Euro NCAP: Διέπρεψαν τα VW ID.5 και Nissan Qashqai

Στα όρια της αυτονομίας βρίσκονται τα VW ID.5 και Nissan Qashqai με βάση την αξιολόγηση υποβοηθούμενης οδήγησης από τον Euro NCAP

Nissan Qashqai Euroncap

Ο Euro NCAP πραγματοποίησε τις πρώτες αξιολογήσεις της τεχνολογίας υποβοηθούμενης οδήγησης, για τη φετινή χρονιά σε τέσσερα αυτοκίνητα, τα SUV, VW ID.5, Nissan Qashqai και Jaguar i-Pace και το liftback, Polestar 2. Η συγκεκριμένη διαδικασία αξιολόγησης έρχεται επιπλέον του κανονικού συστήματος αξιολόγησης που έχουμε μάθει να διαβάζουμε με βάση τα αστέρια. 

VW ID5 Euroncap

Πρόκειται για μια σειρά δοκιμών που εισήγαγε ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός το 2018 και από τότε, τον έχει εξελίξει ώστε να ακολουθεί τα βήματα εξέλιξης των αυτοκινητοβιομηχανιών. Περιλαμβάνει δοκιμές των συστημάτων που διατηρούν τα αυτοκίνητα στην λωρίδα τους, του adaptive cruise control και το κατά πόσο αυτό ανταποκρίνεται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες κίνησης, καθώς και της εμπιστοσύνης που εμπνέουν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα στον οδηγό κατά την διάρκεια της μετακίνησης. 

Nissan Qashqai Euroncap

Στις πρώτες δοκιμές για φέτος που έγιναν σε εθνικό δίκτυο, το Nissan Qashqai και το VW ID.5 απέσπασαν την καλύτερη βαθμολογία με τα συστήματά τους να λειτουργούν στο ακέραιο και με αποτελεσματικό τρόπο σε επίπεδο υποβοήθησης. Είναι χαρακτηριστικό πως το VW ID.5 διατηρούσε την υποβοήθηση στο τιμόνι ακόμη και σε ταχύτητες που έφταναν τα 120km/h. Από την άλλη το Nissan Qashqai άγγιξε το τέλειο στην αποφυγή πρόσκρουσης σε όλες τις συνθήκες, ακόμη και πλησιάζοντας ένα προπορευόμενο αυτοκίνητο μέσα στην στροφή. 

Το Nissan Qashqai επίσης χάρη στο σύστημα ProPILOT με Navi Link του αυτοκινήτου επιδεικνύει εξαιρετική ισορροπία μεταξύ της βοήθειας προς τον οδηγό και της αποφυγής υπερβολικής εξάρτησης. Στον τομέα δε, του Safety Backup το αυτοκίνητο πραγματικά υπερέχει, με το σχεδόν τέλειο 93%.

VW ID5 Euroncap

Το VW ID.5, το οποίο μοιράζεται κοινή πλατφόρμα με τα ID.3 και ID.4, παρέχει υψηλό επίπεδο βοήθειας στον οδηγό, υποστηρίζοντας πολλές εργασίες οδήγησης στον αυτοκινητόδρομο, ενώ δεν προωθεί την υπερβολική εμπιστοσύνη που θα μπορούσε να οδηγήσει σε απόσπαση της προσοχής του οδηγού.

Polestar2 Euroncap

Το Polestar 2, έχασε βαθμούς σε κάποιους τομείς όπως το adaptive cruise control, το οποίο δεν ανταποκρινόταν σε ορισμένες από τις εναλλαγές της κίνησης που συνάντησε το όχημα. Έτσι βαθμολογήθηκε ως "Καλό". Σε αντίθεση με την Jaguar I-Pace, η οποία βαθμολογήθηκε ως "Bασικό", λόγω κυρίως του ότι η υποβοήθηση στο τιμόνι σταματά πάνω από τα 80km/h αλλά και του ότι το cruise control δεν ανταποκρίνεται, όπως και στο Polestar 2.  

Jaguar Ipace Euroncap

Το Jaguar I-PACE είναι το παλαιότερο αυτοκίνητο σε αυτή την ομάδα και το σύστημά του βαθμολογείται ως "Βασικό", γεγονός που καταδεικνύει πόσο γρήγορα βελτιώνεται αυτή η τεχνολογία στην αγορά.  Η έμφαση δίνεται στην εμπλοκή του οδηγού - διασφαλίζοντας ότι ο οδηγός δεν αποσυντονίζεται από το έργο της οδήγησης και είναι έτοιμος να αναλάβει τον έλεγχο όταν χρειαστεί, με πιο περιορισμένα επίπεδα Vehicle Assistance και Safety Backup. 
 

Best of Network