
Η αυτοκίνηση δεν αλλάζει μόνο με τη χρήση περισσότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά ποικιλοτρόπως και ένας από τους τομείς που η διαφοροποίηση θα είναι χαοτική σε σχέση με όσα ξέραμε είναι η συνδεσιμότητα των αυτοκινήτων και η καταγραφή και διαχείριση των δεδομένων. Όπως σε είχαμε ενημερώσει η αναβάθμιση που έρχεται στο Apple CarPlay θα κάνει το σύστημα έναν μίνι συνοδηγό για τον οδηγό του αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με νέα δημοσιεύματα, το Apple CarPlay με την αναβάθμιση που θα έρθει, θα μπορεί να περνά σε όλες τις οθόνες του αυτοκινήτου και αυτό εν ολίγοις σημαίνει πως θα έχει πρόσβαση στον πίνακα οργάνων και κατά συνέπεια στα δεδομένα που θα εμφανίζονται εκεί. Αυτή είναι μια παράπλευρη αγορά στον χώρο του αυτοκινήτου για την οποία οι εταιρείες αφενός προϋπολογίζουν σημαντική αύξηση κερδών, αφετέρου δε έχουν ξεκινήσει τη δική τους μάχη.

Για να έχεις μια εικόνα, υπολογίζεται πως τα 60 δισεκατομμύρια δολάρια του 2021 στον συγκεκριμέμνο τομέα, αναμένεται να φτάσουν τα 190 δισεκατομμύρια το 2028. Η αξία των δεδομένων που θα παρέχουν τα αυτοκίνητα μέσω της συνδεδεμένης λειτουργίας τους, μέχρι το 2030 θα έχει φτάσει τα 400 δισεκατομμύρια δολάρια. Και όταν μιλάμε για δεδομένα εννοούμε όλες τις πληροφορίες που θα μπορεί να αξιοποιήσει μια εταιρεία για μελλοντικά προϊόντα της και νέες υπηρεσίες.
Εξατομικευμένες υπηρεσίες
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην εποχή μας, θα μπορούν να παρέχουν ασφάλιση με βάση χιλιομετρικές αποστάσεις, υπηρεσίες πληροφόρησης επί πληρωμή, προσφορές αναλόγως με το που βρίσκεται ο οδηγός και προς τα που θέλει να κατευθυνθεί, ενώ υπάρχει επίσης και μια ξεχωριστή, αλλά μεγάλη υποκατηγορία εποχούμενης ψυχαγωγίας.
Με βάση όλα τα παραπάνω μεγάλες εταιρείες αυτοκινήτων που στοχεύουν σε διεύρυνση των υπηρεσιών τους στο μέλλον, δεν φαίνεται να βλέπουν με πολύ καλό μάτι το γεγονός πως η Apple μέσω του CarPlay θα έχει τη δυνατότητα να έχει πρόσβαση αλλά και την διαχείριση όλων αυτών των δεδομένων. Από την άλλη πλευρά η Apple ποντάρει πολλά στο γεγονός πως έχει ήδη συμφωνίες με μερικές από τις κορυφαίες εταιρείες όπως η Ford και η Mercedes, ενώ το δυνατό της χαρτί είναι φυσικά το iPhone και τα εκατομμύρια των χρηστών του που θα θέλουν να έχουν άμεση συνδεσιμότητα με το αυτοκίνητό τους.
Διαρροή πληροφοριών
Εκείνο που φοβούνται πάντως οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι η διαρροή πληροφοριών σε σχέση με τους πελάτες τους και το γεγονός βέβαια πως οι εταιρείες που συνεργάζονται με την Apple για τις εφαρμογές τους, θα μπορούν να έχουν τη διαχείριση αυτών. Διάφορα στελέχη για αυτόν το λόγο, προσπαθούν να υποβαθμίσουν την νέα εικόνα του Apple CarPlay τονίζοντας πως δεν υπάρχουν πολλές εταιρείες που έχουν σπεύσει να το ενσωματώσουν στα αυτοκίνητά τους μετά τις ανακοινώσεις που έγιναν πριν από σχεδόν τρεις μήνες.

Το σίγουρο είναι πως στο μέλλον θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί με τις άδειες που δίνουμε για τα δεδομένα μας, όχι μόνο στο κινητό αλλά και στο αυτοκίνητο. Και αν κρίνουμε από τη χρήση των κινητών που χάριν ευκολίας πατάμε "ναι σε όλα", τότε η κατάσταση με τα αυτοκίνητα αναμένεται να είναι χαοτική.