Οι ονειρικές Ferrari FXX του παρελθόντος και τα άλλα μοντέλα με το χαρακτηριστικό ΧΧ, ήταν πολύ ιδιαίτερα αυτοκίνητα με τις οδηγικές τους παραξενιές, τις οποίες μπορούσε να ικανοποιήσει πιθανώς μόνο ο Michael Schumacher, αλλά οι εποχές έχουν αλλάξει. Έτσι η Ferrari SF90 XX Stradale και Ferrari SF90 XX Spider που κυκλοφορούν τώρα θα μπορούν να οδηγούνται και στον δρόμο και αυτό είναι κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά.
Στο παρελθόν αυτά τα αυτοκίνητα θα προορίζονταν μόνο για την πίστα, αλλά τώρα από το Maranello θα βγουν 799 Stradale και 599 Spider που θα προσελκύσουν πελάτες παγκοσμίως και κάτι μας λέει πως θα ξεπουλήσουν πριν προλάβει να ξεκινήσει η παραγωγή τους.
Πανίσχυρα κινητήρια σύνολα
Και τα δύο μοντέλα συνεχίζουν να χρησιμοποιούν έναν V8 twin-turbo κινητήρα, 4,0 λίτρων με τη υποστήριξη από τρεις ηλεκτροκινητήρες. Οι δύο εξ αυτών στον εμπρός άξονα και ο άλλος μεταξύ του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων. Η ισχύς αυξάνεται σε συνολικά 1.030 ίππους, έναντι 986 ίππων για το στάνταρ SF90 Stradale.
Από μόνος του, ο V8 στην SF90 XX Stradale αποδίδει 786 ίππους αντί 769 στην απλή έκδοση. Η αύξηση αυτή στην ιπποδύναμη επιτυγχάνεται χάρη σε νέα έμβολα, ειδική επεξεργασία του θαλάμου καύσης και τριμαρισμένους αγωγούς εισαγωγής και εξαγωγής.
Η νέα πολλαπλή είναι επίσης τοποθετημένη πιο κοντά στην καμπίνα που σημαίνει καλύτερος ήχος. Ασφαλώς είναι και ελαφρύτερη, αλλά αυτό περιλαμβάνει και τις απαραίτηες υποχωρήσεις όσον αφορά την καθημερινή χρήση.
Αναβαθμισμένοι και οι ηλεκτροκινητήρες
Βελτιωμένοι σε απόδοση είναι και οι ηλεκτροκινητήρες που συνδυαστικά αποδίδουν 229 ίππους και όχι 217 όπως στην απλή έκδοση δρόμου για τις Ferrari SF90. Η χωρητικότητα της μπαταρίας παραμένει στις 7,9 kWh. Όταν λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, η αυτονομία εξακολουθεί να είναι 25 χιλιόμετρα και η τελική ταχύτητα στη λειτουργία με χρήση μόνο ηλεκτρικής ενέργειας παραμένει αμετάβλητη στα 135 km/h.
Λειτουργία qualifying
Στις νέες SF90 XX υπάρχει επίσης μια νέα λειτουργία που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να βελτιώσει τους χρόνους του σε ένα γυρολόγιο. Το Qualifying όπως ονομάζεται αφορά μόνο τους ιδιοκτήτες που θα επισκέπτονται κάποια πίστα, γιατί το boost μεγαλύτερης ισχύος που θα δίνει αυτό δεν έχει κάποια ιδιαίτερη χρησιμότητα όταν κυκλοφορείς στους δρόμους.
Το ενθαρρυντικό πάντως είναι πως θα είναι διαθέσιμα 30 τέτοια boost με πλήρη την μπαταρία και σύμφωνα με τις μετρήσεις της Scuderia, κάθε τέτοιο θα δίνει την δυνατότητα να βελτιωθεί ο χρόνος στον γύρο του Fiorano κατά δύο δέκατα του δευτερολέπτου.
Αεροδυναμικά βοηθήματα
Οι Ferrari ΧΧ όμως όπου και αν κυκλοφορούν θα πρέπει να δείχνουν τον χαρακτήρα τους και στην προκειμένη περίπτωση αυτό συνδυάζεται με την αεροδυναμική. Μεγαλύτερο splitter εμπρός για να στέλνει τον αέρα κάτω από το αυτοκίνητο, ενώ η εισαγωγή στο καπό που υπάρχει στην απλή έκδοση, εδώ γίνεται ένα πολύ εκλεπτυσμένο σύστημα αεροδυναμικής λειτουργίας.
Πίσω η πτέρυγα είναι στο ίδιο πνεύμα και στο Maranello λένε πως τέτοια πτέρυγα είχαν τοποθετήσει σε αυτοκίνητο τους για τον δρόμο, τελευταία φορά στην Ferrari F50. Με όλα αυτά η κάθετη δύναμη που παράγει η Stradale φτάνει τα 530 κιλά στα 220km/h.