Η Emira, το τελευταίο διθέσιο της Lotus με συμβατικό κινητήρα, απέκτησε προσφάτως και μια έκδοση με τον ισχυρότερο τετρακύλινδρο κινητήρα που έχει ποτέ παρουσιαστεί στην εμβληματική γκάμα της εταιρείας με μοντέλα όπως τα: Elise, Esprit, Europa, Elan και Elite. H έκδοση με το νέο μοτέρ ονομάζεται Emira First Edition και παρότι το μηχανικό σύνολο προέρχεται από την Mercedes-AMG έχει δεχτεί κάποιες βελτιώσεις από την Lotus στο σύστημα εξαγωγής και στην χαρτογράφηση της λειτουργίας του κιβωτίου.
Πλέον το αλουμινένιο πλαίσιο του Emira θα φιλοξενεί έναν δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα με τέσσερις κυλίνδρους που αποδίδει 360 ίππους και 430 Nm ροπής. Η συγκεκριμένη έκδοση θα σταθεί δίπλα στις εξακύλινδρες -σε διάταξη V- εκδόσεις του Emira με τους 400 ίππους. Σύμφωνα με εργοστασιακές μετρήσεις, οι τετρακύλινδρς Emira αναπτύσσουν μέγιστη ταχύτητα 290 χλμ./ώρα και επιταχύνουν σε χρόνο 4,4 δευτερολέπτων στα 0-100 χλμ./ώρα. Μάλιστα, με αναλογία 180 ίππων ανά λίτρο προκύπτει και το μοντέλο με την υψηλότερη ειδική ισχύ στην γκάμα Emira.
Τεχνολογικά, ο νέος τετρακύλινδρος κινητήρας διαθέτει 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και σύστημα άμεσου ψεκασμού 200 bar. Οι εκκεντροφόροι εισαγωγής και εξαγωγής διαθέτουν μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων ενώ ο υπερσυμπιεστής έχει σχεδιασμό "διπλού κυλίνδρου” που σημαίνει ότι το περίβλημα της τουρμπίνας χωρίζεται σε δύο ξεχωριστούς αγωγούς συμβάλλοντας στη βελτίωση της ανταλλαγής των αερίων στους κυλίνδρους. Για την αποτελεσματικότερη διαχείριση της πίεσης υπερπλήρωσης, το wastegate ελέγχεται ηλεκτρονικά.
Η μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς περνά μέσα από ένα δοκιμασμένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων (DCT) και αυτό προερχόμενο από την Mercedes-AMG. Σε σύγκριση με τα εξατάχυτα μηχανικά και αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων που εφοδιάζουν τις V6 Emira, το DCT προσφέρει ακόμα πιο γρήγορες αλλαγές χωρίς διακοπή ροπής κατά τη διάρκεια της αλλαγής. Τέλος, το σύστημα ελέγχου εκκίνησης επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίσει το αυτοκίνητο για βέλτιστη επιτάχυνση από στάση, μεγιστοποιώντας τη διαθέσιμη πρόσφυση από τους πίσω τροχούς και τη ροπή του συστήματος κίνησης.