
Στις αρχές φθινοπώρου, η BMW θα παρουσιάσει στην έκθεση IAA Mobility στο Μόναχο ένα πρωτότυπο που θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό και θα βασίζεται στο νέο πάτωμα που η γερμανική εταιρεία ονομάζει Neue Klasse. Μιλώντας σχετικά, ο CEO της BMW, Oliver Zipse, μπορεί να μην έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το ποιο μοντέλο θα αποτελεί η προεπισκόπηση του concept, όμως είπε κάτι πολύ πιο σημαντικό. Πως το μοντέλο που θα εκτεθεί στο Μόναχο, θα είναι σχεδόν έτοιμο για παραγωγή.
"Η έκδοση παραγωγής θα κυκλοφορήσει σύντομα στους δρόμους”, ανέφερε συγκεκριμένα ο Zipse κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με θέμα τα κέρδη της BMW, την Πέμπτη 3 Αυγούστου. Μάλιστα στην αναφορά του για το νέο πάτωμα της εταιρείας του, ο Zipse το χαρακτήρισε "megaproject” και υπογράμμισε πως "δεν πρόκειται για τίποτα λιγότερο από το μέλλον της μάρκας BMW, του BMW Group και του χαρτοφυλακίου μας”.

Επιχειρώντας μια σύντομη αναδρομή στο πρόσφατο παρελθόν, διαπιστώνει κανείς πως η BMW έχει ήδη παρουσιάσει δύο concept με τα οποία επιθυμεί να αναδείξει τις μελλοντικές τεχνολογίες της, το i Vision Circular με επίκεντρο τη βιωσιμότητα, που παρουσιάστηκε στην έκθεση του Μονάχου το 2021 και το i Vision Dee με επίκεντρο την ψηφιακή τεχνολογία, που παρουσιάστηκε στη CES στο Λας Βέγκας τον Ιανουάριο. Στο Μόναχο, θα είναι η σειρά του τρίτου κατά σειρά πρωτότυπου της BMW.
Μεσαίο sedan και SUV τα πρώτα μοντέλα του Neue Klasse
Θυμίζουμε πως η γερμανική εταιρεία, είχε δηλώσει στο παρελθόν πως τα πρώτα αυτοκίνητα που θα κάνουν χρήση του νέου πατώματος, θα είναι ένα σεντάν μεγέθους Σειράς 3 και ένα μεσαίου μεγέθους SUV. Η BMW θα ξεκινήσει την παραγωγή των πρώτων αυτοκινήτων Neue Klasse το 2025 στο νέο της εργοστάσιο στο Ντέμπρετσεν της Ουγγαρίας, ενώ η παραγωγή στο εργοστάσιο του Μονάχου θα ξεκινήσει το 2026.

Η παραγωγή μοντέλων που θα βασίζονται στο Neue Klasse όμως δεν αφορά μόνο την Ευρώπη. Από το 2026, θα κατασκευάζονται επίσης στο εργοστάσιο της BMW στο Shenyang της Κίνας, και από το 2027 στο San Luis Potosí του Μεξικού. Οι προσδοκίες που έχει δημιουργήσει η BMW για τη νέα γενιά μοντέλων της βασισμένων στη Neue Klasse είναι ιδιαίτερα υψηλές, καθώς έχει δηλώσει πως θα αποτελέσουν "σημείο αναφοράς όσον αφορά την εμβέλεια, την ταχύτητα φόρτισης και την τιμολόγηση”.
Νέες εξαιρετικά αποδοτικές κυλινδρικές κυψέλες
Το νέο πάτωμα θα χρησιμοποιεί τις πρόσφατα εξελιγμένες κυλινδρικές κυψέλες, που σύμφωνα με την BMW βελτιώνουν την ενεργειακή πυκνότητα κατά περισσότερο από 20%, την ταχύτητα φόρτισης έως και 30% και την αυτονομία κατά 30%, σε σύγκριση με τη σημερινή τεχνολογία μπαταριών. Οι νέες κυψέλες θα χρησιμοποιούν μια χημική ένωση με βάση το νικέλιο και μειωμένη περιεκτικότητα σε κοβάλτιο, ενώ θα μειώσουν τις εκπομπές CO2 στο στάδιο της παραγωγής κατά 60%.
Επιπλέον, η πλατφόρμα Neue Klasse θα προσφέρει δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2+ και επιπέδου 3, με το L2+ να αναφέρεται σε χέρια μακριά από το τιμόνι, αλλά μάτια στο δρόμο. Όσο για το επίπεδο 3, θα επιτρέπει στο αυτοκίνητο να αναλαμβάνει την οδήγηση υπό συγκεκριμένες συνθήκες, όπως κατά μήκος ενός τμήματος αυτοκινητόδρομου.