Όσες φορές και αν ασχοληθούμε με το Grandi Complicazioni τμήμα της Pagani θα μας φαίνεται περίεργο και μόνο που υπάρχει. Η αρχή έγινε με το Pagani Huayra NC για το οποίο δούλεψε το τμήμα ιδιαίτερων project της εταιρείας και η συνέχεια είναι τώρα με το Pagani Huayra Codalunga. "Coda Lunga" σημαίνει μακριά ουρά στην ιταλική γλώσσα και το αυτοκίνητο τιμάει το όνομα με το επιμηκυμένο πίσω μέρος του.
Πρόκειται για μια ιδιαίτερη επιλογή με σαφείς αναφορές σε αμαξώματα που βλέπαμε κάποτε στα εντυπωσιακά πρωτότυπα του Le Mans και προέκυψε από μερικούς συλλέκτες με εκλεπτυσμένο γούστο. Για την ακρίβεια ζήτησαν από τον ίδιο τον Horacio Pagani, από το 2018 κιόλας, όταν η παραγωγή της Huayra ολοκληρώθηκε με 100 κομμάτια, να σκεφτεί το ενδεχόμενο να φτιάξει ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο. Ξεχωριστό γιατί θα ήταν σύγχρονο και στο επίπεδο των hypercar της εταιρείας, αλλά θα στεκόταν σε ένα concours σαλόνι κλασικών χωρίς να είναι η μύγα μέσα στο γάλα.
Το ξεχωριστό αυτό τμήμα της εταιρείας τα κατάφερε. Αλλά, οι ειδικές παραγγελίες πληρώνονται κάτι παραπάνω, ακόμη και στην ταβέρνα, όταν ζητήσεις η σκορπίνα σου να είναι ψαριά ημέρας. Έτσι, οι λίγοι αυτοί πελάτες που είχαν την φανταστική ιδέα, θα χρειαστεί να πληρώσουν τώρα περίπου 7.000.000 ευρώ και θα αποκτήσουν ένα one-off (ή μάλλον five-off) hypercar το οποίο θα έχουν μόνον άλλοι 4 σε ολόκληρο τον κόσμο.
Η Pagani Huayra Codalunga, κατά τα άλλα, θα κινείται (γρήγορα) από τον κλασσικό υπετροφοδοτούμενο κινητήρα της Mercedes με απόδοση 830PS και την θηριώδη ροπή των 1.100Nm.
"Η Huayra Codalunga περιλαμβάνει πολύ λίγα βασικά στοιχεία", δήλωσε ο ίδιος, ο Horacio Pagani για το αυτοκίνητο. "Μάλλον αφαιρέσαμε παρά προσθέσαμε. Η απλοποίηση δεν είναι καθόλου εύκολη και αυτό το όχημα είναι, πάνω απ' όλα, το αποτέλεσμα μιας πολύπλοκης αναζήτησης απλών ιδεών".