Κάτι σου θυμίζει το MG EX4 γιατί είναι φόρος τιμής στο θηρίο Metro 6R4 του Group B

Το Goodwood Festival of Speed αποτελεί το κατάλληλο πεδίο για την παρουσίαση από την MG ενός πρωτότυπου που αποτίει φόρο τιμής στην αγωνιστική ιστορία της μάρκας

Για όσους έχουν χάσει επεισόδια, η βρετανική MG βρίσκεται εδώ και αρκετό διάστημα υπό κινεζική κατοχή. Αυτό βέβαια δεν εμποδίζει την εταιρεία που βρίσκεται στην ιδιοκτησία της SAIC, να συμμετέχει σε σημαντικές εκδηλώσεις επί βρετανικού εδάφους και συγκεκριμένα, στο Goodwood Festival of Speed που διεξάγεται το ερχόμενο Σαββατοκύριακο. Η MG λοιπόν θα παρουσιάσει στο διάσημο φεστιβάλ ταχύτητας του Goodwood, ένα αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο hot hatch με την ονομασία ΕΧ4.

Έχοντας αισθητική από αγωνιστικό όχημα, το ΕΧ4 είναι βασισμένο στο MG4 Xpower, το οποίο διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες που ανεβάζουν την ισχύ στους 429 ίππους και τη μέγιστη ροπή στα 600 Nm. Η MG δεν αποκάλυψε τις προδιαγραφές του πρωτότυπου μοντέλου της, και αρκέστηκε να μας ενημερώσει ότι τόσο το MG4 XPower στην έκδοση δρόμου, όσο και το επερχόμενο ηλεκτρικό roadster Cyberster θα είναι παρόντα στο Goodwood.

Προκλητική εμφάνιση

Στο ΕΧ4, την παράσταση κλέβει το τεράστιο μπροστινό splitter, οι διευρυμένοι θόλοι τροχών, μια μεγάλη πράσινη αεροτομή στο πίσω μέρος και ένας διαχύτης σε όλο το πλάτος. Το concept μηδενικών ρύπων αποτίει φόρο τιμής στο αγωνιστικό Metro 6R4 Group B της δεκαετίας του 1980, το οποίο εφοδιαζόταν με έναν κεντρικά τοποθετημένο κινητήρα V6 3.0 λίτρων, που απέδιδε έως και 410 ίππους και έστελνε την ισχύ και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου πέντε σχέσεων.

Συνεχίζοντας λίγο την ιστορική αναδρομή, το αρχικό αγωνιστικό Metro κατέκτησε μια θέση στο βάθρο στο ράλι Lombard RAC του 1985, αλλά έμεινε πίσω από δύο Lancia Delta S4, που επίσης έκαναν το ντεμπούτο τους στη διοργάνωση. Τελικά, όμως, ο νεότευκτος V6 κινητήρας του αυτοκινήτου χαρακτηρίστηκε από μπόλικες παιδικές ασθένειες και το 6R4 δεν κατάφερε να ολοκληρώσει καμία από τις επόμενες διαδρομές του 1985, ενώ το 1986 το Group B απαγορεύτηκε, καθιστώντας το ουσιαστικά άχρηστο, καθώς το Group A που ακολούθησε περιόρισε το μέγεθος του κινητήρα στα 2.0 λίτρα και τους 300 ίππους.

Πίσω στο ΕΧ4, τα αποκαλυπτήρια του εσωτερικού του οποίου, θα γίνουν στο φεστιβάλ στο Goodwood. Σε κάθε περίπτωση, είναι σαφές πως δεν υπάρχει περίπτωση να δούμε το συγκεκριμένο μοντέλο να κυκλοφορεί στους δρόμους, καθώς και μόνο το splitter θα αρκούσε για να θεωρηθεί φονικό όπλο για οποιονδήποτε πεζό. Είναι όμως ωραίο να βλέπεις το παρελθόν μιας εμβληματικής βρετανικής μάρκας να επαναπροσδιορίζεται στη σύγχρονη εποχή.