Pilot Project: BMW χωρίς οδηγό κινείται στο εργοστάσιο

Δεν πρόκειται όμως για αυτόνομο σύστημα οδήγησης επιπέδου 3 ή 4. H BMW έχει κάτι τελείως διαφορετικό στο μυαλό της και έχει να κάνει με την παραγωγή

Η BMW ξεκίνησε ένα πρόγραμμα που κάνει δυνατούς τους ελιγμούς αυτοκινήτων στην παραγωγή χωρίς να απαιτείται οδηγός. Δεν πρόκειται όμως για δοκιμές κάποιου συστήματος αυτόνομης οδήγησης. Το project Automated Driving In-Plant ("Automatisiertes Fahren im Werk", AFW) υλοποιείται σε συνεργασία με δύο νεοφυείς επιχειρήσεις και θα ενισχύσει την αποτελεσματικότητα σε επίπεδο logistics των νέων οχημάτων σε εργοστάσια και κέντρα διανομής.

Δώσε μας περισσότερα στοιχεία για το AFW

Στόχος του πιλοτικού έργου AFW είναι τα οχήματα να κινούνται αυτόνομα στους χώρους logistics και συναρμολόγησης -με ασφάλεια, αποτελεσματικότητα και χωρίς να απαιτείται οδηγός. Για να γίνει αυτό πραγματικότητα, το BMW Group συνεργάζεται με τη Seoul Robotics από τη Νότια Κορέα και την Embotech από την Ελβετία. Ξεκινώντας τον Ιούλιο του 2022 στο εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing, το νέο σύστημα θα δοκιμαστεί αρχικά σε δύο αυτοκίνητα που ενσωματώνουν πρωτοποριακές τεχνολογίες: τη νέα BMW σειρά 7 και το πλήρως ηλεκτρικό BMW i7.


Αυτόνομοι ελιγμοί από την πρώτη ανάφλεξη έως την μεταφορά

"Η αυτόνομη οδήγηση εντός του εργοστασίου διαφέρει θεμελιωδώς από την αυτόνομη οδήγηση για τους πελάτες. Δεν χρησιμοποιεί αισθητήρες στο όχημα. Στην πραγματικότητα, το ίδιο το αυτοκίνητο είναι λίγο-πολύ τυφλό και οι αισθητήρες για τους ελιγμούς είναι ενσωματωμένοι κατά μήκος της διαδρομής μέσα στο εργοστάσιο", εξηγεί ο Sascha Andree, project manager του BMW Group. Το AFW βασίζεται σε δύο βασικές τεχνολογίες: μια υποδομή αισθητήρων για την υποστήριξη του εντοπισμού του οχήματος και την ανίχνευση εμποδίων στο περιβάλλον του εργοστασίου και ένα λογισμικό σχεδιασμού οδήγησης που μεταδίδει ελεγχόμενες εντολές στα οχήματα χωρίς οδηγό ασύρματα.

Αρχικά, τα οχήματα θα κινούνται μόνο στον χώρο συναρμολόγησης και στη συνέχεια στα logistics. Μόλις βγουν από τη γραμμή παραγωγής, θα οδηγηθούν μόνα τους σε έναν χώρο στάθμευσης, έτοιμα για το περαιτέρω ταξίδι τους με τρένο ή φορτηγό. Ουσιαστικά, η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τη στιγμή που τα αυτοκίνητα θα είναι ικανά να οδηγούν ανεξάρτητα στην παραγωγή - αμέσως μετά την πρώτη ανάφλεξη του κινητήρα, με άλλα λόγια.

Τα δύο λογισμικά που δημιουργούν την αυτονομία

Το λογισμικό ανίχνευσης lidar της Seoul Robotics χρησιμοποιεί αισθητήρες στατικής παρακολούθησης για να δημιουργήσει ένα ψηφιακό "δίδυμο" του περιβάλλοντος, συμπεριλαμβανομένης της ταξινόμησης αντικειμένων και του εντοπισμού οχημάτων, ενώ το λογισμικό σχεδιασμού οδήγησης της Embotech κατευθύνει, φρενάρει, επιταχύνει και παρκάρει τα οχήματα χωρίς οδηγό. Οι διαδρομές υπολογίζονται σε πραγματικό χρόνο και αντί να χρειάζεται να εκπαιδευτούν ή να προγραμματιστούν για την τρέχουσα κατάσταση, κάθε αυτοκίνητο είναι σε θέση να ανταποκρίνεται ανεξάρτητα στο περιβάλλον του.

Το πιλοτικό πρόγραμμα θα διαρκέσει αρκετούς μήνες. Αργότερα θα επεκταθεί και σε άλλα μοντέλα αυτοκινήτων στο εργοστάσιο Dingolfing, μετά σταδιακά και σε άλλα εργοστάσια.