Μονόδρομος είναι η προοπτική ενός καλύτερου μέλλοντος, περιβαλλοντικά και υπό αυτό το πρίσμα η απήχηση που έχει ο εξηλεκτρισμός της αυτοκινητοβιομηχανίας, μόνο θετική μπορεί να είναι. Όπως ξέρεις και εσύ στην εποχή που βρισκόμαστε τώρα, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν μπορούν να καλύψουν απολύτως τις ανάγκες μας ως οδηγούς και πέραν αυτού προσθέτουν ένα σημαντικό πονοκέφαλο στην καθημερινότητά που είναι το range anxiety. Αντί λοιπόν να αποτελούν λύση στους σύγχρονους προβληματισμούς, απαιτούν προσαρμογή στα δικά τους δεδομένα, που δεν είναι και πολύ αγχολυτικό.
Αγχολυτική όμως είναι η υβριδική τεχνολογία που προσφέρει ακριβώς όσα δεν μπορεί η ηλεκτρική, τουλάχιστον σε αυτή τη φάση και παράλληλα βελτιώνει σημαντικά το οικολογικό μας αποτύπωμα. Και για το 2021 η Ford διαθέτει ένα απο τα best seller της αγοράς. Το κορυφαίο μοντέλο στην κατηγορία PHEV για το 2021, ήταν το Ford Kuga στην υβριδική του έκδοση Plug-In, το οποίο πρώτευσε στις πωλήσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη. Καθόλου τυχαίο αν αναλογιστεί κανείς πως μιλάμε για ένα αυτοκίνητο το οποίο σπάνια θα βρει πεδίο δράσης να το δυσκολέψει. Δεν είναι μόνο το γεγονός πως παρέχει τη δυνατότητα "καθαρότερης" μετακίνησης χάρη στη χρήση του ηλεκτροκινητήρα που υποστηρίζει το υβριδικό σύστημα. Είναι οι χώροι του, η οδηγική του συμπεριφορά και η ασφάλεια με την οποία μετακινείται κανείς είτε μέσα σε αστικό περιβάλλον, είτε σε μεγάλους αυτοκινητόδρομους.
Δύναμη και οικονομία
Το Ford Kuga Plug-in Hybrid (PHEV) συνδυάζει έναν ηλεκτρικό κινητήρα που τροφοδοτείται από μπαταρία με τον βενζινοκινητήρα Duratec 2,5 λίτρων – αποδίδοντας συνδυασμένη ισχύ 225 PS, σε συνδυασμό με εξαιρετική οικονομία καυσίμου και εκπομπές ρύπων μόλις 32 γρ./χλμ. Για να έχεις το κεφάλι σου ακόμα πιο ήσυχο, η υβριδική μπαταρία συνοδεύεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ. (όποιο από τα δύο συμβεί πρώτο). Η επιλογή λειτουργιών ηλεκτρικού οχήματος (EV) σημαίνει ότι μπορείς να αποφασίσεις αν θα λειτουργήσεις το Ford Kuga PHEV με ισχύ από τον ηλεκτρικό κινητήρα, τον βενζινοκινητήρα ή μέσω συνδυασμού και των δύο.
Με τη χρήση της λειτουργίας EV Now, το plug-in hybrid μπορεί να διανύσει έως 56 χλμ. μόνο με ηλεκτρική ισχύ. Έτσι, θα απολαύσεις ένα άνετο ταξίδι σε οποιοδήποτε έδαφος, διατηρώντας ταυτόχρονα την οδήγηση στην πόλη καθαρή, ήσυχη και εκλεπτυσμένη. Βεβαίως μπορεί κανείς να αφήσει το EV Auto, το άλλο από τα τέσσερα διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας και εκεί το αυτοκίνητο εναλλάσει αυτόματα μεταξύ θερμικού και ηλεκτροκινητήρα, αναλόγως με τις διαθέσεις του οδηγού και την ισχύ που απαιτεί. Στο πρόγραμμα EV Later η ισχύς της μπαταρίας συντηρείται μέχρι να αποφασίσει ο οδηγός τη στιγμή που θα την χρειαστεί και κατά συνέπεια λειτουργεί μόνο ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, ενώ στο EV Charge, o θερμικός κινητήρας αναλαμβάνει ρόλο φορτιστή μπαταρίας και παράλληλα κινεί και το αυτοκίνητο.
Για την plug-in φόρτιση χρειάζονται 3,5 ώρες σε παροχή 3,7 kW, ή ένα γεμάτο 6άωρο σε απλή οικιακή πρίζα, ενώ η ανάκτηση είναι υπαρκτή και κάνει ανατροφοδότηση των μπαταριών, εν κινήσει. Αυτό μάλιστα μεγιστοποιείται όταν στο CVT κιβώτιο ταχυτήτων με τον περιστροφικό διακόπτη επιλέγεις το μπουτόν L.
Εύκολη απόκτηση
Ένα ακόμη χαρακτηριστικό πλεονέκτημα του Ford Kuga Plug-In είναι η ευκολία που παρέχει η Ford στον τρόπο απόκτησης με το πρόγραμμα Ford Lease. To Ford Lease είναι τόσο διαμορφώσιμο όσο και τα αυτοκίνητα της φίρμας και καλύπτει ένα πολύ μεγάλο εύρος δυνατοτήτων από την πλευρά των μελλοντικών ιδιοκτητών. Μπορεί δηλαδή κανείς να διαμορφώσει τόσο το αρχικό μίσθωμα, όσο και τα ετήσια χιλιόμετρα, αφού επιλέξει το αυτοκίνητο που τον εξυπηρετεί. Πετυχαίνει έτσι ένα σταθερό μηνιαίο ποσό με το οποίο αποκτά το αυτοκίνητο, χωρίς από εκεί και πέρα να απασχολείται με βασικά έξοδα του οχήματος και κυρίως με το άγχος της μεταπώλησης, αφού στο τέλος της υπηρεσίας το επιστρέφει στην Ford.