Όποιος παρακολουθεί από κοντά τις εξελίξεις στον χώρο της ηλεκτροκίνησης, θα έχει διαπιστώσει πως η Toyota είναι από τις εταιρείες που δέχονται έντονη κριτική το τελευταίο διάστημα, εξαιτίας της καθυστερημένης εμπλοκής της στα ηλεκτρικά οχήματα. Είναι γνωστό πως η ιαπωνική εταιρεία, πρωτοπόρος στον τομέα των υβριδικών συστημάτων κίνησης, έχει φροντίσει να πάρει αποστάσεις από την διαφαινόμενη επικράτηση των ηλεκτρικών οχημάτων, υιοθετώντας μια πιο διαλλακτική άποψη, σύμφωνα με την οποία μπορούν να κερδίσουν έδαφος και άλλες μορφές ενέργειας.
Σύμφωνα με τα τελευταία νέα, η Toyota φέρεται να επιχειρεί την αντεπίθεσή της στα ηλεκτρικά οχήματα, με ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο πλάνο. Σε αυτό προβλέπεται η παρουσίαση μοντέλων με αυτονομία κοντά στα 1.000 χιλιόμετρα από το 2026 και περίπου 1.450 χιλιόμετρα μετά το 2028, πάντοτε με μία μόνο φόρτιση. Το πρώτο EV της επόμενης γενιάς, αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του το 2026 με τα σήματα της Lexus και θα χρησιμοποιεί μπαταρίες ιόντων λιθίου νέας γενιάς που θα παρέχουν αυξημένη αυτονομία.
Στα πλάνα η παραγωγή μπαταριών solid state
Το επόμενο βήμα, που έχει χρονικό ορίζοντα τα έτη 2026-2027, περιλαμβάνει μια διπολική μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου που μπορεί να μειώσει το κόστος κατά 40% σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά μπαταριών, ενώ μια ακόμη πιο προηγμένη διπολική μπαταρία σιδήρου λιθίου με 10% μεγαλύτερη αυτονομία, έχει προγραμματιστεί να μπει στην παραγωγή το 2027-2028. Με αυτή την τεχνολογία, η Toyota εκτιμά ότι θα παράξει περίπου 1,7 εκατομμύρια EVs που θα βασίζονται στη νέα αρχιτεκτονική μέχρι το 2030, τα οποία θα επωφεληθούν από τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης (solid state) από το 2027.
Σύμφωνα με την ιαπωνική μάρκα, οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης μπορούν να αυξήσουν την αυτονομία κατά 20% σε σχέση με τις επόμενης γενιάς μπαταρίες ιόντων λιθίου, ενώ μια ακόμη πιο βελτιωμένη εκδοχή μπαταρίας στερεάς κατάστασης που έχει προγραμματιστεί να κάνει την εμφάνισή της μετά το 2028, θα είναι σε θέση να αυξήσει την αυτονομία κατά 50%, με αποτέλεσμα να φτάνει στα επίπεδα των 1.450 χλμ.
Με οδηγό τα Gigafactories της Tesla
Τα σχέδια της Toyota δεν περιορίζονται όμως στον τομέα των μπαταριών. Η ίδια, επιθυμεί την ανάπτυξη τεχνολογιών που θα αντλούν έμπνευση από τα Gigafactories της Tesla και θα της επιτρέψουν να απλοποιήσει και να επιταχύνει τους ρυθμούς παραγωγής οχημάτων. Επίσης, στοχεύει στην εξέλιξη υπερ-αεροδυναμικών οχημάτων με συντελεστή οπισθέλκουσας κάτω από 0,20 μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια.
Γίνεται αντιληπτό πως πρόκειται για ένα σχέδιο πολλαπλών σημείων, που παρουσιάστηκε από τα ανώτατα στελέχη της Toyota για πρώτη φορά αυτό το μήνα στο Τεχνικό Κέντρο Higashi-Fuji της εταιρείας με θέμα "Ας αλλάξουμε το μέλλον των αυτοκινήτων". Κατά την παρουσίαση, οι εκπρόσωποι της εταιρείας επεσήμαναν ότι, σε αντίθεση με το να μείνει πίσω, η Toyota διαθέτει τόσο την τεχνολογία όσο και τις μονάδες παραγωγής που απαιτούνται, για να φέρει στην αγορά κορυφαία ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2026.
"Είμαστε αποφασισμένοι να γίνουμε ο παγκόσμιος ηγέτης στις μπαταρίες”, δήλωσε ο επικεφαλής του τμήματος Τεχνολογίας της Toyota, Hiroki Nakajima. "Θα χρειαστούμε διάφορες επιλογές για τις μπαταρίες, όπως ακριβώς έχουμε διαφορετικές παραλλαγές κινητήρων. Είναι σημαντικό να κάνουμε αυτές τις μπαταρίες συμβατές με κάθε είδους μοντέλο”, κατέληξε. Πάντως, παράλληλα με την βελτίωση της θέσης της στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, η Toyota θα συνεχίσει να εξελίσσει και να κατασκευάζει αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς και οχήματα που κινούνται με υδρογόνο.