Το κέρδος είναι βασικό συστατικό κάθε εμπορικής συναλλαγής. Και μάλιστα όσο μεγαλύτερο είναι, τόσο το καλύτερο. Στην ελεύθερη αγορά, κάθε ιδέα που αυξάνει το κέρδος μιας συναλλαγής για τουλάχιστον μία από τις δύο πλευρές, επιτρέπεται. Η τουλάχιστον θεωρητικά. Γιατί εσχάτως η General Motors φαίνεται πως έχει άλλη άποψη. Να λοιπόν πως έχουν τα πράγματα. Η GM αντιλήφθηκε πως κάποιοι από τους πελάτες της, δεν ενδιαφέρονται πραγματικά για τα προϊόντα της, αλλά τα βλέπουν ως μέσο για να αποκομίσουν γρήγορα και εύκολα οικονομικά οφέλη.
Πώς ακριβώς το καταφέρνουν; Με το γνωστό κόλπο των προσαυξήσεων. Παραγγέλνουν ένα μοντέλο για το οποίο υπάρχει μεγάλη ζήτηση και κατ' επέκταση μεγάλος χρόνος αναμονής και μόλις το αποκτήσουν, το μεταπωλούν άμεσα έχοντας βάλει "καπέλο” στην τιμή του. Αν και δεν διευκρινίζεται αν πρόκειται για τραγιάσκα ή για ημίψηλο, η ουσία παραμένει πως αυτή η τακτική δεν φάνηκε να αρέσει καθόλου στην GM. Για τον λόγο αυτό, ζήτησε από τους αντιπροσώπους της στις ΗΠΑ να βάλλουν ένα χεράκι, ώστε να σταματήσει αυτό το φαινόμενο.
Ο τρόπος που σκέφτηκαν, είναι πως όσοι μεταπωλούν μοντέλα υψηλής ζήτησης σε διάστημα μικρότερο των 12 μηνών από την παραλαβή τους, δεν θα έχουν πρόσβαση σε μελλοντικές κρατήσεις και παραγγελίες. Επιπλέον, η GM φέρεται να κόβει τη μεταβίβαση ορισμένων εγγυήσεων στους νέους ιδιοκτήτες, ως ένα ακόμη αποτρεπτικό μέσο. Ανάμεσα στα μοντέλα της GM που εμπίπτουν στην κατηγορία εκείνων για τα οποία υπάρχει υψηλή ζήτηση, συγκαταλέγονται τα Cadillac Escalade-V του 2023, Chevrolet Corvette Z06 και GMC Hummer EV pickup και SUV.
Τι αναφέρει η επιστολή της GΜ προς τους εμπόρους
Σε επιστολή που έστειλε προς τους εμπόρους της GM τις προηγούμενες μέρες, ο πρόεδρος της GM Β. Αμερικής, Steve Carlisle, ανέφερε πως "όταν τα οχήματα μεταπωλούνται γρήγορα, ιδίως από μη εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους ή άλλους μεταπωλητές που δεν τηρούν τα πρότυπα της GM, η εμπειρία του πελάτη δεν είναι η πρέπουσα και οι μάρκες της GM ζημιώνονται". Για να καταλήξει λέγοντας πως "αυτές οι αλλαγές εφαρμόζονται για να διασφαλιστεί μια υποδειγματική εμπειρία των πελατών, να διασφαλιστεί ότι οι μάρκες μας παραμένουν ισχυρές και για να βοηθήσουμε να δοθεί προτεραιότητα στην ιδιοκτησία τους από τους λάτρεις της μάρκας και τους πιστούς πελάτες".
Οι έμποροι θα λάβουν ένα μήνυμα από τις αντίστοιχες μάρκες τους μέσα στις επόμενες μέρες, το οποίο θα περιγράφει λεπτομερώς τους περιορισμούς μεταφοράς εγγύησης και τις απαιτήσεις αναγνώρισης που θα ζητούνται από τους πελάτες. Η εξέλιξη αυτή, έρχεται σε συνέχεια της επιστολής που είχε σταλεί από τον Carlisle τον περασμένο Ιανουάριο, με την οποία ζητούσε από τους εμπόρους της GM να τιμολογούν δίκαια τα αυτοκίνητα, αφού ένας μικρός αριθμός τους απαιτούσε επιπλέον τέλη κράτησης, έκανε μη εξουσιοδοτημένες συμφωνίες με μεσίτες και χρέωνε στους πελάτες τιμές πολύ υψηλότερες από εκείνες των επίσημων τιμοκαταλόγων.