Οριστικό: Φορτιστές παντού στην ΕΕ-κάθε 60 χιλιόμετρα μέχρι το 2026

Η Ευρωπαϊκή Ένωση κατάλαβε ότι ηλεκτρικά αυτοκίνητα χωρίς φορτιστές δεν γίνεται και αποφάσισε να γεμίσει το οδικό δίκτυο με σταθμούς φόρτισης μέχρι το 2026. Στο παιχνίδι και το υδρογόνο

Σε συμφωνία μεταξύ Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και 27 κρατών-μελών κατέληξε η Ευρωπαϊκή Ένωση για την άμεση διεύρυνση του δικτύου ηλεκτρικών φορτιστών και σταθμών εφοδιασμού με υδρογόνο μέσα στα επόμενα χρόνια, προκειμένου να διευκολυνθεί η μετάβαση από τους θερμικούς κινητήρες. Οι οποίοι βέβαια δεν θα λείψουν καθώς η ΕΕ θα τους επιτρέψει με την προϋπόθεση να χρησιμοποιούν μόνο συνθετικά καύσιμα. 

Φορτιστές ανά 60 χιλιόμετρα στο βασικό οδικό δίκτυο

Η συμφωνία περιλαμβάνει σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων τουλάχιστον κάθε 60 χιλιόμετρα σε όλο το βασικό οδικό δίκτυο των 27 κρατών-μελών (δηλαδή και στην Ελλάδα) μέχρι το 2026, ενώ για τα φορτηγά η αντίστοιχη απόσταση θα είναι κάθε 120 χιλιόμετρα  με χρονικό ορίζοντα σε αυτή την περίπτωση το 2028.

Έως το 2031, σταθμοί ανεφοδιασμού με υδρογόνο θα πρέπει να υπάρχουν κάθε τουλάχιστον 200 χιλιόμετρα.

Και η συμφωνία για τους θερμικούς κινητήρες;

Ας μην ξεχνάμε ότι η συμφωνία έρχεται την ίδια εβδομάδα κατά την οποία επετεύχθη συμβιβασμός, ο οποίος προβλέπει ότι θα είναι δυνατό να πωλούνται νέα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες και μετά το 2035, αλλά αυτά θα μπορούν να καίνε μόνο συνθετικά καύσιμα. Ένα βασικό επιχείρημα όσων ήταν υπέρ των συνθετικών καυσίμων ήταν η σημαντική έλλειψη υποδομών φόρτισης και ως εκ τούτου αυτή η κίνηση της ΕΕ δεν προκαλεί έκπληξη. 

Οι νέοι κανόνες "θα διασφαλίζουν ότι το να οδηγεί και να φορτίζει κανείς ένα αυτοκίνητο νέας γενιάς θα είναι τόσο απλό και βολικό όσο το να οδηγεί ένα όχημα που καίει ορυκτά καύσιμα", ανέφερε ο Ismail Ertug, εκ των ευρωβουλευτών που συμμετείχαν στις διαπραγματεύσεις. Και πρόσθεσε "πρέπει να απανθρακοποιήσουμε τον κλάδο, ο οποίος είναι ακόμη σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνος για τις εκπομπές ρύπων".