Ο όρος εξατομίκευση, περιλαμβάνεται αρκετά συχνά στο λεξιλόγιο της σύγχρονης εποχής του αυτοκινήτου. Λογικό, καθώς από τη στιγμή που τα αυτοκίνητα αρχίζουν να μοιάζουν ολοένα και περισσότερο μεταξύ τους και να μοιράζονται ολοένα και περισσότερα τμήματα, οι κατασκευαστές προσπαθούν να σκεφτούν τρόπους που θα δώσουν την ευκαιρία στους πελάτες τους να διαφοροποιηθούν -αυτό σκέφτεται τώρα να κάνει και η Maserati. Μία καλή λύση, είναι οι πολυσέλιδοι κατάλογοι προαιρετικού εξοπλισμού. Δεν σου δίνουν μόνο τη δυνατότητα να "χτίσεις" το αυτοκίνητο σύμφωνα με τις προτιμήσεις σου, αλλά φέρνουν και έξτρα χρήματα στα ταμεία της εταιρείας.
Μοναδικές Maserati για περισσότερα κέρδη
Πώς θα σου φαίνονταν όμως η ιδέα στον όρο εξατομίκευση, να περιλαμβάνονταν ακόμη και το ίδιο το αυτοκίνητο; Σίγουρα χρειάζεσαι επεξήγηση και σίγουρα στα πιθανά ονόματα εταιρειών που θα σου έδιναν μια τέτοια δυνατότητα, δεν θα σκεφτόσουν τη Maserati. Κακώς, γιατί η ιταλική μάρκα φαίνεται πρόθυμη να αρχίσει να δέχεται παραγγελίες για μοντέλα που θα κατασκευάζονται σύμφωνα με τις επιθυμίες των εξέχοντων πελατών της.
Δεν είναι θεωρία, αλλά μια σκέψη με γερές βάσεις, καθώς ο επικεφαλής μηχανικός της Maserati, Davide Danesin, επιβεβαίωσε πρόσφατα στο Top Gear, πως οι κατασκευές κατά παραγγελία υπό την καθοδήγηση των πελατών, θα αποτελέσουν μέρος του μέλλοντος της Maserati, καθώς αυτή επιδιώκει να προχωρήσει ακόμη περισσότερο το πρόγραμμα εξατομίκευσης Fuoriserie.
Σε απλή μετάφραση, αν έχεις συγκεκριμένη άποψη για το πώς θα ήθελες την Maserati σου και φυσικά, διαθέτεις ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό για να τη δεις να γίνεται πραγματικότητα, δεν χάνεις κάτι να πάρεις ένα τηλεφωνο στο εργοστάσιο της Maserati στη Μόντενα. Βέβαια οι Ιταλοί επιθυμούν να είναι σε θέση να προσφέρουν κάτι ξεχωριστό, ακόμη και σε όσους δεν έχουν τη φαντασία να οραματιστούν ένα δικής τους έμπνευσης μοντέλο, αλλά δεν ψήνονται και στην ιδέα απόκτησης μιας "συμβατικής” Quattroporte.
Έρχονται και ειδικές εκδόσεις
Ο Danesin άφησε να εννοηθεί πως στο μέλλον θα υπάρξουν ειδικές εκδόσεις περιορισμένης παραγωγής στη γκάμα της Maserati, στη λογική μοντέλων όπως η Ferrari Daytona SP3 και η νέα Lamborghini Countach LPI 800-4. Το επερχόμενο Project24 που θα έχει ως βάση την MC20, θα είναι το πρώτο από αυτά τα supercars περιορισμένης παραγωγής, με μόλις 62 μονάδες να αναμένεται να κατασκευαστούν. Ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί τιμή για το όχημα των 730 ίππων που προορίζεται για χρήση σε πίστα, όμως δεν θέλει πολύ μυαλό για να καταλάβεις πως αυτή θα είναι ανάλογη της σπανιότητάς του.