Ρωσία: H Renault φεύγει, η Moskvich έρχεται

Τουλάχιστον αυτή φαίνεται να είναι η πρόθεση του δήμαρχου Μόσχας, ο οποίος δήλωσε πως το εργοστάσιο της Renault θα χρησιμοποιηθεί για την αναβίωση της μάρκας Moskvich

Moskvich 412

Μέσα στις παράπλευρες απώλειες του πολέμου στην Ουκρανία, θα μπορούσε κάλλιστα να θεωρηθεί και η απόφαση της Renault να διακόψει τις δραστηριότητές της στην Ρωσία, πουλώντας το πλειοψηφικό της μερίδιο στην AvtoVAZ. Η Ρωσική κυβέρνηση φαίνεται πως δεν έχασε χρόνο, με τον δήμαρχο της πόλης, Sergei Sobyanin, να δηλώνει πως το εργοστάσιο θα τεθεί υπό κρατικό έλεγχο και θα χρησιμοποιηθεί για την αναβίωση του ονόματος Moskvich.

Για να μαθαίνουν οι νέοι και να θυμούνται οι παλιοί, η Moskvich υπήρξε μία μάρκα που συνέδεσε το όνομά της με την περίοδο της Σοβιετικής Ένωσης, ενώ τα τελευταία αυτοκίνητα που έφεραν στο αμάξωμά τους το logo της, κατασκευάστηκαν πριν από δύο δεκαετίες. H λέξη Moskvich σημαίνει "γηγενής της Μόσχας", με το αυτοκίνητο να κατασκευάζεται για πρώτη φορά στη Σοβιετική Ένωση, σχεδιασμένο για να είναι ένα ανθεκτικό, προσιτό επιβατικό, με εξαρτήματα που προέρχονταν από τη Ρωσία και την κομμουνιστική Ανατολική Γερμανία.

Μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης, η αυτοκινητοβιομηχανία ιδιωτικοποιήθηκε και αργότερα κηρύχθηκε σε πτώχευση. Υπολογίζεται πως περίπου 200.000 μοντέλα Moskvich εξακολοθούν να είναι εγγεγραμμένα στη Ρωσία, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και 46.000 με ηλικία άνω των 35 ετών σύμφωνα με την υπηρεσία Autostat.

Ο Sobyanin, σε ανάρτηση που φέρεται να έκανε στα social media, δήλωσε πως "η Renault αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιο της στην Μόσχα. Έχει το δικαίωμα να το κάνει αυτό, αλλά δεν μπορούμε να επιτρέψουμε να μείνουν χωρίς δουλειά χιλιάδες εργαζόμενοι". Για να κλείσει λέγοντας πως το 2022, θα ανοίξει μια νέα σελίδα στην ιστορία του Moskvich, το οποίο χαρακτήρισε "θρυλικό".

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Autostat Sergei Tselikov πάντως, η επιστροφή του ονόματος Moskvich μπορεί να αποδειχτεί πρακτικά δύσκολη. Σε σχετική ερώτηση που αφορούσε στην αναβίωση της μάρκας, ο Tselikov δήλωσε πως "Χρειάζονται τουλάχιστον δύο χρόνια και 1 δισ. δολάρια για την ανάπτυξη ενός νέου αυτοκινήτου".

Ο Sobyanin πάντως, δεν δείχνει να συμμερίζεται τον προβληματισμό του Tselikov. Στο δικό του πλάνο, περιλαμβάνεται η κατασκευή συμβατικών αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, με την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων να τοποθετείται στο μέλλον. Ο ίδιος δήλωσε πως συνεργάζεται με το υπουργείο Εμπορίου της Ρωσίας, για να προμηθευτεί όσο το δυνατόν περισσότερα εξαρτήματα αυτοκινήτων από την εσωτερική αγορά και ότι η επίσης ρωσική εταιρεία κατασκευής φορτηγών Kamaz, θα λειτουργήσει ως ο κύριος τεχνολογικός εταίρος του εργοστασίου.

Η τελευταία πάντως σε ανακοίνωσή της, υποστήριξε πως τα ζητήματα που αφορούν στην τεχνολογική συνεργασία βρίσκονται ακόμη υπό συζήτηση και η ίδια θα προβεί σε επίσημη δήλωση, μόλις επιλυθούν αυτά τα ζητήματα. Κοινώς, το μόνο σίγουρο μέχρι στιγμής είναι η αποχώρηση της Renault και έπεται το όραμα του δημάρχου Μόσχας.

Best of Network