1. Θα μπορούσε να έχει V8. Η απόφαση της AMG να εξοπλίσει τη νέα Mercedes-AMG C63 S με ένα υβριδικό τετρακύλινδρο μοτέρ 2,0 λίτρων αντί για έναν χορταστικό V8 είναι αμφιλεγόμενη για τους λάτρεις της. Και η απόφαση αυτή δεν έχει κάνει με τους ρύπους ή την κατανάλωση. Ρωτήσαμε τον Jochen Hermann, Τεχνικό Διευθυντή της AMG, αν θα ήταν δυνατό να περάσει ένας V8 από τα τρέχοντα τεστ εκπομπών ρύπων.
"Παλιότερα εκεί που καθόμασταν λέγαμε 'μπορούμε να κάνουμε έναν άλλο V8'. Εξακολουθούμε να έχουμε τον V8 σε άλλα μοντέλα της γκάμας μας", λέει ο Hermann, σημειώνοντας την υβριδική τετράθυρη AMG GT73, καθώς και τις G63 και SL63 που συνεχίζουν με μη υβριδικούς V8.
"Δεν είναι αυτό το πρόβλημα. Γνωρίζουμε ότι πρέπει να μεταμορφωθούμε προς το μέλλον. Έτσι σκεφτήκαμε 'πώς μπορούμε να κάνουμε το αυτοκίνητο πιο αποδοτικό και ταυτόχρονα να δώσουμε ακόμα περισσότερη ισχύ στον πελάτη;' Αυτό κάναμε εδώ".
2. Ο κινητήρας των 2,0 λίτρων είναι ακριβώς στο όριο
Ο τετρακύλινδρος κινητήρας της C63 είναι ένα τεχνολογικό διαμάντι. Ακόμα και στο hot hatch A45S είναι εντυπωσιακός -είναι καλός για 421 ίππους. Για να τον φτάσει στους 473 ίππους, η AMG έχει τοποθετήσει έναν ηλεκτροκινητήρα για το τεράστιο τούρμπο, ο οποίος το ανεβάζει αμέσως για να βοηθήσει τον κινητήρα να αναπνεύσει και φυσικά για να εξαλείψει την υστέρηση. Αυτό σημαίνει ότι ο μανιασμένος 2λίτρος βρίσκεται στα όρια του; Ή μήπως υπάρχει περιθώριο για ακόμα περισσότερη ιπποδύναμη;
"Αυτό είναι περίπου το όριο", λέει με σοβαρότητα ο Hermann. Παραδέχεται ότι τα μελλοντικά άλματα στο σύνολο της ιπποδύναμης είναι πιο πιθανό να προέλθουν από την ενίσχυση του ηλεκτροκινητήρα παρά από έναν ακόμη πιο ρυθμισμένο βενζινοκινητήρα.
Ανυπομονούμε να δούμε τι θα σκαρφιστούν κάποιοι βελτιωτικοί οίκοι όταν πάρουν στα χέρια τους -και στα λάπτοπ τους- τη νέα C63.
3. Η διαδικασία φόρτισης είναι από την AMG One
Η AMG φροντίζει να συνδέει το υβριδικό hypercar με κινητήρα F1, με την C63. Είναι λογικό - το AMG One έχει κοστίσει μια ολόκληρη περιουσία για να αναπτυχθεί. Η Mercedes πρέπει να αποδείξει ότι τα διδάγματα που πήρε και οι επενδύσεις που έκανε δεν ήταν μόνο προς όφελος 249 συλλεκτών hypercars.
"Στη Formula 1 κάνουν τον ταχύτερο γύρο στις κατατακτήριες δοκιμές. Η τεχνολογία της μπαταρίας προέρχεται από την F1, το ίδιο και πολλά λογισμικά και λειτουργίες σε αυτό το αυτοκίνητο. Αυτό θα είναι το μέλλον της εξέλιξης των αυτοκινήτων".
4. Οι ιδιοκτήτες απαίτησαν η νέα C63 να έχει περισσότερη ισχύ από πριν
Δεν μπορεί να είμαστε μόνο εμείς στο Top Gear που γουρλώσαμε τα μάτια όταν μάθαμε ότι η νέα Mercedes-AMG C63 αποδίδει 680 ίππους. Αυτό είναι ένα τεράστιο νούμερο, αυξημένο κατά 162 ίππους σε σχέση με την παλιά V8 bi-turbo C63. Και αυτό δεν είναι ένα αυτοκίνητο από το οποίο βγήκαμε σκεπτόμενοι "χμμ, θα χρειαζόμασταν περισσότερη δύναμη" ή "Τι αργόστροφος".
Ο Jochen μας λέει ότι οι πελάτες δεν σκέφτονται απαραίτητα με αυτόν τον τρόπο, γνέφοντας όταν ρωτήθηκε αν οι ιδιοκτήτες της C63 είναι "εθισμένοι στην ισχύ". Ωστόσο, με βάρος που ξεπερνά τους 2,1 τόνους, η C63 χρειάζεται τεράστια ισχύ, αν δεν πρόκειται να μείνει στη σκόνη της ελαφρύτερης BMW M3.
5. Είναι αρκετά γρήγορο για να αντιμετωπίσει τους επαρχιακούς δρόμους ως EV;
Λειτουργώντας ως αμιγώς ηλεκτρικό, η νέα C63 αποδίδει 200 ίππους και στους τέσσερις τροχούς. Σε ένα τόσο βαρύ αυτοκίνητο, φαντάζεσαι ότι αυτό μόλις και μετά βίας θα έκανε τη νέα AMG να κινηθεί, και ως εκ τούτου, η ηλεκτρική λειτουργία θα ήταν καλύτερο να φυλάσσεται για τις πρωινές εκκινήσεις, όταν θες να φύγεις από το σπίτι χωρίς να κάνεις τους γείτονές σου να σε μισήσουν.
Ο Jochen θέλει να αποδείξει ότι το αυτοκίνητο μπορεί να ακυρώσει την πεμπτουσία της ύπαρξής του, και κινείται σε σε μια τεχνική αριστερή ανηφορική στροφή στον ιδιωτικό δρόμο δοκιμών της AMG. Το να ταξιδεύεις αθόρυβα με μια AMG εξακολουθεί να μοιάζει πολύ παράξενο, αλλά είναι κάτι που θα πρέπει να συνηθίσουμε. Ε, φθάνει για περίπου 15 χιλιόμετρα η μπαταρία. Αυτό το αυτοκίνητο δεν έχει σχεδιαστεί για να το αντιμετωπίζεις πολύ συχνά ως αμιγώς ηλεκτρικό.
6. Όχι, δεν ακούγεται τόσο καλά όσο το παλιό
Μπορείς να αποφασίσεις μόνος σου σχετικά με τον ήχο, παρακολουθώντας το αναλυτικό μας βίντεο (δες στο τέλος του κειμένου), αλλά όπως φοβόμασταν, ο μειωμένου μεγέθους κινητήρας της C63 έχει πολύ διαφορετικό ήχο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Ο κινητήρας των 2,0 λίτρων είναι ένας θυμωμένος, πολύστροφος και τραχύς στο άκουσμα, με ενδιαφέροντες κραδασμούς ενώ κάτι ενισχύει τον ήχο μέσα στην καμπίνα.
Καλός είναι, απλά δεν ακούγεται τόσο ακριβός ή τόσο ψυχωμένος όσο οι παλιοί V8. Ακόμα και ο V8 των 4,0 λίτρων επέζησε της άφιξης των τούρμπο με ένα υπέροχα βροντερό soundtrack, αλλά τα "φωνητικά" της νέας C63 χρειάζεται χρόνο για να την συνηθίσεις. Για την ακρίβεια, ολόκληρο το αυτοκίνητο θα χρειαστεί -είναι μια τεράστια αλλαγή σε σχέση με συνηθισμένα για AMG.