Η Nissan επανέφερε την Ευρώπη ως "βασική" παγκόσμια αγορά, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία ανακάμπτει από την επιχειρηματική κρίση του 2020, όταν συρρίκνωσε το αποτύπωμά της στην περιοχή για να επικεντρωθεί στις ΗΠΑ, την Κίνα και την Ιαπωνία.
Τα νέα μοντέλα και η μείωση κόστους άλλαξαν τα σχέδια
"Η Nissan αντιμετώπισε με επιτυχία την υποκείμενη αιτία της μη κερδοφορίας της στην Ευρώπη μετά την παρουσίαση νέων μοντέλων και τη μείωση του κόστους", δήλωσε ο Chief Operating Officer Ashwani Gupta.
Τώρα που πατάει σε στέρεες βάσεις στην περιοχή, η Nissan έχει αλλάξει την επενδυτική της προσέγγιση από τη στρατηγική που ανακοίνωσε τον Μάιο του 2020 στο σχέδιο έκτακτης αναδιάρθρωσης Nissan Next, δήλωσε ο Gupta.
"Η Ευρώπη δεν ήταν μία από τις βασικές μας αγορές όταν ξεκινήσαμε το Nissan Next, αλλά τώρα είναι βασική" δήλωσε ο Gupta στο περιθώριο της εκδήλωσης της Renault και της Nissan.
Η Nissan ανακοίνωσε πρόσφατα ότι τα λειτουργικά της κέρδη στην Ευρώπη ήταν 4 δισεκατομμύρια γεν (31 εκατομμύρια δολάρια) το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου. Το ποσό αυτό είναι διπλάσιο από το ποσό της ίδιας περιόδου του 2021.
Οι περικοπές στην Ευρώπη
Στο πλαίσιο του σχεδίου Nissan Next, η αυτοκινητοβιομηχανία μείωσε την παγκόσμια παραγωγική της ικανότητα κατά 20%, περιόρισε τον αριθμό των μοντέλων κατά το ίδιο ποσό και μείωσε απότομα τα πάγια έξοδα.
Με τις απώλειες να συσσωρεύονται κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού το 2020, η Nissan αναδιάταξε τις επενδύσεις σε "παγκόσμια ανταγωνιστικές" αγορές και, στο πλαίσιο των περικοπών κόστους στην Ευρώπη, έκλεισε το εργοστάσιό της στη Βαρκελώνη.
Η αναδιάρθρωση λειτούργησε στην Ευρώπη και η εταιρεία "δεν παλεύει πλέον για την κερδοφορία όπως παλιά", δήλωσε ο Gupta.
Η Nissan μείωσε το σταθερό κόστος στην περιοχή κατά 30%, αναθεωρώντας τις διαδικασίες παραγωγής. Εκτός από το κλείσιμο του εργοστασίου της Βαρκελώνης, η Nissan μείωσε τις θέσεις εργασίας στο εργοστάσιό της στο Σάντερλαντ της Αγγλίας.
Η εταιρεία αύξησε τα έσοδα ανά μονάδα κατά περισσότερο από 18%, δήλωσε ο Gupta, μετά την κυκλοφορία νέων εκδόσεων του μικρού SUV Juke, του μικρομεσαίου SUV Qashqai και του μεσαίου SUV X-Trail.
Το χαμηλότερο σταθερό κόστος στην περιοχή "μετατρέπεται σε κέρδος", δήλωσε ο Gupta, αλλά πρόσθεσε ότι τα κέρδη στην Ευρώπη εξακολουθούν να είναι χαμηλότερα από εκείνα της Nissan στις ΗΠΑ, λόγω των μεγαλύτερων οικονομιών κλίμακας της εταιρείας εκεί.
Η Nissan το 2021 δήλωσε ότι θα επενδύσει 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια στο Sunderland για την κατασκευή ενός πλήρως ηλεκτρικού SUV που θα αντικαταστήσει το συμπαγές EV Leaf, καθώς και τη συνεργασία με την κινεζική Envision AESC για την επέκταση ενός εργοστασίου μπαταριών στην περιοχή.
Οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων της Nissan μειώθηκαν κατά 4,9% πέρυσι σε 238.062 στην Ευρώπη, με μερίδιο αγοράς 2,2%, σύμφωνα με τον αναλυτή αγοράς Dataforce και την ACEA. Το Qashqai, που κατασκευάζεται στο Sunderland, ήταν το μοντέλο με τις καλύτερες πωλήσεις με 116.203 μονάδες, αυξημένο κατά 10% από το 2021.
Η καλύτερη στιγμή της εταιρείας στην Ευρώπη ήταν το 2015, όταν πούλησε περίπου 560.000 αυτοκίνητα στην περιοχή, σύμφωνα με την ACEA, και είχε μερίδιο αγοράς 3,9%.
Βοήθεια από τη Renault
Η Nissan θα προσβλέπει στη Renault για να βοηθήσει στην αύξηση τόσο των πωλήσεων όσο και της κερδοφορίας στην Ευρώπη ως μέρος της νέας συμφωνίας, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Makoto Uchida. Η Nissan θα επενδύσει έως και 15% στο νέο αυτόνομο ηλεκτρικό τμήμα Ampere της Renault.
"Εξετάζουμε πώς μπορούμε να ενισχύσουμε αυτή την προσπάθεια", δήλωσε ο Uchida, αν και δεν δεσμεύτηκε για το χρονικό πλαίσιο ή το ακριβές ποσό της επένδυσης. "Η συνεργασία της Ampere με τη Renault είναι το επόμενο στάδιο για το οποίο συζητάμε".
Όπως είχαμε αναφέρει η Renault θα αναπτύξει και θα κατασκευάσει έναν ηλεκτρικό αντικαταστάτη του Nissan Micra από το 2026, ο οποίος θα έχει 80% κοινά μέρη με το επερχόμενο ηλεκτρικό Renault 5.
Επίσης η Renault έχει γίνει ο προμηθευτής ελαφρών επαγγελματικών φορτηγών της Nissan μετά το κλείσιμο του εργοστασίου της Βαρκελώνης, όπου η Nissan κατασκεύαζε το συμπαγές μοντέλο NV.