Σχεδόν επτά εκατομμύρια Nissan X-Trail έχουν πωληθεί παγκοσμίως, καθιστώντας το ένα από τα πιο δημοφιλή οικογενειακά crossover στον κόσμο. Τώρα βλέπεις την ολοκαίνουργια 4η γενιά του μοντέλου που την κίνηση θα την δίνουν ηλεκτροκινητήρες.
Η αισθητική του νέου Nissan X-Trail
Όπως θα περίμενες θα υπάρχει και επταθέσια έκδοση ενώ αισθητικά συνεχίζει στον γνωστό άξονα "μυώδες, στιβαρό αλλά με φιλικό τόνο". Στηρίζεται στη νέα πλατφόρμα CMF-C της Alliance και όπως θα διαβάσεις στην πορεία το σύστημα κίνησης του κύριας έκδοσης κρύβει μια έκπληξη.
Το εξωτερικό αναδεικνύεται από τα χαρακτηριστικά σχεδιαστικά στοιχεία της Nissan, όπως η οροφή και η μάσκα V-motion. Η εμπρόσθια όψη πλαισιώνεται από εντυπωσιακούς προβολείς που φαίνονται χυτοί μέσα στο αμάξωμα του μπροστινού προφυλακτήρα, με συνδυασμένα φώτα ημέρας και φλας που φωλιάζουν κατά μήκος της κλειστής γραμμής του καπό. Από το πλάι, οι μυώδεις θόλοι των τροχών εμπρός και πίσω δίνουν στο X-Trail ξεχωριστό χαρακτήρα. Το νέο X-Trail θα διατίθεται σε 10 χρώματα αμαξώματος με πέντε διχρωμίες, δημιουργώντας 15 παραλλαγές.
Το Nissan X-Trail και το σύστημα e-Power
"Η αντικατάσταση ενός εμβλήματος όπως το X-Trail είναι μια τεράστια ευθύνη. Έχει καθιερωθεί ως ένα όχημα για οικογένειες που μοιράζονται περιπέτειες, οπότε ξέρουμε τι εκτιμούν οι πελάτες μας. Για την τέταρτη γενιά του X-Trail, θα τους δώσουμε τη δυνατότητα για περιπέτεια, με ένα προηγμένο ηλεκτροκίνητο σύστημα μετάδοσης κίνησης σε όλους τους τροχούς, σε συνδυασμό με διαισθητική και βολική τεχνολογία", δήλωσε ο Francois Bailly, Ανώτερος Αντιπρόεδρος, Διευθυντής Σχεδιασμού, για την περιοχή AMIEO της Nissan.
Πριν πάμε στην περιπέτεια ας δούμε την έκπληξη που αναφέραμε πριν, η οποία λέγεται e-POWER. Το νέο X-Trail θα είναι το δεύτερο μοντέλο της ευρωπαϊκής γκάμας της Nissan που θα εξοπλιστεί με το καινοτόμο σύστημα κίνησης e-POWER. To σύστημα e-POWER προσφέρει την αίσθηση οδήγησης EV αλλά χωρίς την ανάγκη επαναφόρτισης.
Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ιαπωνία στο Note το 2017 και στη συνέχεια έγινε το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις, με τους πελάτες να αγαπούν τον συνδυασμό της ομαλής, αβίαστης απόδοσης και της ιδιοκτησίας χωρίς καλώδια.
Το σύστημα e-POWER του νέου X-Trail αποτελείται από μια μπαταρία υψηλής απόδοσης και ένα σύστημα κίνησης που ενσωματώνει έναν κινητήρα βενζίνης μεταβλητής σχέσης συμπίεσης, μια γεννήτρια ισχύος, έναν μετατροπέα και έναν μπροστινό ηλεκτροκινητήρα 150 kW (204 ίππων). Αυτό το σύστημα κίνησης σημαίνει ότι η ισχύς στους τροχούς προέρχεται μόνο από έναν ηλεκτροκινητήρα, με αποτέλεσμα την άμεση, γραμμική απόκριση στο γκάζι.
Για να ανταποκριθεί στις τυπικές απαιτήσεις των Ευρωπαίων καταναλωτών και της καθημερινής τους οδήγησης, η εγκατάσταση e-POWER έχει αναβαθμιστεί σημαντικά για το νέο X-Trail. Η εφαρμογή στο ιαπωνικό Note διέθετε έναν βενζινοκινητήρα 1.2 που φόρτιζε τη μονάδα μπαταρίας, με τελική ισχύ 106 hp. Για την Ευρώπη έχει αναβαθμιστεί σε έναν κινητήρα βενζίνης turbo 1,5 λίτρων με μεταβλητή σχέση συμπίεσης, με τελική ισχύ του συστήματος 150kW (204PS).
Το μοναδικό στοιχείο του e-POWER είναι ότι ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ οι τροχοί κινούνται εξ ολοκλήρου από τον ηλεκτροκινητήρα. Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας μπορεί να λειτουργεί πάντα εντός του βέλτιστου εύρους λειτουργίας του, οδηγώντας σε ανώτερη αποδοτικότητα καυσίμου σε αστικές συνθήκες. Χάρη στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, δεν υπάρχει καθυστέρηση όπως με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης ή ένα παραδοσιακό υβριδικό σύστημα.
Και τετρακίνητο και mild hybrid
Το X-Trail θα προσφέρεται επίσης με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,5 λίτρων μεταβλητής συμπίεσης που κινεί τους τροχούς με τον παραδοσιακό τρόπο. Παράγοντας 120kW (163PS) και 300Nm ροπής, θα προσφέρεται μόνο σε διάταξη με κίνηση στους δύο τροχούς, ενώ η ισχύς στους τροχούς θα μεταδίδεται μέσω του σειριακού κιβωτίου Xtronic συνεχούς μεταβλητής μετάδοσης. Το σύστημα κίνησης είναι επίσης εξοπλισμένο με τεχνολογία ήπιας υβριδικής κίνησης 12V. Κατά την επιβράδυνση, η ενέργεια ανακτάται μέσω regen και αποθηκεύεται στην μπαταρία ιόντων λιθίου.
Και τώρα το καλύτερο και σίγουρα πιο ταιριαστό με τον χαρακτήρα του X-Trail: η τετρακίνηση e-4ORCE. Το "e" στο e-4ORCE αντιπροσωπεύει το σύστημα κίνησης με 100% ηλεκτροκινητήρα της Nissan. Το "4ORCE" αναφέρεται στη φυσική δύναμη και ενέργεια του οχήματος, ενώ το "4" αντιπροσωπεύει τον έλεγχο όλων των τροχών. Θα εισαχθεί επίσης στο επερχόμενο ηλεκτρικό crossover Ariya, αργότερα το 2022.
Το ισχυρό σύστημα διπλού ηλεκτροκινητήρα έχει συνολική ισχύ 157kW (213PS) χάρη στον πίσω κινητήρα 94kW, ο οποίος επιτρέπει επιτάχυνση, με 0-100km/h σε 7 δευτερόλεπτα. Έχει 10.000 φορές ταχύτερη απόκριση της ροπής του πίσω μέρους σε σχέση με ένα μηχανικό σύστημα 4WD.
Εκτός από τη βελτιστοποίηση της κατανομής της ροπής εμπρός και πίσω, το σύστημα εφαρμόζει ανεξάρτητο έλεγχο πέδησης σε καθέναν από τους τέσσερις τροχούς για να μεγιστοποιήσει τη δύναμη στροφής που παράγει ο καθένας.
Και στην καμπίνα;
Νέα premium υλικά, έξυπνα χαρακτηριστικά και οι προσεγμένες λεπτομέρειες. Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί στην εργονομία και την απτική ποιότητα των διακοπτών και των κουμπιών. Η έρευνα πελατών έδειξε ξεκάθαρα την προτίμηση των πελατών για εύχρηστες βασικές λειτουργίες, έτσι το X-Trail διαθέτει απλά, διαισθητικά χειριστήρια θέρμανσης/κλιματισμού, καθώς και κουμπιά που διέπουν τις λειτουργίες της κεντρικής οθόνης, όπως ο ήχος και η πλοήγηση.
Στο ανώτερο επίπεδο της κεντρικής κονσόλας βρίσκονται ο επιλογέας e-shifter, ο επιλογέας τρόπου οδήγησης και οι δύο ποτηροθήκες, καθώς και η βάση ασύρματης φόρτισης 15w για smartphones.
Η μεγαλύτερη, υψηλότερης ανάλυσης οθόνη 12,3 ιντσών του NissanConnect είναι μια ψηφιακή πύλη για την πλοήγηση, την ψυχαγωγία και τις ρυθμίσεις του οχήματος και είναι συμβατή τόσο με το Android Auto® όσο και με το Apple CarPlay®, ενώ παρουσιάστηκε και το ασύρματο Apple CarPlay®.
Μια νέα υψηλής ευκρίνειας, πλήρως ηλεκτρονική οθόνη πολλαπλών πληροφοριών TFT 12,3 ιντσών προσφέρει μια επιλογή από διαμορφώσιμες διατάξεις για την προβολή πληροφοριών πλοήγησης, ψυχαγωγίας, κυκλοφορίας ή οχήματος, οι οποίες ελέγχονται από έναν νέο διακόπτη αφής στο τιμόνι. Μια παραδοσιακή υφή γυαλιού "Kiriko" κομμένου γυαλιού προστίθεται επίσης στο ψηφιακό φόντο του TFT.
Αναβαθμισμένη υποβοήθηση οδηγού ProPILOT
Το νέο X-Trail είναι εξοπλισμένο με την επόμενη γενιά της υποβοήθησης οδηγού ProPILOT, προσφέροντας μεγαλύτερη υποστήριξη στον οδηγό σε ένα ευρύτερο φάσμα περιστάσεων. Το ProPILOT με Navi-link είναι σε θέση να επιταχύνει και να φρενάρει το όχημα εντός μίας λωρίδας κυκλοφορίας σε αυτοκινητόδρομο. Το σύστημα μπορεί να επιταχύνει το όχημα για να ταξιδέψει με καθορισμένη ταχύτητα και μπορεί να φρενάρει το όχημα μέχρι τα 0 km/h σε πυκνή κυκλοφορία με διακοπή της πορείας. Παράλληλα είναι σε θέση να επανέλθει αυτόματα εάν το όχημα παραμείνει ακινητοποιημένο για λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα και η κυκλοφορία μπροστά από το αυτοκίνητο απομακρυνθεί.
Οι τιμές του νέου X-Trail ξεκινούν από τα 38.590 ευρώ για την βασική έκδοση της mild hybrid εκδοχής, 44.990 ευρώ για το βασικό δικίνητο e-Power και 50.590 για την βασική έκδοση του τετρακίνητου e-Power.