Ο Όμιλος Volkswagen στην Κίνα παρουσίασε V.MO, το πρώτο της πρωτότυπο επιβατικό ηλεκτρικό αεροσκάφος κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL), "στο πλαίσιο της στρατηγικής του να εξερευνήσει και να ανοίξει νέους δρόμους στις πλήρως ηλεκτρικές και βιώσιμες έννοιες ατομικής κινητικότητας". Καλά ως εδώ και όπως φαίνεται όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες κοιτούν προς Blade Runner μεριά για την μετακίνηση του μέλλοντος. Πρόσφατα είχαμε δει και το project eVTOL της Hyundai.
Πόσο μας αρέσουν κάποια κείμενα στα δελτία Τύπου
"Μετά από εντατική έρευνα, εννοιολογική εργασία και ανάπτυξη, η ομάδα του project έχει πλέον αναπτύξει το πρώτο πρωτότυπο eVTOL - το V.MO", αναφέρει η Volkswagen Κίνας στην ανακοίνωσή της και μας ξετρελαίνει κυρίως με αυτό το "εννοιολογική εργασία". Που βέβαια όσο βαρύγδουπο και να ακούγεται είναι ουσιαστικό καθώς σε αυτά τα project η εννοιολγική διάσταση είναι σημαντική. Επίσης μαθαίνουμε ότι το πρωτότυπο έχει το παρατσούκλι "Ιπτάμενη Τίγρης" λόγω του χαρακτηριστικού μαύρου και χρυσού χρώματος, το οποίο βάφτηκε για να τιμήσει την απογείωσή του στο Έτος της Τίγρης.
Πώς προέκυψε η ιδέα του eVTOL V.MO
Η ιδέα του πρωτοτύπου βασίζεται στις υπάρχουσες λύσεις αυτόνομης οδήγησης και στην τεχνολογία μπαταριών για κινητικότητα χωρίς εκπομπές ρύπων. Με διαμόρφωση x-wing μήκους 11,2 μέτρων και πλάτους ανοίγματος 10,6 μέτρων, το μοντέλο διαθέτει οκτώ ρότορες για κάθετη ανύψωση και δύο έλικες για οριζόντια πτήση.H Volkswagen αναφέρει ότι θα πραγματοποιήσει αρκετές πτητικές δοκιμές αργότερα φέτος για τη βελτιστοποίηση της ιδέας και ένα βελτιωμένο πρωτότυπο θα υποβληθεί σε περαιτέρω προηγμένες δοκιμαστικές πτήσεις μέχρι τα τέλη του καλοκαιριού του 2023. Στην τελική του μελλοντική έκφανση, το πλήρως ηλεκτρικό και αυτόνομο eVTOL θα μπορούσε να μεταφέρει τέσσερις επιβάτες συν τις αποσκευές του σε απόσταση έως και 200 χιλιομέτρων.
Τα eVTOL και η αστική εναέρια κινητικότητα
Η αστική εναέρια κινητικότητα είναι μια ταχέως αναδυόμενη αγορά που στοχεύει στη χρήση του εναέριου χώρου για συνδέσεις μικρών και μεσαίων αποστάσεων, ιδίως πάνω και μεταξύ μεγάλων πόλεων. Στην Κίνα, πρόκειται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο μέλλον των αστικών και υπεραστικών μεταφορών στις συμφορημένες μεγαλουπόλεις της. Στην πρώτη φάση της εμπορικής του χρήσης, το V.MO είναι πιθανό να προωθηθεί ως ένα premium προϊόν για Κινέζους πελάτες με υψηλή οικονομική επιφάνεια και τεχνολογικές γνώσεις, για παράδειγμα για υπηρεσίες VIP air shuttle. Τα εναέρια οχήματα eVTOL θα μπορούν να μεταφέρουν επιβάτες πιο γρήγορα και αποτελεσματικά από τα σημερινά συμβατικά μέσα επίγειας μεταφοράς και με μεγαλύτερη ευελιξία. Καθώς το έργο Vertical Mobility εξελίσσεται, το Volkswagen Group China θα συνεργαστεί με τις αρμόδιες κινεζικές αρχές για την επίτευξη πιστοποίησης.