Έπειτα από πιέσεις της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, η Ευρωπαϊκή Ένωση δέχθηκε να τροποποιήσει τη νομοθεσία περί σταδιακής κατάργησης των αυτοκίνητων που εκπέμπουν ρύπους CO2 μέχρι το 2035, αφήνοντας ένα παραθυράκι για οχήματα συμβατικής τεχνολογίας που θα καταναλώνουν συνθετικά καύσιμα.
Η ευρεία χρήση τους από αυτοκίνητα συμβατικής τεχνολογίας δύναται να περιορίσει τις εκπομπές ρύπων CO2 τουλάχιστον κατά 70% σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής ενός οχήματος.
Οι πολέμιοι των συνθετικών καυσίμων ισχυρίζονται - όχι αδίκως - πως η μαζική παραγωγή τους είναι ακόμα ακριβή και ότι τα χρήματα που επενδύονται για έρευνα και εξέλιξη των e-fuels θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καλύτερα στις τεχνολογίες της ηλεκτροκίνησης, των μπαταριών και των υποδομών.
Ο όμιλος Stellantis ανέφερε πρόσφατα πως 24 από τους κινητήρες συμβατικής τεχνολογίας που χρησιμοποιεί σε μοντέλα όλων των εταιρειών που έχει υπό τη σκέπη της, μπορούν να καταναλώσουν συνθετικά καύσιμα χωρίς τροποποιήσεις ή προσθήκες νέων συστημάτων τροφοδοσίας.
Υπολογίζεται πως σήμερα κυκλοφορούν στην Ευρώπη περίπου 28 εκατομμύρια οχήματα με αυτούς τους κινητήρες και το όφελος από την κατανάλωση συνθετικών καυσίμων για αυτό τον στόλο αυτοκινήτων θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές CO2 στην Ευρώπη κατά 400 εκατομμύρια μετρικούς τόνους μεταξύ 2025 και 2050.
Ο όμιλος έχει ως στόχο να μειώσει στο μισό το ανθρακικό του αποτύπωμα από τα επίπεδα του 2021 έως το 2030 και να καταστεί μηδενικός σε σχέση με τους ρύπους έως το 2038. Αξίζει να σημειωθεί πως τα συνθετικά καύσιμα που δοκίμασε η Stellantis στους κινητήρες της, προήλθαν από τα ερευνητικά κέντρα της Saudi Aramco.
Η πετρελαϊκή εταιρεία προμηθεύει και άλλους κατασκευαστές με συνθετικά καύσιμα όπως τον όμιλο της Renault. Υπέρ των e-fuels έχουν συνταχθεί η Ferrari και η Porsche. Μάλιστα, η τελευταία χρηματοδοτεί μια πιλοτική μονάδα παραγωγής στη Χιλή.