Η δεύτερη γενιά του Toyota C-HR ήταν από τα πλέον αναμενόμενα αυτοκίνητα του 2023, το είδαμε ως πρωτότυπο C-HR Prologue και πλέον παρουσιάστηκε επίσημα και το ένα πρώτο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι εκτός από τις "κλασικές" υβριδικές εκδόσεις, προστίθεται και μία ακόμα plug-in υβριδική εκδοχή του δημοφιλούς SUV. Ας δούμε τα χαρακτηριστικά του και πότε έρχεται στην Ελλάδα. Να τονίσουμε ότι προς το παρόν δεν υπάρχουν στοιχεία για τις τιμές στην χώρα μας.
Ένα Toyota πολύ ευρωπαϊκό
Στην περίπτωση του δεύτερης γενιάς C-HR η Toyota αποφάσισε να το κάνει όσο πιο ευρωπαϊκό γίνεται. Σύμφωνα με την φίρμα "σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάζεται στην Ευρώπη, με γνώμονα τον Ευρωπαίο πελάτη". Για την σχεδίαση η Toyota ισχυρίζεται ότι είναι "ένα concept car για το δρόμο" αλλά δεν είναι έτσι καθώς πρόκειται για καλοσχεδιασμένο αυτοκίνητο αλλά δεν σπρώχνει και τα όρια του νεοφουτουρισμού στην αισθητική.
Όπως βλέπεις μπροστά μοιάζει αρκετά και με το αμιγώς ηλεκτρικό bZ4x και λίγο με το νέο Prius 5ης γενιάς. To SUV και λίγο coupe της Toyota απλά συνεχίζει και ρετουσάρει ελαφρώς την βασική φόρμα του C-HR πρώτης γενιάς.
Επειδή Ευρώπη σημαίνει και βιωσιμότητα, σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, το νέο αυτοκίνητο έχει διπλάσια ποσότητα ανακυκλωμένων πλαστικών -που χρησιμοποιούνται σε περισσότερα από 100 διαφορετικά εξαρτήματα. Μεταξύ αυτών είναι ένα νέο ύφασμα για την επένδυση των καθισμάτων που κατασκευάζεται από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET.
Οι προφυλακτήρες διαμορφώνονται από ένα νέο υλικό ρητίνης που χρωματίζεται εκ των προτέρων στο καλούπι - μια καινοτομία που αναμένεται να εξοικονομήσει εκατοντάδες τόνους CO2. Περαιτέρω εξοικονόμηση έχει επιτευχθεί με την υιοθέτηση μιας νέας αυτοματοποιημένης διαδικασίας βαφής που χρησιμοποιεί χρώματα με βάση το νερό και με τη χρήση ενός νέου υλικού μη ζωικής προέλευσης ως εναλλακτική λύση στο δέρμα για το κάλυμμα του τιμονιού.
Και για να κλείσουμε κάπως το θέμα Ευρώπη να τονίζουμε ότι και οι μπαταρίες του κατασκευάζονται στην Ευρώπη.
Η συμπαγής εμφάνιση του αυτοκινήτου ενισχύεται από τους κοντούς προβόλους και τους μεγάλους τροχούς, διαμέτρου έως και 20 ιντσών. Ένας νέος σχεδιασμός διχρωμίας, με το μαύρο χρώμα της οροφής να επεκτείνεται έως τον πίσω προφυλακτήρα και το πίσω φτερό δίνει κάποιους πόντους στην εμφάνιση του νέου C-HR.
Τι γίνεται στο εσωτερικό του νέου C-HR
Όλα τα στοιχεία ελέγχου είναι συγκεντρωμένα στον χώρο του οδηγού, ενώ η οριζόντια διάταξη του πίνακα οργάνων και ο εσωτερικός σχεδιασμός δίνουν στους επιβάτες την αίσθηση ότι "η καμπίνα τους αγκαλιάζει".
Το Toyota C-HR διαθέτει ένα νέο, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3". Τα γραφικά είναι υψηλής ανάλυσης και φυσικά η οθόνη μπορεί να ρυθμιστεί ώστε να δίνει προτεραιότητα σε διαφορετικό περιεχόμενο ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού ή το είδος της διαδρομής που πραγματοποιεί, για παράδειγμα, εμφανίζοντας τις πληροφορίες των ενεργών λειτουργιών ADAS κατά την είσοδο σε αυτοκινητόδρομο. Υπάρχουν τρεις προκαθορισμένες διατάξεις, οι οποίες μπορούν να εξατομικευτούν μέσω διακοπτών στο τιμόνι.
Επίσης θα διατίθεται με ένα σύστημα ψηφιακού κλειδιού, όπου ο χρήστης χρειάζεται μόνο να έχει το τηλέφωνό του μαζί του για πρόσβαση και εκκίνηση του οχήματος.
Το σύστημα ατμοσφαιρικού φωτισμού του Toyota C-HR προσφέρει μια ευρεία γκάμα έως και 64 χρωμάτων. 24 αποχρώσεις είναι προγραμματισμένες να αλλάζουν ανάλογα με την ώρα της ημέρας, ξεκινώντας από ζωηρούς πρωινούς τόνους και καταλήγοντας σε πιο χαλαρωτικούς το βράδυ.
Το σύστημα φωτισμού θα συμβάλει επίσης στη βελτίωση της ασφάλειας: οι ηχητικές και οπτικές ειδοποιήσεις του συστήματος Safe Exit Assist θα ενισχύονται από τον εσωτερικό φωτισμό που θα αλλάζει σε κόκκινο χρώμα, για να προειδοποιεί για το άνοιγμα μιας πόρτας όταν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με άλλα οχήματα ή ποδηλάτες που πλησιάζουν από πίσω. Το Toyota C-HR είναι το πρώτο μοντέλο της Toyota που επωφελείται από αυτή την επέκταση της λειτουργικότητας του φωτισμού περιβάλλοντος.
Το νέο Toyota C-HR θα διατίθεται με το πακέτο πολυμέσων Toyota Smart Connect, που περιλαμβάνει (ανάλογα με την έκδοση του μοντέλου) οθόνη αφής 8" ή 12,3", ενσωματωμένο φωνητικό βοηθό και ασύρματη σύνδεση smartphone μέσω Apple CarPlay ή Android Auto. .
Παράλληλα μέσω της εφαρμογής MyT για smartphone γίνεται απομακρυσμένος έλεγχος των λειτουργιών του οχήματος, συμπεριλαμβανομένης της ενεργοποίησης του συστήματος κλιματισμού για θέρμανση ή ψύξη της καμπίνας πριν από το ταξίδι. Θα υπάρχει και λειτουργία αυτόματης στάθμευσης. Θα διατίθεται επίσης μια εφαρμογή που θα επιτρέπει την πλήρως ελεγχόμενη από απόσταση διαδικασία στάθμευσης, με τον οδηγό εκτός του οχήματος.
Όσοι είναι στην καμπίνα επωφελούνται και από την σταθερή πανοραμική οροφή που διαθέτει επιστρώσεις για μείωση των επιπέδων ακτινοβολούμενης θερμικής ενέργειας και υπέρυθρης ακτινοβολίας, οι οποίες διατηρούν τη θερμότητα στο εσωτερικό της καμπίνας το χειμώνα και αποτρέπουν την υπερβολική ανάπτυξη θερμοκρασίας το καλοκαίρι.
Υποβοήθηση οδηγού
Ό,τι παρωχημένο και να λέγεται για τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) πλέον ξέρουμε ότι αποδεδειγμένα αυξάνουν την ασφάλεια και φυσικά η Toyota δεν θα άφηνε το νέο C-HR χωρίς αυτά.
Όλες οι εκδόσεις του νέου Toyota C-HR θα διαθέτουν κάποια εκδοχή της πιο πρόσφατης σουίτας συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, του Toyota Safety Sense και προφανώς οι μελλοντικές ενημερώσεις λογισμικού του συστήματος μπορούν να παρέχονται over-the-air, χωρίς να απαιτείται επίσκεψη σε έμπορο του δικτύου.
Σημαντική εξέλιξη είναι η νέα λειτουργία Acceleration Suppression που επιβραδύνει κάθε ξαφνική χρήση του γκαζιού όταν ανιχνεύεται κίνδυνος σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα.
Τέσσερις επιλογές σε κινητήρες, όλες εξηλεκτρισμένες
Η γκάμα περιλαμβάνει υβριδικές εξηλεκτρισμένες (HEV) εκδόσεις 1,8 και 2,0 λίτρων και ένα plug-in hybrid electric (PHEV) μοντέλο 2,0 λίτρων, με αντίστοιχες ονομασίες Hybrid 140, Hybrid 200 και Plug-in Hybrid 220. Η έκδοση Hybrid 200 θα διατίθεται επιπλέον με την επιλογή έξυπνης τετρακίνησης (AWD-i).
Το σύστημα κίνησης Hybrid 140, που επίσης διατίθεται με τη νέα οικογένεια Corolla, εστιάζει στις οικολογικές επιδόσεις, αλλά αποδίδει σημαντικά περισσότερη ισχύ από το τρέχον υβριδικό ηλεκτρικό Toyota C-HR των 1,8 λίτρων.
Το Plug-in Hybrid 220 παρέχει αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση για καθημερινή χρήση και υβριδικά χαρακτηριστικά μακρινά ταξίδια. Χάρη στην εισαγωγή μιας νέας λειτουργίας geofencing, το Toyota C-HR PHEV θα μεταβεί αυτόματα σε λειτουργία EV όταν το αυτοκίνητο εισέλθει σε ζώνη χαμηλών εκπομπών (LEZ), βελτιστοποιώντας τη χρήση της μπαταρίας καθ' όλη τη διάρκεια του ταξιδιού.
Η επιλογή AWD-i που διατίθεται με το Hybrid 200 παρέχει πρόσθετη πρόσφυση και σταθερότητα κατά την εκκίνηση, στις στροφές ή σε ολισθηρές επιφάνειες, με την υποστήριξη ενός ακόμα συμπαγούς ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια υψηλής ροπής στον πίσω άξονα του αυτοκινήτου.
Ποιες θα είναι οι πρώτες εκδόσεις
Το νέο Toyota C-HR θα λανσαριστεί με δύο ειδικά μοντέλα Premiere Edition, που διαθέτουν τα υψηλότερα επίπεδα εξοπλισμού και σχεδίασης.
Η έκδοση GR SPORT Premiere Edition θα προσθέσει στιλιστικές λεπτομέρειες GR, όπως μοτίβο G-mesh στη μάσκα, ζάντες αλουμινίου 20" νέας σχεδίασης, σήματα GR, διακοσμητικά "Liquid Black" στην κεντρική κονσόλα και σπορ εμπρός καθίσματα με το λογότυπο GR ανάγλυφο στα προσκέφαλα. Το χαρακτηριστικό του χρώμα είναι το Precious Silver στη νέα διχρωμία που επεκτείνει το μαύρο φινίρισμα από την οροφή σε όλο το πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Θα είναι διαθέσιμες και άλλες χρωματικές επιλογές. Η λίστα εξοπλισμού περιλαμβάνει head-up display, premium ηχοσύστημα JBL και πανοραμική οροφή.
Η έκδοση High Premiere Edition έχει ένα χαρακτηριστικό δίχρωμο εξωτερικό Sulphur – θα διατίθενται όμως και με άλλα χρώματα. Θα έχει διάτρητα δερμάτινα καθίσματα με ραφές αντίθεσης Sulphur, το σύστημα προβολής πληροφοριών στο παρμπρίζ (head-up display), πανοραμική οροφή και premium ηχοσύστημα JBL.
Οι παραγγελίες για το νέο Toyota C-HR για την Ελλάδα μας αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του φθινοπώρου, με τις πρώτες παραδόσεις πελατών να πραγματοποιούνται στο τέλος του έτους.