Mercedes-AMG One: To hypercar των 1.063 ίππων

Το Mercedes-AMG One έρχεται με τον υβριδικό κινητήρα του Lewis Hamilton να μας προσφέρει 1.063 ίππους και τεχνολογία Formula 1. Μη χάσεις το video του Top Gear

Με μεγάλη καθυστέρηση από τότε που είδαμε για πρώτη φορά την Mercedes Project One, παρουσιάζεται τώρα η Mercedes-AMG One, το πρώτο hypercar της AMG που ενσωματώνει τεχνολογίες από την Formula 1 και αποτελεί πηγή έμπνευσης για το μέλλον της εταρείας, με τεράστιες ιπποδυνάμεις. Αυτό, γιατί πολύ πρόσφατα είδαμε πως η AMG ήδη σχεδιάζει το ηλεκτρικό της μέλλον, ενώ και η Mercedes εκμεταλλεύεται τα τελευταία χρόνια ορισμένες από τις τεχνολογικές επιλογές που βλέπουμε σήμερα, με το Mercedes Vision EQXX που μπορεί να διανύσει πάνω από 1.000 χλμ. και το απέδειξε εμπράκτως. 

Ήταν 2017 π.κ. (προ κορονοϊού) όταν η Mercedes παρουσίασε εκείνο το εντυπωσιακό project, το One. Μακρινή εποχή πλέον και για αυτό αισθανόμαστε πως περιμέναμε το Mercedes-AMG One ατελείωτα χρόνια. Όμως μιλάμε για το hypercar του Affalterbach που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τους τεχνικούς του Brixworth και αν αυτές σου φαίνονται άγνωστες λέξεις, να ξέρεις πως στο μεν Affalterbach βρίσκεται η έδρα της AMG, που μας παρέχει όλα αυτά που συνήθως λατρεύουμε να οδηγούμε, στο δε Brixworth εδρεύει η ομάδα της Formula 1 που μας παρέχει όλα αυτά για τα οποία συνήθως πανηγυρίζουν (τουλάχιστον όσοι είναι φίλοι της Mercedes F1). 

Gallery

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τι είναι όμως τελικά αυτό το Mercedes-AMG One; 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Έχει χρησιμοποιηθεί ο 1,6 lt, V6 κινητήρας που χρησιμοποιούν οι Lewis Hamilton και George Russell. Για να είμαστε πιο ακριβείς, έχει χρησιμοποιηθεί αυτός που χρησιμοποιούσαν ο Hamilton και ο Nico Rosberg, το 2015, καθώς εκείνον επέλεξε η AMG για την κινητήρια μονάδα του αυτοκινήτου. Ενισχύεται από τέσσερις ηλεκτροκινητήρες για να έρθει η συνολική απόδοση των 1.063PS . Δεν χωρούν και πολλές επεξηγήσεις, καθώς ακόμη και  η ίδια η εταιρεία δεν ανακοινώνει την ροπή του Mercedes-AMG One, καθώς είναι πολύ περίπλοκο να μας την εξηγήσει, όπως λέει. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Παρόλα αυτά, αξίζει να γνωρίζουμε την κατανομή των τεσσάρων αυτών ηλεκτροκινητήρων. Ο ένας είναι τοποθετημένος στην τουρμπίνα, ο άλλος στον κινητήρα και οι δύο που περισσεύουν είναι τοποθετημένοι στον εμπρόσθιο άξονα. Κάθε ένας από αυτούς μπορεί να περιστραφεί με 50.000 rpm, αλλά η AMG έχει αποφασίσει πως η κεντρική μονάδα των 1.6 lt που είναι τοποθετημένη στο κέντρο του αυτοκινήτου, θα φτάνει -περιορισμένα- στις 11.000 rpm. Το αυτοκίνητο εξάλλου είναι "πολιτικό" και πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη βάση στην διάρκεια ζωής του κινητήρα. Επιλογή που κανείς θα εκτιμήσει ως ειλικρίνεια, ιδίως από την στιγμή που υπάρχουν, στον ανταγωνισμό, αυτοκίνητα με μεγαλύτερο εύρος στροφών αλλά η AMG δεν έκρινε πως έπρεπε να τα ξεπεράσει σε αυτόν τον τομέα. Δηλαδή το Τ. 50 του Gordon Murray και η Aston Martin Valkyrie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Νιώσε λίγο Lewis Hamilton. Χωρίς τις αναπηδήσεις

 

 

 

 

 

 

 

Περισσότερη τεχνολογία F1 έρχεται με τη μορφή της MGU-K, η οποία συλλέγει την πλεονάζουσα ενέργεια των καυσαερίων και την αποθηκεύει στην μπαταρία ή την τροφοδοτεί απευθείας στον ηλεκτροκίνητο μπροστινό άξονα. Η μπαταρία με χωρητικότητα 8,4 kWh είναι αρκετή για την ηλεκτρική κίνηση και για περίπου 18χλμ. Προέρχεται επίσης από την ομάδα της Formula 1 και έχει μικρό βάρος και τεχνολογία ψύξης που δεν βλέπουμε συχνά, αυτήν την εποχή, με ειδικό υγρό να περνάει μέσα από κάθε κυψέλη. Το συνολικό βάρος του Mercedes-ΑMG One είναι 1.695 kg, που δεν είναι πολύ αν αναλογιστείς όλα αυτά που είπαμε μέχρι τώρα και προσθέσεις και το ειδικά διαμορφωμένο για το αυτοκίνητο, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων. Βέβαια και σε αυτό έχει γίνει υψηλού επιπέδου δίαιτα, όπως εξάλλου και στον κινητήρα που είναι "κολλημένος" στο μονοκόκ πλαίσιο για να μοιάζει ακόμη περισσότερο, όλη η κατασκευή, με το μονοθέσιο του Hamilton.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δεν μοιάζει όμως μόνο εκεί. Τα αστέρια που τόσο δεν μας άρεσαν στο φετινό livery της Mercedes F1, λειτουργούν στην προκειμένη περίπτωση ως μια σαφής παραπομπή στις αγωνιστικές καταβολές του Mercedes-AMG One και συνοδεύονται από ένα "φτερό καρχαρία" που από μόνο του αποτελεί έναν καλό λόγο για να πληρώσει κάποιος ζάπλουτος τα μερικά εκατομμύρια, που θα κοστίζει το AMG One.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Το εσωτερικό είναι πολύ διαφορετικό από το vegan εσωτερικό που έχει επιλεγεί στην EQXX και πολύ πιο αγωνιστικό, όπως τα καθίσματα που σε τοποθετούν πάνω στο μονοκοκ, σε θέση όπως αυτή του Hamilton, ενώ οι χειρισμοί γίνονται από ένα τιμόνι, που δεν είναι στρογγυλό και μοιάζει, μάντεψε με ποιό: Του Hamilton στην F1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αυτό σημαίνει πως η οδήγηση στην πίστα θα είναι πολύ πιο εύκολη και η Mercedes-AMG One θα αισθάνεται πολύ περισσότερο στο περιβάλλον της, όταν περνάει σε κάποια ευθεία εκκίνησης-τερματισμου με τα 352 km/h της τελικής ταχύτητας. Για να γίνουν όλα αυτά υπάρχουν έξι διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας και οδήγησης με τον θερμικό κινητήρα να παίρνει ζωή μόνο όταν ο καταλύτης του (ο ένας από τους έξι του αυτοκινήτου) έρθει στην απαιτούμενη θερμοκρασία. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Το πρόγραμα Race Safe προορίζεται για τον δρόμο και αποτελεί την υβριδική λειτουργία, που σημαίνει πως ο κινητήρας εσωτερικής καύσης μπαίνει στο σύστημα μόνο όταν χρειάζεται. Στο πρόγραμμα Race ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί μόνιμα και φορτίζει την μπαταρία ώστε να είναι διαθέσιμη η πλήρης ισχύς μονίμως. Το EV αφορά την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και είναι και ακολουθούν τα προγράμματα για την πίστα, γιατί όταν κάθεσαι σαν οδηγός Formula 1 πρέπει και να μπορείς να κινηθείς σαν οδηγός Formula 1. Έτσι το Race Plus διαθέτει ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα, σκληρή ρυθμιση στις αναρτήσεις με τα pushrod ελατήρια και χαρτογράφηση κινητήρα για βέλτιστη απόδοση, ενώ το Strat 2 δίνει σκληρότερη ανάρτηση και πλήρη ισχύ από όλους τους κινητήρες του Mercedes-AMG One, όπως όταν αναζητάς τον καλύτερο γύρο στο Q3 των κατατακτήριων του Σαββάτου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Άντε και καλό τερματισμό. 
 

Mercedes AMG One Hypercar
Mercedes AMG One Hypercar
Mercedes AMG One Hypercar
Mercedes AMG One Hypercar
Mercedes AMG One Hypercar
Mercedes AMG One Hypercar
Mercedes AMG One Hypercar
Mercedes AMG One Hypercar
Mercedes AMG One Hypercar
Mercedes AMG One Hypercar
Mercedes AMG One Hypercar
Mercedes AMG One Hypercar
Mercedes AMG One Hypercar
Mercedes AMG One Hypercar
Mercedes AMG One Hypercar
Mercedes AMG One Hypercar
Mercedes AMG One Hypercar