
Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία και αν σου φαίνεται αυτό κλισέ, να ξέρεις πως η μοναδική ελπίδα κάποιων να συνεχίσουν να έχουν αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι το υδρογόνο. Οι εταιρείες που πιστεύουν σε αυτό, πληθαίνουν όλο και περισσότερο, ακολουθώντας ένα μονοπάτι που χάραξε η Toyota και ακολουθούν τώρα Renault, Alpine και η BMW.

Για την BMW πάντως, μπορεί να μοιάζει πως η ενασχόληση με το υδρογόνο έχει ξεκινήσει εσχάτως αλλά δεν είναι καθόλου έτσι. Οι Βαυαροί ξεκίνησαν να το μελετούν το 1978 και το γεγονός πως δοκίμασαν για πρώτη φορά την τύχη τους, βγάζοντας αυτοκίνητο με υδρογόνο, το 2000, μπορεί να ερμηνευθεί από κάποιους και ως ξεψάχνισμα. Τότε εφοδίαζαν αυτοκίνητα με V12 κινητήρες που λειτουργούσαν με καύσιμο βενζίνη και υδρογόνο. Συνέχισαν με τους V12 και στην δεύτερη προσπάθειά τους, το 2007 και φέτος αποκάλυψαν πως συνεχίζουν να εξερευνούν την τεχνολογία μέσω ενός BMW iX5.
Είναι μια σχέση σοβαρή
Το ενδιαφέρον τώρα, έρχεται από την πλευρά του Oliver Zipse και πάλι, μιας και ο πρόεδρος της BMW, δείχνει θερμά υπέρμαχος του υδρογόνο και δεν είναι η πρώτη φορά που το κάνει. Κατά την πρόσφατη παρουσίαση της Rolls Royce Spectre, μίλησε για αυτό. "Αυτή τη δεκαετία θα υπάρξει προσιτό αυτοκίνητο της BMW με υδρογόνο. Πιστεύουμε στο υδρογόνο για πολλούς λόγους", τόνισε ο Zipse και συμπλήρωσε, "Μιλώντας για λογαριασμό της BMW, αλλά αυτό αφορά όλα τα brands του ομίλου, θεωρούμε πως αν θέλει κάποιος να κινείται χωρίς ρύπους και δεν μπορεί να έχει σταθμό φόρτισης, το υδρογόνο είναι η μοναδική επιλογή του".

"Σε ορισμένες περιοχές η υλοποίηση μιας υποδομής υδρογόνου είναι ευκολότερη από μια ηλεκτρική υποδομή", συνέχισε ο Zipse αναφερόμενος στο θέμα του υδρογόνου, "Για παράδειγμα σε περιοχές όπου δεν υπάρχει σύνδεση με το ηλεκτρικό δίκτυο. Για το υδρογόνο χρειάζεται μόνο η δεξαμενή. Θα υπάρξουν περιπτώσεις σε αυτόν τον κόσμο όπου θα υπάρξει αυτή η κατάσταση". Πάντως δεν θεωρεί πως αυτή θα είναι η μοναδική αγορά για το υδρογόνο και πως μπορεί να είναι μόνο μια εναλλακτική κατηγορία και αυτό ήταν κάτι που ξεκαθάρισε.
Rolls Royce με υδρογόνο;
Είναι μια αγορά στην οποία η BMW θέλει να συμμετέχει κανονικά. Ήδη δοκιμάζει το "i Hydrogen NEXT", το οποίο είναι ουσιαστικά μια X5 με κυψέλη καυσίμου που βρισκόταν ήδη σε "σχεδόν τυποποιημένο" στάδιο τον Ιούνιο του 2021. Ενώ ο Zipse δεν δίστασε να αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο ακόμη και για μια Rolls Royce που θα κινείται με υδρογόνο. Πράγμα που ειλικρινά φαντάζει απίθανο, αλλά αν μας έλεγες πριν από δέκα χρόνια πως σήμερα θα τσακωνόμαστε ποιος θα φορτίσει πρώτος το αυτοκίνητό του, θα σε κοροϊδεύαμε.