Αττική Οδός: Καρποφορεί ο διαγωνισμός. Έρχονται ανακοινώσεις

Αττική οδός σύστημα διαχείρισης κυκλοφορίας

Υψηλές είναι οι προσδοκίες που έχουν δημιουργηθεί σχετικά με το οικονομικό τίμημα για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ύψος του τιμήματος στον διαγωνισμό που τρέχει το ΤΑΙΠΕΔ, για το οποίο πολύ λόγος έχει γίνει το τελευταίο διάστημα, φαίνεται πως ξεπερνάει τις προσδοκίες της κυβέρνησης (ανέμενε να φτάσει τα 2,2 δισ. ευρώ) πλησιάζοντας τα 2,5 δισ. ευρώ. 

Αττική Οδός

Στην περίπτωση που τελικά το τίμημα για τη νέα σύμβαση της Αττικής Οδού κυμανθεί στα 2,4 με 2,6 δισ. ευρώ, όπως υποστηρίζουν κάποιες πηγές, τότε θα πρόκειται για μία επιτυχημένη διαγωνιστική διαδικασία. Οι οικονομικές προσφορές πάντως των σχημάτων που διεκδικούν την παραχώρηση της Αττικής Οδού αναμένεται να ανοίξουν πριν από τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. 

Ως εκ τούτου τα επόμενα βήματα που σχεδιάζονται από το Ταμείο είναι: άνοιγμα και αξιολόγηση των οικονομικών προσφορών, ανακήρυξη προτιμητέου επενδυτή, απόδειξη από τον πλειοδότη ότι έχει τα διαθέσιμα κεφάλαια για να καλύψει το τίμημα (proof of funds), έλεγχος της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, υπογραφή της σύμβασης και κύρωσή της από τη Βουλή.

Διαβάστε Επίσης

Η νέα σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου προβλέπει τη μείωση των διοδίων μετά τη νέα παραχώρηση και για διάστημα πέντε ετών στα 2,5 ευρώ από 2,8 ευρώ που είναι σήμερα. Ο νέος παραχωρησιούχος έχει δικαίωμα να αναπροσαρμόσει το αντίτιμο διέλευσης, αλλά μετά την πάροδο της πενταετίας, υποβάλλοντας αίτημα αύξησης το οποίο να τεκμηριώνεται από τις κυκλοφοριακές συνθήκες του αυτοκινητοδρόμου.

Υπενθυμίζεται ότι ο συγκεκριμένος όρος στο σχέδιο σύμβασης μπήκε κατόπιν συνεννόησης του ΤΑΙΠΕΔ με την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία είχε ζητήσει τη μείωση των διοδίων.

Να σημειωθεί πως το ΤΑΙΠΕΔ είχε προτείνει ένα διαφορετικό σύστημα τιμολόγησης της διέλευσης των οχημάτων. Τα διόδια σε ώρες μη κυκλοφοριακής αιχμής θα μειώνονταν και σε ώρες αυξημένης κυκλοφορίας θα ανέβαιναν λειτουργώντας ως αντικίνητρο για τη διέλευση των οδηγών.

Διαβάστε το πλήρες άρθρο της Ελένης Μπότα στο Capital.gr

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network