Εν αναμονή της χολιγουντιανής παραγωγής του Michael Mann με τον Adam Driver στον ρόλο του Enzo Ferrari, η Scuderia μας χαρίζει ένα άλλο φιλμ μικρού μήκους, με αντικείμενο τα αυτοκίνητά της. Βασικά επειδή μιλάμε για την Ferrari το αντικείμενο δεν είναι ποτέ τα αυτοκίνητά της και μόνο αλλά το πάθος και η αγάπη για αυτά. Αυτό ακριβώς ισχύει και για την "La Prova" που δημιούργησε μια ομάδα παραγωγής από το Χονγκ Κονγκ. "Η δοκιμή", όπως είναι ο τίτλος στα ελληνικά, συγκεντρώνει 75 χρόνια της Ferriari χρησιμοποιώντας τρία πολύ διαφορετικά αυτοκίνητα από τρεις διαφορετικές εποχές και είναι γυρισμένη με έναν πολύ ασυνήθιστο τρόπο.
Ο Frank Liew είναι σεναριογράφος και σκηνοθέτης με έδρα το Χονγκ Κονγκ, ο οποίος ασχολείται επίσης με την εισαγωγή των αυτοκινήτων της Ferrari στη χώρα, καθώς είναι επικεφαλής της Blackbird Concessionaires, του αντιπροσώπου του Maranello στο Χονγκ Κονγκ. Αποφάσισε λοιπόν να παρουσιάσει παγκοσμίως το πάθος του για το Cavallino Rampante με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο και να προωθήσει μέσω της παραγωγής τις δραστηριότητες της εταιρείας.
Γυρισμένο με iPhones
Η "La Prova" γυρίστηκε τους καυτούς καλοκαιρινούς μήνες του 2022 και ίσως η πιο εκπληκτική πτυχή της δεκάλεπτης ταινίας είναι ότι δεν χρησιμοποιήθηκαν καθόλου επαγγελματικά συστήματα κινηματογραφικών καμερών στα γυρίσματα αυτά. Αντ' αυτού, η Apple παρείχε πέντε iPhones, τα οποία αποτέλεσαν τα εργαλεία κινηματογράφησης σε όλες τις συνθήκες που επέλεξαν οι δημιουργοί. Από το να δεθούν δηλαδή σε έναν χειροκίνητο γερανό στο πίσω μέρος ενός φορτηγού, μέχρι το να τοποθετηθούν σε πολυάριθμα drones για ορισμένα από τα εναέρια πλάνα. O Frank Liew ωστόσο, ήταν πολύ χαρούμενος με το αποτέλεσμα γιατί δύσκολα θα καταλάβαινε κανείς ότι πρόκειται για κάτι τέτοιο. Η αίσθηση της ταινίας είναι απολύτως κινηματογραφική.
Τι είναι η "La Prova";
Χωρίς να προδώσουμε πολλά από την πλοκή, η "La Prova" αφηγείται την ιστορία ενός νεαρού καλλιτέχνη, παθιασμένου με τη Ferrari, ο οποίος αναζητά τη σύνδεση με τον πατέρα του καθώς η ζωή του εξελίσσεται. Μέσα από την αγάπη του για την 250 GT SWB Berlinetta που είχε ο πατέρας του, για μια Testarossa και τελικά για την 296 GTB, τα καταφέρνει και όλο αυτό παρέχεται σε ένα πακέτο επενδεδυμένο με μια πρωτότυπη μουσική, από τον ανερχόμενο παραγωγό Miink που εδρεύει στο Λονδίνο.
Ο Liew ήθελε να υπογραμμίσει την ιστορία που εμπλέκεται, λέγοντας: "H La Prova μιλάει για ένα σεβασμό στα μαθήματα που πήραμε από το παρελθόν, αλλά προσβλέπει σε αυτό που φέρνει το μέλλον. Όλες οι αξίες που νομίζω ότι περνούν επίσης από γενιά σε γενιά στη Ferrari, μια μάρκα που στέκεται στους ώμους γιγάντων μετά από 75 χρόνια και είναι η καλύτερη στον τομέα της".
Όσον αφορά το τελικό αυτοκίνητο που οδηγείται στην ταινία, την 296 GTB, ο Frank ήταν ιδιαίτερα εκφραστικός, λέγοντας: "Η 296 GTB, στα μάτια μου, αντιπροσωπεύει πραγματικά ένα από τα μεγαλύτερα άλματα στην τεχνολογική πρόοδο για τη Ferrari και είναι ένα αυτοκίνητο που πιστεύω ότι προορίζεται να γίνει ένα μελλοντικό κλασικό. Ως το πρώτο του είδους του που τροφοδοτείται από έναν μικρότερο υβριδικό κινητήρα, διαθέτει έναν τόνο τεχνολογίας αιχμής, αλλά και τόσα όμορφα σχεδιαστικά στοιχεία από προηγούμενα εμβληματικά μοντέλα. Όταν είδα για πρώτη φορά και στη συνέχεια είχα το προνόμιο να ζήσω την εμπειρία του αυτοκινήτου στο Fiorano, το συμπέρασμά μου ήταν ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που έχει πάρει όλα τα μαθήματα των προκατόχων του. Ένα πραγματικά αξιοσημείωτο κομμάτι μηχανικής και τέχνης".
Απολαυστική εμπειρία κινηματογράφησης
Αν και η κινηματογράφηση ήταν σίγουρα ασυνήθιστη, καθώς δεν υπήρχε ο μεγάλος εξοπλισμός κάμερας που συναντάμε σε ένα φιλμ με μεγάλο προϋπολογισμό, ο Liew είναι βέβαιος πως η αποκλειστική χρήση smartpηones για τα γυρίσματα προσέφερε σημαντικά στην τελική ταινία.
"Ένα σπουδαίο πράγμα σχετικά με τη διαδικασία κινηματογράφησης ήταν ότι επειδή όλοι είναι τόσο άνετα στη χρήση του τηλεφώνου, αυτό οδήγησε σε ένα πολύ συνεργατικό περιβάλλον κατά τη διάρκεια των επισκέψεων στις τοποθεσίες. Σχεδόν όλοι έχουν ένα iPhone - έτσι όλοι όσοι συμμετείχαν στην ομάδα είχαν ιδέες για ωραίους ή ενδιαφέροντες τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαμε να αποτυπώσουμε τη δράση", εξηγεί ο σκηνοθέτης και συμπληρώνει, "Και ήταν τόσο απολαυστική εμπειρία, η εργασία με αυτά τα αυτοκίνητα, καθένα από τα οποία αποτελεί ένα σύμβολο της εποχής από την οποία προέρχονται, που μπορώ να πω ειλικρινά ότι το μόνο μειονέκτημα ήταν ότι τα δύο παλαιότερα αυτοκίνητα δεν είχαν κλιματισμό. Μια μέρα, ορκιζόμουν ότι έπαθα εγκαύματα από τον ήλιο μόνο στο δάχτυλό μου, καθώς περίμενα στην Testarossa για μια λήψη! Σου λείπουν οι ανέσεις, αλλά μετά θυμάσαι ότι συλλαμβάνεις ανεκτίμητα κομμάτια αυτοκινητικής τέχνης, και τα δύο όμορφα αποκατεστημένα σε εργοστασιακές συνθήκες, και αυτό τα κάνει όλα να αξίζουν τον κόπο".
Μπορείς να παρακολουθήσεις το video πατώντας σε αυτό το link.