Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε: Μια ιστορία επιτυχίας

Επί σειρά ετών πρώτη εταιρεία σε πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα, με εργοστάσιο συναρμολόγησης οχημάτων στο Βόλο και πρώτος εισαγωγέας Nissan στην Ευρώπη. Η ιστορία της εταιρείας του Νικόλαου Θεοχαράκη πάτησε τα 100.

Όλα ξεκίνησαν το 1924 στον Πειραιά όταν η τόλμη του Νικόλαου Ι. Θεοχαράκη βρήκε πρόσφορο έδαφος σε μια μικρή επιχείρηση ειδών αυτοκινήτου και υγρών καυσίμου. Η τόλμη μετεξελίχθηκε σε διορατικότητα η οποία μετουσιώθηκε σε επιχειρηματική εξωστρέφεια καθώς η εταιρεία που ίδρυσε συνεχίζει την δράση έναν αιώνα μετά.

Στα χρόνια που μεσολάβησαν, την εταιρεία ανέλαβαν τα δύο παιδιά του, Γιάννης και Βασίλης Θεοχαράκης για να έρθουμε στο παρόν όπου το τιμόνι της επιχείρησης έχει αναλάβει η τρίτη γενιά, με τον Τάκη Θεοχαράκη.

Το πρώτο κατάστημα στην οδό Ρετσίνα

Είναι βέβαιο πως το σημαντικότερο ορόσημο σε αυτή την πορεία ενός αιώνα ήταν έναρξη της συνεργασίας με την Nissan, το 1961. Μάλιστα, αυτή η συνεργασία έφερε στο προσκήνιο την πρώτη επίσημη αντιπροσωπεία της Nissan Motor Co. επί ευρωπαϊκού εδάφους και μια από τις πρώτες παγκοσμίως.

Το κατάστημα στην οδό Βερανζέρου
Έντυπη διαφήμιση εποχής

Και φθάνουμε κάπου στο 1980 όπου θεμελιώνεται το εργοστάσιο συναρμολόγησης αυτοκίνητων της τότε ΤΕΟΚΑΡ Α.Β.Ε.Ε, στο Βόλο. Το εγχείρημα αποτέλεσε σημείο αναφοράς, όχι μόνο για την εταιρεία της Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε., αλλά και ευρύτερα στον εγχώριο κλάδο της αυτοκίνησης που έως τότε επιχειρούσε μόνο στο κομμάτι της εμπορίας.

Το εργοστάσιο συναρμολόγησης οχημάτων στο Βόλο. Θεμελιώθηκε το 1980
Στα ενδότερα του εργοστασίου εφαρμοζόντουσαν διεθνή πρότυπα παραγωγής
από την ΤΕΟΚΑΡ ΑΒΕΕ

Το εργοστάσιο στο Βόλο έβαλε την Ελλάδα στο χάρτη και της παραγωγικής διαδικασίας. Λειτούργησε επί 15 χρόνια (1980 - 1995) και εκεί συναρμολογήθηκαν περισσότερα από 170.000 αυτοκίνητα, που διατέθηκαν στην εγχώρια αγορά. Το εργοστάσιο έφερε προβολή και πωλήσεις στη Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. καθώς ήταν πρώτη εταιρεία σε ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων, από το 1981 έως το 1993.

Το κέντρο Διανομής Ανταλλακτικών Αυτοκίνητων και Εκπαίδευσης στον Ασπρόπυργο

Το 1994 εγκαινιάζεται το πρότυπο κέντρο Διανομής Ανταλλακτικών Αυτοκίνητων και Εκπαίδευσης στον Ασπρόπυργο καθώς η εκπαίδευση του προσωπικού αποτελεί προτεραιότητα και σταθερή επιδίωξη της εταιρείας.

Το μοντέλο Datsun Bluebird P312 του 1963
Από τα πρώτα αγροτικά Datsun. Αργότερα, μοντέλα pick up της Datsun-Nissan βγήκαν και από το εργοστάσιο στο Βόλο

Έως το 2015 η Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. είχε ταξινομήσει 600.000 αυτοκίνητα στην ελληνική αγορά. Η εταιρεία επίσης δραστηριοποιείται στην αντιπροσώπευση και άλλων προϊόντων.

Από το 1957 εισάγει τα ελαστικά της ιαπωνικής Yokohama ενώ από το 1978 διαθέτει τα αγροτικά τρακτέρ και τις θεριζοαλωνιστικές μηχανές της Same & Deutz-Fahr. To 1982 μπαίνει και στην αγορά marine εισάγοντας τις εξωλέμβιες μηχανές της Suzuki.

Nissan Skyline GTX με ελαστικά της Yokohama. Δύο brands που αντιπροσωπεύονται από τη Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. από την δεκαετία του '50

Στην επιχειρηματική στέγη του ομίλου των εταιρειών Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. και Θεοχαράκης Α.Ε. υπάρχουν επίσης τα ηλεκτροκίνητα σάρωθρα Green Machines, τα ελαστικά των οίκων Kenda και Lassa, τα μεγάλα φορτηγά της BMC αλλά και τα φορτηγά της JAC.

Η αντιπροσώπευση των εξωλέμβιων μηχανών της Suzuki
είναι στις δραστηριότητες της εταιρείας από το 1982

Επιπροσθέτως, αντιπροσωπεύονται τα ηλεκτρικά ελαφρά φορτηγά της Regis, ηλεκτρικά ελαφρά φορτηγά της Addax, μπαταρίες αυτοκινήτων VMF, πρόσθετα λιπαντικών και χημικά προϊόντα WYNN’S, χημικά-καθαριστικά Permatex, καθώς και άλλα προϊόντα.

Ο όμιλος καλύπτει τις ενεργειακές του ανάκγες κατά 80% από φωτοβολταϊκά πάνελ

O όμιλος, ολοκλήρωσε μια μεγάλη επένδυση φωτοβολταϊκών πάνελ στις εγκαταστάσεις του σε Αθήνα, Ασπρόπυργο και Καλοχώρι Θεσσαλονίκης, προωθώντας και ενισχύοντας την περιβαλλοντική συνείδηση. Η συγκεκριμένη επένδυση καλύπτει ποσοστό 80% των υφιστάμενων ενεργειακών αναγκών της επιχείρησης.