
Το έργο το έχουμε ξαναδεί στο παρελθόν, αν και δεν είχε ακριβώς την ίδια πλοκή με αυτή εδώ. Μια εταιρία, λοιπόν, (βάλε όποια θέλεις εσύ -όλες, μηδέ μιας εξαιρουμένης το έχουν κάνει), παρουσιάζει ένα πρωτότυπο και μας λέει ότι είναι μια "σχεδιαστική άσκηση”, με χαρακτηριστικά που θα "υιοθετηθούν στα μελλοντικά μοντέλα”. Στη συνέχεια, ένα-δύο χρόνια μετά και ενώ το concept car έχει χαθεί σε μια μαύρη τρύπα που καταπίνει πρωτότυπα, βλέπουμε το τελικό αυτοκίνητο που κάτι μας θυμίζει (δις), έτοιμο για τις εκθέσεις και εικάζουμε βάσιμα ότι όσο εμείς θαυμάζαμε το concept, τα μοντέλα προπαραγωγής σκονίζονταν στη Έρημο του Θανάτου και τουρτούριζαν στον αρκτικό κύκλο, υπομένοντας δοκιμασίες που κάνουν τους 12 Άθλους του Ηρακλέους να μοιάζουν με τα Τρία Γουρουνάκια, χωρίς καν τον Κακό Λύκο. Ναι, τις περισσότερες φορές τα πρωτότυπα προδικάζουν μια τελειωμένη ιστορία.

Το Pu-Ra Zero ωστόσο "δεν είναι πρωτότυπο”, όπως ομολογεί η Lancia, που συνεχίζει λέγοντάς μας ότι πρόκειται για ένα "σχεδιαστικό μανιφέστο”. Σε κάθε περίπτωση, ό,τι κι αν είναι ή δεν είναι, το Pu-Ra Zero (Pure+Radical Zero) είναι δυσανάλογα επιδέξιο σε σχέση με το αδέξιο όνομά του και του λείπει αυτό που θεωρούμε απολύτως στάνταρ σε ένα αυτοκίνητο: οι τροχοί. Με το δημιούργημά του, ο επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήμαρτος της Lancia (και, παράλληλα, όλου του ομίλου Stellantis), Jean-Pierre Ploué, επιχειρεί να μας δώσει μια εικόνα για το μέλλον μιας εταιρίας που θέλει να επαναπροσδιορίζει όχι μόνο τη θέση της στο αυτοκινητικό στερέωμα, αλλά την ίδια της την υπόσταση.

Άλλωστε, πραγματικά, τι μπορεί να πάει στραβά με ένα "μάνιφέστο” που, μπορεί να μην έχει ρόδες, αλλά παραέχει επιρροές από τις Aurelia, Flaminia, Stratos και Delta;
Το Pu+Ra Zero, αποκαλύπτει χαρακτηριστικά γνωρίσματα που θα δούμε το 2024 στο Ypsilon, το 2026 σε ένα κορυφαίο μοντέλο του οποίου το όνομα δεν γνωρίζουμε και, τέλος, το το 2028 στην νέα Delta, που καλό είναι να μην κάνουμε καμία αναγωγή στο παρελθόν την, όταν τη δούμε.
Μόλις πρόσφατα, έμπλεος ενθουσιασμού, ο CEO της μάρκας Luca Napolitano δήλωνε ότι "Η νέα εποχή της Lancia ξεκινά σήμερα. Σήμερα είναι η αρχή της αναγέννησής μας που θα καταπλήξει τους οπαδούς της Lancia σε όλο τον κόσμο. Η Lancia θα είναι και πάλι μια επιθυμητή, σεβαστή και αξιόπιστη μάρκα στην ευρωπαϊκή premium αγορά". Μοιραζόμαστε τον ενθουσιασμό του γιατί έχουμε ένα soft spot για την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, διατηρούμε τις επιφυλάξεις του φίλαθλου που έχει μεγάλες αξιώσεις, αλλά έχουν δει και πολλά τα μάτια του, αλλά κρατάμε μεγάλο καλάθι γιατί το γκρουπ Stellantis είναι πανίσχυρο.

Άλλωστε, πραγματικά, τι μπορεί να πάει στραβά με ένα "μάνιφέστο” που, μπορεί να μην έχει ρόδες, αλλά παραέχει επιρροές από τις Aurelia, Flaminia, Stratos και Delta; Το hint που μας έδωσε η Lancia, ότι θα θαυμάσια, στρογγυλά πίσω φώτα της Stratos, θα φρενάρουν και στη νέα Ypsilon. Κι αυτό είναι το δίχως άλλο η αρχή για μια μεγάλη φιλία.