Αυτό μάλιστα: συνεργασία Koenigsegg με Lightyear

Είναι μια από τις καλύτερες ειδήσεις τις τελευταίες μέρες γιατί αυτή η συνεργασία μας γεμίζει ελπίδα για εξωφρενικά γρήγορα αυτοκίνητα με ηλιακή ενέργεια; Ωραία ιδέα

Θυμάσαι πριν από περίπου δύο μήνες που γράψαμε για το Lightyear 0, το πρώτο ηλιακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής (SEV). Αν δεν, πάτα το παραπάνω σύνδεσμο και θα δεις ότι πρόκειται για σοβαρή υπόθεση. Μήπως θυμάσαι ότι μιλήσαμε με Christian von Koenigsegg της γνωστής εταιρείας hypercars Koenigsegg; Πάλι όχι; Δεν πειράζει γιατί χάρη σε αυτήν την είδηση θα θυμηθείς και τα δύο μαζί. Γιατί αυτή η συνεργασία Lightyear με Koenigsegg αφήνει πολλές ελπίδες -και για τις δύο φίρμες και την αυτοκίνηση γενικότερα.

Μήπως θα προκύψει αυτοκίνητο με ταχύτητα του φωτός;

Η Lightyear ανακοίνωσε ότι ο Σουηδός κατασκευαστής hypercars Koenigsegg είναι ο νέος επενδυτής της. Επιπλέον, η Koenigsegg θα συμμετάσχει με τη Lightyear σε μια "συνεργασία ανταλλαγής τεχνολογίας", στο πλαίσιο της οποίας οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες θα μοιράζονται πληροφορίες που έχουν κατοχυρωθεί με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για την ανάπτυξη εξαιρετικά αποδοτικών οχημάτων όπως το επερχόμενο Lightyear 2.

 Η Lightyear είναι μια ολλανδική startup ηλιακών ηλεκτρικών αυτοκινήτων και έχει σχεδόν έτοιμο για παραγωγή το Lightyear 0, τη ναυαρχίδα SEV της αυτοκινητοβιομηχανίας, του οποίου η παραγωγή των 946 μονάδων λογικά θα ξεκινήσει αυτό το φθινόπωρο.

To πρώτο ηλιακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο (SEV) Lightyear 0

Η Koenigsegg έχει μια ελαφρώς μεγαλύτερη λίστα με οχήματα παραγωγής σε σύγκριση με την Lightyear, αλλά ο κατασκευαστής hypercars είναι στο παιχνίδι πολλά χρόνια. Κοινώς όταν ο Koenigsegg έφτιαχνε supercars στην Lightyear "έτρωγαν βελανίδια".

Ναι, αλλά η Lightyear ξέρει τι κάνει

Όπως και η Koenigsegg, η Lightyear αναπτύσσει και παράγει in house πολλά από τα κύρια συστήματα, υποσυστήματα και εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται στα οχήματά της. Από την άλλη η Koenigsegg δείχνει -με τη Gemera- να κινείται προς την κατεύθυνση της ηλεκτροκίνησης. Προφανώς δεν είναι τυχαίο ότι πούλησε το 20% των μετοχών της στην διάδοχο της Saab, την National Electric Vehicle Sweden (NEVS), έναντι 171 εκατομμυρίων ευρώ.

Koenigsegg Gemera

Επίσης η Koenigsegg συνεργάζεται με τον βελτιωτή της Tesla Unplugged Performance ενώ τώρα, χάρη σε μια νέα επένδυση στη Lightyear, θα επιδιώξει να ανταλλάξει "σημειώσεις" με την εταιρεία ηλιακών EV, ώστε να μπορέσουν να αναπτύξουν από κοινού νέες τεχνολογίες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τι είπαν οι CEO για την συνεργασία

Η Lightyear ανακοίνωσε την επένδυση και κάποια σχέδια για το μέλλον αλλά σε ποιο βαθμό η Koenigsegg επενδύει στη Lightyear δεν έχει γνωστοποιηθεί προς το παρόν.

Σύμφωνα με τη Lightyear, οι τεχνολογίες της Koenigsegg θα χρησιμοποιηθούν για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης του Lightyear 2 -του πιο προσιτού και μαζικής παραγωγής μοντέλου SEV της Lightyear που έχει προγραμματιστεί να μπει στην παραγωγή στα τέλη του 2024 ή στις αρχές του 2025. Ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Lightyear Lex Hoefsloot μίλησε για το τι σημαίνει να έχει μια εταιρεία όπως η Koenigsegg στη γωνία της: "Η Koenigsegg βρίσκεται στην κορυφή της τροφικής αλυσίδας στον τομέα των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων. Πάντα θαύμαζα το μείγμα απίστευτων επιδόσεων, σχεδιασμού και βιώσιμης τεχνολογίας - αυτή η συνεργασία δείχνει ότι βρισκόμαστε σαφώς στο σωστό δρόμο. Είμαι απίστευτα ενθουσιασμένος που μπορώ να αξιοποιήσω την εμπειρία δεκαετιών στον σχεδιασμό και την κατασκευή φιλόδοξων αυτοκινήτων και ανυπομονώ να συνεργαστώ στενά με τον Christian και την ομάδα του για να προωθήσουμε μαζί την πραγματική αλλαγή στον κλάδο".

Φυσικά, ο CEO και ιδρυτής της Koenigsegg μοιράστηκε τις δικές του σκέψεις για τη νέα συνεργασία. "Η αυτοκινητοβιομηχανία περνάει μια τεράστια μετάβαση προς τα βιώσιμα καύσιμα και την τεχνολογία. Ο Lex και η ομάδα του έχουν αναπτύξει ενδιαφέρουσες τεχνολογίες, και αυτή η συνεργασία με τη Lightyear θα διασφαλίσει ότι τα προϊόντα μας θα παραμείνουν στην αιχμή του δόρατος, κάτι που αποτελεί σπουδαίο νέο για τους πελάτες μας".