Είναι κάτι που όλοι ευχόμασταν, αλλά ίσως λίγοι ελπίζαμε πως θα συμβεί. Η σταδιακή μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι μια συνθήκη που αφορά όλες ανεξαιρέτως τις εταιρείες.
Κι αν ένα μέλλον με αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα φαντάζει σενάριο με αρκετές δυσκολίες για μια εταιρεία συμβατικών οχημάτων, για τους κατασκευαστές supercars είναι διπλά δύσκολη. Κι αυτό, γιατί θα πρέπει να διαγράψουν από τη λίστα τους κινητήρες εσωτερικής καύσης πάνω στους οποίους εν πολλοίς έχτισαν το μύθο τους.
Η Porsche 911 είναι ένα από τα κορυφαία σπορ μοντέλα όλων των εποχών και ένας από τους κύριους λόγους που απολαμβάνει αυτό το status, είναι οι κινητήρες της.
Ακόμη κι αν διακατέχεσαι από ελάχιστη δόση ρομαντισμού, το τελευταίο πράγμα που θα ήθελες να δεις, είναι μια ηλεκτρική 911. Αυτό είναι κάτι που η Porsche προφανώς γνωρίζει καλά και απ' ότι φαίνεται, δεν σκοπεύει να φέρει τους φίλους της στη δυσάρεστη αυτή θέση.
Η εξαίρεση στον κανόνα
Αν και το σχέδιο της γερμανικής εταιρείας, περιλαμβάνει το 80% των πωλήσεών της μέχρι το 2030 να αφορά αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, η εμβληματική 911 θα αποτελεί την εξαίρεση, υπό την έννοια πως η Porsche δεν προτίθεται να αλλάξει κάτι στο σύστημα κίνησης του κορυφαίου της μοντέλου. Για την ακρίβεια, η 911 θα είναι το μοναδικό μοντέλο της εταιρείας, που θα εξακολουθήσει να εφοδιάζεται με θερμικούς κινητήρες.
Αξίζει να σημειωθεί, πως η Porsche ανήκει στις εταιρείες που έχουν επενδύσει στα "ηλεκτρονικά καύσιμα" και πιέζουν την ΕΕ να επιτρέψει τις πωλήσεις τέτοιου τύπου οχημάτων μετά το 2035. Θυμίζουμε πως σύμφωνα με τα όσα έχει κάνει γνωστά η εταιρεία, οι επόμενες γενιές των Macan, Cayenne, 718 Cayman και Boxster θα είναι ηλεκτρικές.
Όσο για την 911 που το 2022 οι πωλήσεις της αντιπροσώπευαν το 13% των πωλήσεων της μάρκας, η πρόθεση είναι να μείνει εκτός κάδρου ηλεκτροκίνησης. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ομάδας e-fuels της Porsche, Karl Dums, τα σχέδια της Porsche για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι επενδύσεις της σε "ηλεκτρονικά καύσιμα” είναι ξεχωριστά.