Το τμήμα Vision Design Division της Toyota είναι αυτό που σχεδιάζει και υλοποιεί φουτουριστικά projects με όραμα να προσφέρουν λύσεις στον κόσμο που διαμορφώνεται και να ενσωματωθούν στο συνολικό μελλοντικό όραμα της Toyota.
Κατά συνέπεια τώρα που θα διαβάσεις για μια τουαλέτα, προσπάθησε να αναγάγεις όλες τις λεπτομέρειες στο βαθύτερο τους νόημα και μην μείνεις στην διαδικασία και μόνο. Γιατί η Toyota μπορεί να σχεδίασε μια κινητή τουαλέτα για άτομα με αναπηρία, αλλά το αποτύπωμά της είναι αυτό που θα δημιουργήσει ένα καλύτερο μέλλον για κάποιους ανθρώπους.
Το Vision Design Division έλαβε ένα απροσδόκητο και αιφνιδιαστικό αίτημα πριν από δύο χρόνια, από το τμήμα που είναι υπεύθυνο για τις δραστηριότητες κοινωνικής συνεισφοράς. Να σχεδιάσει μια τουαλέτα.
Ένα κοινωνικό project
Δεν επρόκειτο για μια οποιαδήποτε πρόχειρη τουαλέτα από εκείνες που τοποθετούνται στα πανηγύρια ή σε συναυλίες. Αντίθετα, ήταν μια πρόσκληση για τη δημιουργία κάτι που δεν είχε ξαναγίνει στην Ιαπωνία - μια κινητή τουαλέτα προσβάσιμη από άτομα με αναπηρία. Η κινητήρια δύναμη που ώθησε την ομάδα ανάπτυξης ήταν η επιτακτική επιθυμία των χρηστών αναπηρικών αμαξιδίων: "Ακόμα και με τις αναπηρίες μας, θέλουμε να επισκεπτόμαστε διάφορα μέρη".
Σύμφωνα με όσα ανακοινώνει τώρα η Toyota, οι άνθρωποι, όπως λέγεται, χρησιμοποιούν την τουαλέτα περίπου πέντε έως επτά φορές την ημέρα. Αυτό σημαίνει ότι η απουσία τουαλέτας στον προορισμό κάποιου μπορεί να είναι κάτι περισσότερο από μια μικρή ενόχληση - μπορεί να είναι μείζον ζήτημα. Στην πραγματικότητα, οι χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων και τα άτομα που χρειάζονται βοήθεια συχνά αναγκάζονται να παραιτηθούν εντελώς από τις εξορμήσεις λόγω της έλλειψης προσβάσιμης τουαλέτας.
Αρχικός στόχος οι Ολυμπιακοί
Η τουαλέτα ουσιαστικά έκανε ντεμπούτο στις φετινές 24 ώρες του Λε Μαν. Αρχικός στόχος μπορεί να ήταν οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Τόκιο, όμως εκεί εμφανίστηκαν απλώς κάποια σχέδια και κάποια πρώτα στάδια του project. Πλέον έχει ολοκληρωθεί και το αποτέλεσμα δικαιώνει τους Ιάπωνες γιατί η τουαλέτα της Toyota δεν είναι ένα αποκρουστικό κουτί, αλλά ένα περιφερόμενο δωμάτιο το οποίο μπορεί εύκολα να αποτελέσει αξιοπρεπές τμήμα οποιασδήποτε εκδήλωσης.
Η Toyota για να το καταφέρει αυτό χρειάστηκε να πάρει πολλά δεδομένα από άτομα με αναπηρία και να κατανοήσει τις επιθυμίες και τις συνήθειές τους.
Για παράδειγμα οι σχεδιαστές κατάλαβαν πως αίσθηση στα πόδια όσων χρησιμοποιούσαν την τουαλέτα δεν θα μπορούσε να υπάρξει κατά τη μεταφορά από το αναπηρικό αμαξίδιο στο κάθισμα της τουαλέτας. Μάλιστα θα μπορούσε να είναι ακόμη και επικίνδυνη διαδικασία εκτός εάν το δάπεδο είχε μια ιδιαίτερη υφή, με αίσθηση πρόσφυσης για την αποφυγή της ολίσθησης.
Ειδικός σχεδιασμός
Ως αποτέλεσμα, η ομάδα αναθεώρησε τον σχεδιασμό για να ενσωματώσει ένα υλικό δαπέδου που όχι μόνο αντιστέκεται στα σημάδια των ελαστικών αλλά και δίνει προτεραιότητα στην ασφάλεια μειώνοντας την ολισθηρότητα. Επιπλέον μέσω από τις απόψεις των χρηστών προέκυψε η ανάγκη να σχεδιαστεί το κάθισμα της τουαλέτας περίπου τρία εκατοστά ψηλότερα από το συνηθισμένο.
Παράλληλα η Toyota δούλεψε και με πολλούς εξωτερικούς συνεργάτες ώστε να ξεπεραστούν προβλήματα όπως η ροή του νερού και η ποσότητα αυτού, ο φωτισμός, τα υλικά και άλλα θέματα που προέκυψαν κατά τη διάρκεια του διετούς σχεδιασμού από την αρχική ιδέα μέχρι την ολοκλήρωση της τουαλέτας.