
Σε μια ενδιαφέρουσα πρωτοτυπία, η VW γιορτάζει τα 20 χρόνια του VW Phaeton, το οποίο σταμάτησε την κυκλοφορία του πριν συμπληρώσει τα 15 χρόνια παρουσίας σε αυτόν τον κόσμο. Το υπερμεγέθες sedan που "ξεκλείδωσε την πολυτελή κατηγορία" για την εταιρεία και ήταν ανταγωνιστικό στα luxury sedan της εποχής όπως η Mercedes S Class ή το συγγενές Audi A8, είχε μια πορεία που δεν ήταν αναμενόμενη εμπορικά. Τώρα η VW διαπίστωσε προφανώς πόσο ενδιαφέρον έχουν τα μυστικά πρωτότυπα και έτσι μας δείχνει τις προθέσεις που είχε όσον αφορά τον αντικαταστάτη του Phaeton, το Phaeton D2.

Το Phaeton D2, κατασκευάστηκε κανονικά και το πρωτότυπο που δημιουργήθηκε ήταν πλήρως λειτουργικό, ώστε να μπορέσει να το αξιολογήσει το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας. Η ικανοποίηση ήταν διάχυτη σε όλα τα μέλη αυτού και στα υπόλοιπα στελέχη της εταιρείας, όμως πλέον ήταν εμφανής η ανάγκη για στροφή προς την ηλεκτροκίνηση και αυτό έφερε το τέλος στην πορεία του μοντέλου.

Ο Jozef Kaban, επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της Volkswagen, κοιτάζει σήμερα γεμάτος σεβασμό το Volkswagen Phaeton D2, το οποίο δεν μπήκε ποτέ στη παραγωγή: "Το αυτοκίνητο εξακολουθεί να έχει μια πολύ ελκυστική εμφάνιση και όμορφες αναλογίες. Εντυπωσιάζει με την απτή υψηλή ποιότητα και αξία του".

Του συγκεκριμένου λειτουργικού μοντέλου Phaeton D2, προηγήθηκε μια εσωτερική διαδικασία επιλογής μεταξύ τεσσάρων διαφορετικών ιδεών. Το σχέδιο που παρήγαγαν οι Pavone και Bachorski πήρε το χρίσμα, εντυπωσιάζοντας με τα σπορ και επίπεδα περιγράμματά του και το υψηλής ποιότητας εσωτερικό του. Στη συνέχεια κατασκευάστηκε το σχεδόν σειριακό πρωτότυπο, το οποίο βασιζόταν στην πλατφόρμα MLB.

Η Volkswagen εξακολουθεί και θεωρεί το Phaeton ένα σημαντικό μοντέλο της σε επίπεδα πολυτέλειας και χλιδής και μπορεί να μην έχει απολύτως άδικο. Είναι σημαντικό όμως το ότι κατάλαβε πως αυτή η κατηγορία ίσως να μην ταιριάζει και τόσο στο προφίλ της εταιρείας, κάτι που είναι σχεδόν αυταπόδεικτο από το γεγονός ότι δεν υπήρξε τελικά αντικαταστάτης.