Το μοναδικό αγωνιστικό Koenigsegg που υπάρχει βγαίνει σε δημοπρασία

To ένα και μοναδικό αγωνιστικό CCGT GT1 που κατασκεύασε η Koenigsegg πρόκειται να δημοπρατηθεί από τον οίκο Bonhams και ζαλίζουν οι πρώτες εκτιμήσεις για την τιμή που θα πιάσει

Βρισκόμαστε στη δεκαετία του 2000. Το τεχνικό team της Koenigsegg παράλληλα με την καθημερινή ρουτίνα κατασκευής hypercars, ασχολείται και με ένα διαφορετικό project. Ο Christian von Koenigsegg ήθελε να αγωνιστεί στο Le Mans, οπότε μια μικρή ομάδα με επικεφαλής τον Dag Bolenius, εξέλιξε και κατασκεύασε στο χέρι το CCGT GT1 που βλέπεις μπροστά σου.

Βασισμένο στο CCR αλλά με στοιχεία από το CCX, η αγωνιστική version ζύγιζε κάτω από 1.000 κιλά και παρήγαγε πάνω από 600 κιλά κάθετης δύναμης. Ο ατμοσφαιρικός V8 των 5,0 λίτρων περιορίστηκε στους 600 ίππους για την τήρηση των κανονισμών και η ισχύς μεταφερόταν στους πίσω τροχούς μέσω ενός διπλού συμπλέκτη της AP Racing και ενός κιβωτίου διαδοχικών σχέσεων, το οποίο προηγουμένως χειριζόταν μέσω ενός κανονικού μοχλού, αλλά έκτοτε αντικαταστάθηκε με paddles.

Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου ήταν το πλαίσιο από ανθρακονήματα, η ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, τα υδραυλικά αμορτισέρ αερίου, ένα πνευματικό σύστημα ανύψωσης για pit stop, πάνελ αμαξώματος από ανθρακονήματα/κέβλαρ και φρένα από ανθρακονήματα, αλλά δυστυχώς το αυτοκίνητο δεν έμελλε να αγωνιστεί ποτέ.

Η αλλαγή κανονισμών σήμανε το τέλος

Έχοντας κατασκευαστεί μεταξύ 2003 και 2007, οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στην πίστα Knutstorp το 2008. Δυστυχώς, λίγους μήνες αργότερα η ACO και η FIA άλλαξαν τους κανόνες για την κατηγορία GT1. Τα μονοκόκ από άνθρακα τέθηκαν εκτός και ο ελάχιστος αριθμός παραγωγής αυξήθηκε από 20 αυτοκίνητα για αρκετά χρόνια, σε 350 αυτοκίνητα ετησίως. Το όνειρο των αγώνων αντοχής της Koenigsegg είχε πεθάνει.

Όχι όμως και το CCGT που είχε κατασκευαστεί πριν από την αλλαγή των κανόνων, οπότε το αυτοκίνητο που βλέπεις είναι κυριολεκτικά μοναδικό. Α, και θα βγει σε δημοπρασία από τον οίκο Bonhams στο Φεστιβάλ ταχύτητας του Goodwood στα μέσα Ιουλίου. Η εκτίμηση; Κάπου μεταξύ 3,5 και 4,6 εκατομμυρίων ευρώ. Αν εξακολουθείς να διαβάζεις, μάθε πως ίσως τελικά και να αξίζει τον κόπο. Ή αλλιώς, τα χρήματα.

Το αυτοκίνητο περιγράφεται ως "πρακτικά καινούργιο”, καθώς φοράει ακόμα τα αρχικά του ελαστικά και είχε μόνο έναν ιδιοκτήτη από τη στιγμή που βγήκε από το εργοστάσιο. Ο εν λόγω ιδιοκτήτης ήταν ο Bard Eker, ένας Νορβηγός επιχειρηματίας που ήταν ο μεγαλύτερος μέτοχος της Koenigsegg Automotive εκείνη την εποχή και ο οποίος κάποτε κέρδισε το παγκόσμιο πρωτάθλημα μηχανοκίνητων σκαφών οδηγώντας ένα σκάφος με κινητήρα Lamborghini.

Το CCGT χρησιμοποιήθηκε περιστασιακά σε διαδρομές επίδειξης, ενώ κατά τα άλλα φυλασσόταν σε χώρο με ελεγχόμενη θερμοκρασία, όπου του γίνονταν "δύο φορές το χρόνο διαδρομές συντήρησης του κινητήρα”. Υπάρχουν όμως και άλλα καλά νέα για τον τελικό αγοραστή, καθώς ο οργανισμός Masters Historic Racing επιβεβαίωσε ότι, παρόλο που αυτό το πράγμα δεν έτρεξε σε αγώνες της περιόδου, θα του επιτραπεί να συμμετάσχει στη σειρά Masters Endurance Legends Series. Με τον επόμενο ιδιοκτήτη του να έχει πληρώσει το εκτιμώμενο ποσό για την απόκτησή του πάντως, δεν το βλέπουμε και πολύ πιθανό να το δούμε σε πίστα.

 

 

Koenigsegg CCGT GT1
Koenigsegg CCGT GT1
Koenigsegg CCGT GT1
Koenigsegg CCGT GT1
Koenigsegg CCGT GT1
Koenigsegg CCGT GT1
Koenigsegg CCGT GT1
Koenigsegg CCGT GT1
Koenigsegg CCGT GT1