Η στροφή στην ηλεκτροκίνηση, αναμένεται να έχει ως συνέπεια την σημαντική αύξηση των εισαγωγών αυτοκινήτων από την Κίνα στην Ευρώπη. Η τελευταία, παραδοσιακά αποτελούσε εξαγωγέα αυτοκινήτων προς τις υπόλοιπες αγορές του πλανήτη, όμως η νέα κατάσταση που δημιουργείται στον χώρο του αυτοκινήτου, εκτιμάται πως θα επιφέρει αλλαγές σε αυτόν τον τομέα.
800.000 κινεζικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη
Συγκεκριμένα, οι εκτιμήσεις αναφέρουν πως μέχρι το 2025, έως και 800.000 αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής θα μπορούσαν να πουληθούν στην Ευρώπη, τα περισσότερα από αυτά αμιγώς ηλεκτρικά. Η στροφή αυτή θα έρθει, καθώς οι κινεζικές μάρκες θα αυξάνουν το μερίδιο αγοράς και, ταυτόχρονα, οι ευρωπαϊκές μάρκες θα κατασκευάζουν περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα, αναφέρεται σε μελέτη της εταιρείας PwC.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το γεγονός ότι από αυτά τα 800.000 αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής, περίπου 330.000 θα προέρχονται από δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Tesla, η BMW και ο όμιλος Renault, οι οποίες εξάγουν σήμερα EVs στην Ευρώπη από την Κίνα, συμπεριλαμβανομένων των Tesla Model 3, BMW iX3 και Dacia Spring. "Ενώ οι Κινέζοι κατασκευαστές πωλούν όλο και περισσότερα BEV στην Ευρώπη, τόσο οι Ευρωπαίοι όσο και οι Αμερικανοί κατασκευαστές, μεταφέρουν όλο και περισσότερο την παραγωγή των ηλεκτρικών τους οχημάτων στην Κίνα", αναφέρει η PwC σε δελτίο τύπου.
Η δεύτερη ευκαιρία της Κίνας
Οι προηγούμενες προσπάθειες των κινεζικών εταιρειών να εισέλθουν στην ευρωπαϊκή αγορά κατασκευάζοντας αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες απέτυχαν σε μεγάλο βαθμό, αλλά η τεχνογνωσία της Κίνας στα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, θα μπορούσε να αποτελέσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα αυτή τη φορά. Κοινώς, η νέα εποχή γεννά νέες ευκαιρίες. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η PwC προβλέπει μερίδιο αγοράς των κινεζικών EV στην Ευρώπη μεταξύ 3,8-7,9%.
Φυσικά, μεγάλο μέρος της αποδοχής μιας εταιρείας, εαξαρτάται από το πώς γίνεται αντιληπτή σε μία αγορά. Οι κινεζικές μάρκες είναι ακόμη σχετικά άγνωστες στην Ευρώπη και χρειάζεται πολλή δουλειά για να οικοδομήσουν ισχυρό brand name στα BEV, ειδικά όταν πρόκειται για μοντέλα της premium κατηγορίας.
Ο Matthias Schmidt, αναλυτής στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, δήλωσε ότι περίπου 200.000 οχήματα από κινεζικές μάρκες είναι πιθανό να πουληθούν στην Ευρώπη φέτος, με περίπου 90.000 από αυτά να είναι πλήρως ηλεκτρικά, 40.000 plug-in υβριδικά και τα υπόλοιπα με συμβατικά συστήματα κίνησης. Την ίδια ώρα, οι ευρωπαϊκές εταιρείες θα εξάγουν περίπου 100.000 πλήρως ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη από τις κινεζικές εγκαταστάσεις παραγωγής τους, δήλωσε ο Schmidt.
Ένα σημαντικό μερίδιο σε αυτή την εξέλιξη, αναμένεται να έχει το επόμενο έτος η Smart, η οποία θα κατασκευάζει τη νέα γενιά των ηλεκτρικών της οχημάτων στην Κίνα και όχι στην Ευρώπη.