Consumer Reports: Τα συστήματα υποβοήθησης πρέπει να απλοποιηθούν

Μετά από σχετική μελέτη, το Consumer Reports κατέληξε στο συμπέρασμα πως οι οδηγοί που μπερδεύονται από τις λειτουργίες υποβοήθησης του αυτοκινήτου τους, μπορεί να τις αγνοήσουν εντελώς.

Είναι κάτι που έχει απασχολήσει τον καθένα μας. Πλέον, η επαλήθευση έρχεται μέσω του Κέντρου Δοκιμών Αυτοκινήτων του Consumer Reports. Ο λόγος για τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, που δεν είναι αυτό που θα χαρακτηρίζαμε "φιλικά προς τον χρήστη”. Όπως αναφέρεται λοιπόν στα συμπεράσματα του Consumer Reports, οι οδηγοί που μπερδεύονται από τις λειτουργίες υποβοήθησης του οχήματός τους, μπορεί να τις αγνοήσουν εντελώς. Κατά συνέπεια, η απογοήτευση που προκαλεί στον οδηγό η λειτουργία τους, μπορεί να μειώσει τα οφέλη τους στον τομέα της ασφάλειας.

"Αν δεν είναι ευχάριστη η χρήση τους στο αυτοκίνητο, αν σας χτυπούν αδιάκοπα, αν κάνουν πράγματα που σας μπερδεύουν ή δεν τα περιμένετε και δεν καταλαβαίνετε γιατί τα κάνουν, τότε όχι μόνο είναι μπερδεμένο, αλλά μπορεί να είναι ενοχλητικό και απογοητευτικό", δήλωσε η Kelly Funkhouser, διευθύντρια τεχνολογίας οχημάτων στο Κέντρο Δοκιμών Αυτοκινήτου του Consumer Reports.

Εκτεταμένη έρευνα

Το Consumer Reports εξέδωσε οδηγίες σχετικά με τα εύχρηστα χειριστήρια και τις οθόνες των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού στις 13 Δεκεμβρίου της χρονιάς που διανύουμε. Οι σχετικές προτάσεις έχουν ως τελικούς αποδέκτες τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και έγιναν μετά από δικά τους αιτήματα για τη λήψη σχετικού πληροφοριακού υλικού, δήλωσε η Funkhouser.

Το 2021, ο οργανισμός καταναλωτικής ασφάλειας εξέτασε 35.250 ιδιοκτήτες οχημάτων των ετών 2015-22. Η έρευνα επικεντρώθηκε στον προσαρμοζόμενο έλεγχο ταχύτητας, στις προειδοποιήσεις τυφλών σημείων, στην προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης και στην αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, καθώς και στα συστήματα υποβοήθησης απομάκρυνσης από τη λωρίδα κυκλοφορίας και διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας. Η μελέτη εξέτασε επίσης την ενεργή υποβοήθηση του οδηγού, η οποία είναι η ταυτόχρονη χρήση της υποβοήθησης κεντραρίσματος λωρίδας και του προσαρμοζόμενου cruise control.

Η πολυπλοκότητα μειώνει την ασφάλεια

Τα πολύπλοκα στη χρήση συστήματα ασφαλείας, μπορεί να εμποδίζουν την ασφαλή οδήγηση, δήλωσε η Funkhouser. Απροσδόκητα ηχητικά σήματα ή άγνωστα σύμβολα στον πίνακα οργάνων, μπορεί να αποσπάσουν την προσοχή του οδηγού. Ενδεχόμενη αρνητική εμπειρία, μπορεί να κάνει τον οδηγό να απενεργοποιήσει το σύστημα. "Εάν οι άνθρωποι τα απενεργοποιούν, όλα αυτά τα πιθανά οφέλη που υπάρχουν για την ασφάλεια χάνονται", συμπλήρωσε. Ακόμη και οι διαφορές στις ονομασίες των συστημάτων, έχουν να κάνουν με το branding και το μάρκετινγκ, δήλωσε η Funkhouser, προσθέτοντας ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν τα συστήματά τους να ξεχωρίζουν μεταξύ των ανταγωνιστών τους.

Γι' αυτό το λόγο, το Consumer Reports και άλλοι υποστηρικτές της ασφάλειας δημιούργησαν την πρωτοβουλία Clearing the Confusion (Ξεκαθάρισμα της Σύγχυσης), η οποία συνιστά έναν κατάλογο τυποποιημένων ονομάτων που έχουν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν τους οδηγούς να κατανοήσουν τα συστήματα ασφαλείας. Η έκθεση αναφέρει ότι μπορεί να υπάρχουν 8 έως 40 μοναδικοί όροι για κάθε τύπο συστήματος.

Σε αρκετές περιπτώσεις, πολλοί οδηγοί δεν είναι σίγουροι για το πώς λειτουργούν τα συστήματα του αυτοκινήτου τους, αναφέρει η έκθεση. Για παράδειγμα, το Consumer Reports διαπίστωσε ότι μόνο το 48% των ιδιοκτητών οχημάτων με προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης δηλώνουν ότι κατανοούν πώς λειτουργεί. Επίσης, μόλις το 42% των ιδιοκτητών οχημάτων, κατανόησαν την αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης του οχήματός τους.

Οι εξηγήσεις εντός του αυτοκινήτου για τον τρόπο λειτουργίας των συστημάτων, καθώς και πληροφορίες σχετικά με τις προειδοποιήσεις που δίνουν, συνιστώνται από τις εκθέσεις καταναλωτών. Προτείνεται μάλιστα η παροχή αυτών των πληροφοριών στην οθόνη infotainment του οχήματος.