Η νέα Mercedes-AMG C63 S δεν είναι V8 αλλά δίλιτρη υβριδική με 680 ίππους

Είναι πιο δυνατή από μια Ferrari Enzo, έχει εκπομπές ρύπων όσο ένα Golf GTi και δίλιτρο κινητήρα με υβριδικό σύστημα τεχνολογίας Formula 1

Αλλάζουν οι εποχές. Η νέα Mercedes-AMG C63 S δεν είναι V8. Eκπέμπει μόλις 156 g/km CO2 -περίπου το ίδιο με ένα Golf GTI. Και αυτό συμβαίνει επειδή αντί για έναν μεγάλο V8, η Mercedes-AMG C63 S E Performance διαθέτει τώρα έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 2,0 λίτρων και υβριδικό σύστημα από την F1 κάτω από το κομψότατο καπό της.

Είναι βαριά η Mercedes-AMG C63 S (αλλά δεν πειράζει)

Επειδή απαιτεί μια μπαταρία και κινητήρες -και επειδή η Mercedes έχει επίσης συσσωρεύσει τεχνολογία, όπως σύστημα διεύθυνσης στους πίσω τροχούς, ενεργητική ανάρτηση, τετρακίνηση με λειτουργία Drift μόνο για την πίσω κίνηση και όχι ένα αλλά δύο κιβώτια ταχυτήτων... είναι βαριά. 2.115 κιλά, για το σεντάν. Το estate είναι 2.145kg -που είναι περισσότερο από ένα Audi RS6.

Ας ασχοληθούμε πρώτα με το σύστημα μετάδοσης κίνησης, γιατί ακόμα και αν είστε κάπως ενοχλημένοι με το τέλος της ένδοξης V8 γενιάς της AMG, το σύστημα μετάδοσης κίνησης της C63 είναι ένα θεαματικό μηχανολογικό επίτευγμα.

Το 80% του τετρακύλινδρου turbo κινητήρα των 2,0 λίτρων έχει μεταφερθεί από το τρελό hot hatch A45 S. Αυτό που είναι καινούργιο είναι ένας ηλεκτροκινητήρας για την εκκίνηση του turbo. Αυτό έχει σχεδιαστεί για να εξαλείψει την υστέρηση του turbo και να αυξήσει την απόδοση -και σημαίνει ότι ένας σχετικά μικροσκοπικός κινητήρας παράγει 460 ίππους. Αυτό είναι σχεδόν όσο έβγαζε ο παλιός V8 των 6,2 λίτρων...

Στη συνέχεια, ο πίσω άξονας συμμετέχει στο πάρτι, με έναν ηλεκτρικό κινητήρα και ενσωματωμένο ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Αποδίδει 201 ίππους και κινείται μέσω ενός κιβωτίου δύο ταχυτήτων που αλλάζει αυτόματα στις 13.500 σ.α.λ. για να σου δώσει άλλη μια ώθηση. Η τοποθέτησή του στο πίσω μέρος βοηθά στην κατανομή του βάρους και σημαίνει ότι το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη εννέα σχέσεων δεν διαλύεται, όπως θα γινόταν αν ο ηλεκτρικός κινητήρας βρισκόταν στο στρόφαλο του κινητήρα.

Η AMG ισχυρίζεται ότι τα 0-100 km/h συμβαίνουν σε 3,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 280 km/h. Πολύ γρήγορη, χωρίς αμφιβολία -αλλά η τρέχουσα BMW M3 είναι εξίσου γρήγορη, παρά το γεγονός ότι έχει "μόνο" 503 ίππους.

Πώς σηκώνεις την γειτονιά στο πόδι

Αυτό που δεν μπορεί να κάνει είναι να κάνει βόλτες χωρίς να ξυπνήσει τους γείτονες. Η C63 μπορεί. Η μπαταρία των 6,1 kWh της επιτρέπει έως και 13 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας. Άλλες C-Class έχουν πολύ μεγαλύτερες μπαταρίες PHEV, αλλά η AMG επέλεξε μια μικρότερη εδώ για να εξοικονομήσει βάρος (είναι 89 κιλά) και να σε αναγκάσει να χρησιμοποιείς τις διάφορες λειτουργίες για να αξιοποιήσετε το σύστημα στο έπακρο.

Υπάρχει μια λειτουργία Race για όταν θέλεις να ξεσαλώσεις, ή μπορείς να αποθηκεύσεις το ηλεκτρικό σου μπαλαντέρ και να πατήσεις το "Boost" για να απελευθερώσεις όλη αυτή τη στιγμιαία δύναμη για μια σύντομη στιγμή τρόμου "πρόσεχε!". Προφανώς, η C63 διαθέτει πολλά διδάγματα από τη δημιουργία του hypercar AMG One.

Εμφάνιση και μέσα στην καμπίνα την περνάμε φίνα

Αυτές είναι λοιπόν οι τεχνικές προδιαγραφές. Αλλά η εμφάνιση - παρά το γεγονός ότι έχει περισσότερη ισχύ κάτω από το καπό -ακόμα και από μια Ferrari Enzo- είναι διακριτική.

Οι θόλοι των τροχών είναι διακριτικά διογκωμένοι, βλέπουμε τη γνωστή μπροστινή μάσκα AMG Panamericana και ζάντες 20 ιντσών. Τα ανθρακοκεραμικά φρένα και ένα πακέτο ανθρακονημάτινων σπόιλερ είναι προαιρετικά.

Στο εσωτερικό, υπάρχουν άπειρα σχολαστικά γραφικά στις διπλές οθόνες για να θαυμάζεις όταν τελειώσεις τιος αρνητικές ευχές για τα ευαίσθητα στην αφή χειριστήρια του τιμονιού. Νέοι διακόπτες στο κάτω μέρος του τιμονιού προσφέρουν ειδικές για την AMG συντομεύσεις για τις λειτουργίες ανάρτησης, ελέγχου πρόσφυσης, εξάτμισης και συστήματος κίνησης.

Έχεις ακόμη και τέσσερα, ναι, τέσσερα επίπεδα ανάκτησης της ηλεκτρικής ενέργειας από τα φρένα για να επιλέξεις. Δεν είμαστε σίγουροι, αλλά ένα μεγάλο μέρος αυτού του βάρους των 2,1 τόνων μπορεί να είναι το εγχειρίδιο οδηγιών χρήσης. Ή ίσως είναι ο μηχανικός αγώνων του Lewis Hamilton που κρύβεται στο ντουλαπάκι του αυτοκινήτου.

Δεν θα βρίσκεται στο πορτμπαγκάζ. Συμβιβάζεται με την μπαταρία -η οποία είναι ένας μπελάς στο wagon, ειδικά με την επερχόμενη BMW M3 Touring.  Αλλά η AMG είναι ανένδοτη στο ότι ένας υβριδικός κινητήρας μειωμένου μεγέθους ήταν ο τρόπος που έπρεπε να ακολουθηθεί -για να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων και να προσφερθεί στον πελάτη περισσότερη ισχύς και περισσότερες επιλογές.

Mercedes-AMG C63 S
Mercedes-AMG C63 S
Mercedes-AMG C63 S
Mercedes-AMG C63 S
Mercedes-AMG C63 S
Mercedes-AMG C63 S
Mercedes-AMG C63 S
Mercedes-AMG C63 S
Mercedes-AMG C63 S
Mercedes-AMG C63 S
Mercedes-AMG C63 S