Σπουδαία νέα, οι τρελοί Αυστριακοί της KTM επιστρέφουν στο παιχνίδι των αυτοκινήτων δρόμου. Ζήτω! Καλώς ήρθες στο νέο KTM X-Bow GT-XR. Ένα supercar αρκετά διαφορετικό από τα άλλα.

Είναι KTM και φαίνεται
Φαίνεται σωστό KTM. Η εταιρεία έχει ήδη -εδώ και ένα χρόνο περίπου- ξεκινήσει την καμπάνια του X-Bow GT2 με παρόμοια εμφάνιση, αλλά το ΚΤΜ GT-XR είναι ένα κανονικό αυτοκίνητο δρόμου με (προαιρετική) υδραυλική ανύψωση για τις ανωμαλίες ττου δρόμου, κλιματιζόμενη καμπίνα, συνδεσιμότητα τηλεφώνου Bluetooth, πορτμπαγκάζ 160 λίτρων, ακόμη και ντουλαπάκι. Σούπερ πρακτικό.

Όλα αυτά όμως είναι αρκετά βαρετά, έτσι δεν είναι; Θέλεις να μάθεις για τα χαρακτηριστικά του "αυστριακού". Από κάτω υπάρχει μια εξέλιξη του μονοκόκ από ανθρακονήματα που στήριξε το πρώτο X-Bow στα τέλη της δεκαετίας του 2000. Είναι εξαιρετικά στιβαρό και ζυγίζει μόλις 89 κιλά, με τον κινητήρα να στεγάζεται σε ένα σωληνωτό ατσάλινο πίσω πλαίσιο.

Συμμετέχει και ο πεντακύλινδρος της Audi από το RS3
Ο εν λόγω κινητήρας είναι ο γνωστός εξαιρετικός πεντακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 2,5 λίτρων της Audi από το RS3, ο οποίος εδώ αποδίδει 487 ίππους και 581 Nm ροπής. Το όλο πράγμα ζυγίζει επίσης μόνο 1.250 κιλά, οπότε θα πρέπει να είναι γρήγορο σαν πύραυλος. Η KTM αναφέρει τελική ταχύτητα 280 km/h.

Όλο το εξωτερικό αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και η αεροτομή προέρχεται κατευθείαν από το αγωνιστικό GT2, με ένα σύστημα "AirCurtain" και ένα ειδικό δάπεδο σχεδιασμένο για να μεγιστοποιεί το ground effect. Η KTM λέει ότι το GT-XR είναι "ό,τι πιο κοντινό σε καθαρόαιμο αγωνιστικό αυτοκίνητο αλλά με άδεια κυκλοφορίας στον δρόμο".

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ένα DSG επτά σχέσεων, υπάρχουν προαιρετικά ανθρακοκεραμικά φρένα και τα αμορτισέρ είναι πλήρως ρυθμιζόμενα της Sachs. Η ισχύς στέλνεται στους πίσω τροχούς και κατανέμεται μεταξύ τους μέσω ενός μηχανικού διαφορικού, προδιαγραφών motorsport. Υπάρχει επίσης μια εξάτμιση από ανοξείδωτο ατσάλι και η KTM αναφέρει ότι "ένας καταλυτικός μετατροπέας και ένας σιγαστήρας είναι προαιρετικά διαθέσιμοι κατόπιν αιτήματος". Εμείς δεν θα μπαίναμε στον κόπο να τσεκάρουμε το συγκεκριμένο κουτάκι, αν παραγγέλναμε...
Θέλεις ακόμα περισσότερες λεπτομέρειες;
Οι τροχοί είναι ειδικά σχεδιασμένοι από την OZ Racing, το τιμόνι διαθέτει ενσωματωμένη οθόνη LED και το ρεζερβουάρ καυσίμου έχει τεράστια χωρητικότητα 96 λίτρων, ώστε να μπορείτε να διανύσετε έως και 1.000 χιλιόμετρα με ένα μόνο ρεζερβουάρ. Σκέφτεται κανείς ταξίδι με αυτό το αυτοκίνητο; Έχει το GT στο όνομά του, άλλωστε. Υπάρχει ABS και ESP, καθώς και ηλεκτρο-υδραυλικό τιμόνι και φώτα LED εμπρός και πίσω.


Ίσως η σπουδαιότερη λεπτομέρεια του GT-XR όμως είναι ο "ηλεκτρικός θόλος μαχητικού αεροσκάφους" που ανοίγει σε ένα μεγάλο τμήμα, ώστε να μπορείς να βγεις από την οροφή του αυτοκινήτου και προφανώς χρησιμοποιεί μια λειτουργία ήπιου κλεισίματος (ακριβώς όπως ένα προσεγμένο ντουλάπι κουζίνας). Αυτό και μόνο είναι λόγος απόκτησης.
