Είναι επισήμως το ταχύτερο Audi RS 3 και λέγεται Audi RS3 Performance Edition. Μόλις παρουσιάστηκε και είναι ειδική έκδοση με ισχύ 407 PS και τελική ταχύτητα 300 km/h. Η ειδική έκδοση θα έχει περιορισμένη παραγωγή 300 μονάδων και θα αποτελέσει την κορωνίδα της σειράς RS 3 τόσο σε τεχνικό όσο και σε αισθητικό επίπεδο και θα είναι διαθέσιμη ως Sportback και Sedan. Θα κυκλοφορήσει το 2023.
Φυσικά πεντακύλινδρος turbo κινητήρας με αυξημένη απόδοση
Το RS 3 Perfomance Edition είναι πιο ισχυρό και ταχύτερο από κάθε άλλο RS 3 έως σήμερα. Είναι το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας που επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 300 km/h, ξεπερνώντας κατά 10 km/h την κανονική έκδοση με RS Dynamics Package plus. Ο πεντακύλινδρος turbo κινητήρας με τον χαρακτηριστικό ήχο, αποδίδει πλέον 407 PS και μάλιστα σε μεγαλύτερο εύρος στροφών, μεταξύ 5.700 - 7.000 rpm. Αυξημένο είναι και το εύρος της μέγιστης ροπής των 500 Nm που είναι πλέον διαθέσιμη μεταξύ 2.250 - 5.700 rpm. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στον μεγάλο υπερσυμπιεστή και την υψηλότερη κατά 0,1 bar πίεση υπερπλήρωσης που πλέον φθάνει τα 1,6 bar. Η ισχύς μεταδίδεται μέσω κιβωτίου διπλού συμπλέκτη S tronic 7 σχέσεων. Το RS 3 Performance Edition επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 3,8 δευτερόλεπτα.
Το σύστημα ελέγχου των ρυθμιζόμενων πτερυγίων της εξάτμισης -το οποίο διευρύνει το ηχητικό φάσμα της εξάτμισης - έχει προσαρμοστεί κατάλληλα: στα προγράμματα Dynamic, RS Performance και RS Torque Rear του Audi drive select, τα πτερύγια ανοίγουν περισσότερο όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, κάνοντας τον ήχο ακόμα πιο έντονο.
Και τι άλλο;
Το RS Torque Splitter που χρησιμοποιεί το RS 3 Performance Edition αυξάνει τη σταθερότητα –για παράδειγμα σε βρεγμένο οδόστρωμα – ενώ παράλληλα βελτιώνει την ευελιξία και μειώνει την υποστροφή κατά τη δυναμική οδήγηση. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενων πολύδισκων συμπλεκτών που κατανέμουν ενεργά τη ροπή, με πλήρη μεταβλητότητα, μεταξύ των πίσω τροχών. Στο πρόγραμμα RS Performance, η κατανομή ροπής μεταξύ των πίσω τροχών γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτυγχάνεται σχεδόν ουδέτερη συμπεριφορά, με ελάχιστη υποστροφή και υπερστροφή, εξασφαλίζοντας βέλτιστη απόδοση και επιδόσεις στην πίστα.
Και semi-slick ελαστικά
Το RS 3 Performance Edition φορά semi-slick ελαστικά Pirelli P Zero "Trofeo R" - 265/35 στον εμπρός άξονα, 245/35 στον πίσω - ως μέρος του βασικού εξοπλισμού. Χάρη στην ειδική σύνθεση της γόμας και το ασύμμετρο πέλμα, τα συγκεκριμένα ελαστικά υψηλών επιδόσεων προσφέρουν ιδιαίτερα υψηλή πρόσφυση σε στεγνό οδόστρωμα, αυξάνοντας έτσι τη σταθερότητα και την πλευρική πρόσφυση. Οι ζάντες 19 ιντσών με τη σκούρα γκρι ματ απόχρωση είναι κατασκευασμένες από χυτό αλουμίνιο και έχουν εντυπωσιακή σχεδίαση που είναι εμπνευσμένη από το μηχανοκίνητο αθλητισμό, ενώ είναι αποκλειστικά διαθέσιμες στη συγκεκριμένη ειδική έκδοση. Οι στάνταρ εμπρός κεραμικοί δίσκοι (διαστάσεων 380 x 38 mm) συνδυάζονται με δαγκάνες έξι εμβόλων είναι βαμμένες σε μπλε χρώμα.
Πώς το ξεχωρίζω από το "απλό" RS3
Εκτός από τους τροχούς αποκλειστικής σχεδίασης και την σπορ εξάτμιση RS με μαύρες απολήξεις, οι δακτύλιοι της Audi και το σήμα RS 3 εμπρός και πίσω έχουν επίσης μαύρη απόχρωση. Αυτές οι χρωματικές λεπτομέρειες βρίσκονται σε τέλεια αρμονία με τις ιδιαίτερες διαθέσιμες αποχρώσεις του RS 3 Performance Edition στις οποίες περιλαμβάνονται οι Nogaro Blue, Arrow Grey, Daytona Grey καθώς και οι Sebring Black Crystal Effect και Glacier White Metallic.
Οι στάνταρ προβολείς Matrix LED με σκουρόχρωμο πλαίσιο και τα πίσω φώτα LED αναβοσβήνουν με μια ειδικά διαμορφωμένη δυναμική αλληλουχία κατά το ξεκλείδωμα και το κλείδωμα του αυτοκινήτου. Στο ξεκλείδωμα του RS 3 Performance Edition τα φώτα ημέρας -που αποτελούνται από 15 μονάδες LED- αποτυπώνουν μια καρό σημαία τερματισμού στην πλευρά του συνοδηγού και το "3-0-0" στην πλευρά του οδηγού, δηλώνοντας με αυτό τον τρόπο τον περιορισμένο αριθμό αντιτύπων και την τελική ταχύτητα των 300 km/h. Αντίστοιχα στο κλείσιμο, αντί για το "3-0-0" προβάλλεται το λογότυπο "RS-3". Κατά την οδήγηση, ως φως ημέρας υπάρχει η προβολή της καρό σημαίας και στις δύο πλευρές ενώ ένας φωτισμός LED εισόδου στις μπροστινές πόρτες προβάλλει την επιγραφή "#RS performance" στο έδαφος δίπλα στο αυτοκίνητο.
Για πρώτη φορά στο RS 3 τα μπάκετ καθίσματα διατίθενται ως βασικός εξοπλισμός, εξασφαλίζοντας εξαιρετική πλευρική στήριξη στις στροφές. Το κεντρικό πάνελ των καθισμάτων έχει μπλε κυψελωτή ραφή δημιουργώντας χρωματική αντίθεση. Το υλικό που χρησιμοποιείται σε αυτό είναι ύφασμα μικροϊνών Dinamica, το οποίο συνδυάζεται με δέρμα Nappa στα πλαϊνά στηρίγματα.
Η μεγάλη επιγραφή RS κάτω από τα προσκέφαλα και το ματ ανθρακόνημα στην πλάτη των καθισμάτων, τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα της ειδικής έκδοσης. Μπλε απόχρωση έχουν επίσης οι ζώνες καθώς και οι ραφές στο κεντρικό υποβραχιόνιο, στα χερούλια των πορτών και στο τιμόνι. Το ίδιο ισχύει και για τα πατάκια αλλά και το κάλυμμα του πορτμπαγκάζ το οποίο φέρει επίσης την επιγραφή RS. Τέλος, το flat-bottom τιμόνι με επένδυση Alcantara διαθέτει μπλε σήμανση στη θέση 12:00.
Ειδικά για το RS 3 Performance Edition η οθόνη αφής 10,1 ιντσών έχει εικόνα φόντο με εμφάνιση carbon και δείχνει τη χαρακτηριστική σειρά ανάφλεξης 1-2-4-5-3 του 2.5 TFSI.