Πολύ σύντομα θα έχουμε τα νέα από την ελληνική αντιπροσωπεία σχετικά με την εμπορική διάθεση της Alfa Romeo Tonale, ώστε να επισημοποιηθούν οι εκτιμήσεις που κάναμε πριν από μερικές ημέρες.
Μέχρι τότε όμως οι συνάδελφοι από το βρετανικό Top Gear είχαν στη διάθεσή τους την έκδοση με το υβριδικό σύστημα του θερμικού κινητήρα των 1,5lt και του 48V ηλεκτροκινητήρα και μας δίνουν τις πρώτες εντυπώσεις τους για το τι να περιμένουμε όταν θα έρθει και στα δικά μας χέρια.
Κινητήρας
Η Alfa Romeo Tonale είναι το πρώτο αυτοκίνητο της φίρμας που "χτυπάει το ρεύμα" της εποχής. Κατά βάση θα είναι υβριδική με τον 48V ηλεκτροκινητήρα που θα δούμε σε λίγο, αλλά διατίθεται και μια plug in έκδοση με απόδοση 271PS και τετρακίνηση χάρη στην τοποθέτηση του μοτέρ στον πίσω άξονα.
Αυτή, δεν ήταν ακόμη διαθέσιμη και το πιθανότερο είναι να μην έρθει και στην χώρα μας, άμεσα τουλάχιστον. Όσον αφορά, λοιπόν, στην αμέσως μικρότερη, μιλάμε για μια έκδοση 160PS που προέρχονται από την σύμπραξη του κινητήρα εσωτερικής καύσης των 1.469cc με τον μικρό ηλεκτροκινητήρα. Σύμπραξη που αποδίδει σημαντικά -όπως αποδεικνύεται- σε επίπεδο οικονομικής λειτουργίας, αλλά και απόκρισης.
Εξυπηρετεί στην εκκίνηση από στάση, επιταχύνοντας το βαρύ αμάξωμα με νεύρο και φέρνει εις πέρας την διαδικασία της ανάκτησης ενέργειας. Σε αυτά τα δύο εξάλλου μπορεί να συνδράμει ο ηλεκτροκινητήρας και το κάνει στο ακέραιο, πετυχαίνοντας μια εξαιρετική ισορροπία, ώστε να υπάρχει ενέργεια στην μπαταρία για τις στιγμές που ο θερμικός κινητήρας θα μένει ανενεργός και θα εξοικονομείται έτσι καύσιμο.
Στον δρόμο
Η δύναμη των 160PS περνά στον δρόμο μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 7 σχέσεων. Η Alfa Romeo Tonale φαίνεται πως είναι σχεδιασμένη και προσηλωμένη στο να χαρίζει όμορφες στιγμές στον ανοιχτό δρόμο και στην οδήγηση σε μακρινές διαδρομές. Ακριβώς δηλαδή αυτό που οφείλει να κάνει ένα SUV και ασφαλώς αυτό που περιμένεις από μια Alfa Romeo. Στην κίνησή της μέσα στον αστικό κλοιό είναι μάλλον πιο κουραστική από οσο θα περίμενε κανείς από ένα κατά τεκμήριο, άνετο SUV. Το υβριδικό σύστημα αναζητά τη σωστότερη επιλογή για τις συχνά μεταβαλλόμενες συνθήκες και αυτό δημιουργεί μια απόκλιση σε σχέση με αυτό που ως οδηγός έχεις μάθει να διαχειρίζεσαι.
Στο ταξίδι όμως μεταμορφώνεται. Το τιμόνι είναι όσο ακριβές και βαρύ χρειάζεται σε τέτοιες συνθήκες και τα paddles είναι πάντα αυτά που σου δίνουν το κάτι παραπάνω σε αίσθηση και απόλαυση. Το πιο ενδιαφέρον, ίσως είναι το γεγονός ότι η Tonale αντίθεται στη "συνταγή", που θέλει τα υβριδικά αυτοκίνητα να χάνουν το ενδιαφέρον τους μετά το αρχικό teasing που σου προσφέρουν. Πρόκειται για ένα μοντέλο που στην πορεία της συμβίωσης καταφέρνει να σε κερδίζει όλο και περισσότερο με μικρές λεπτομέρειες που σε ιντριγκάρουν και σε κρατούν σε εγρήγορση. Και εδώ που τα λέμε αυτό είναι ό,τι πιο Alfa Romeo έχουμε ακούσει τελευταία.
Εσωτερικός κόσμος
Με σπουδαίο ανταγωνισμό και τον πήχη ψηλά, η Alfa Romeo Tonale ήταν σίγουρο πως είχε δύσκολο έργο στο να δημιουργήσει ένα περιβάλλον που θα αποτελέσει σημείο αναφοράς. Ξέρουμε ήδη πως η εταιρία έχει κάνει ατελείωτους συμβιβασμούς σε σχέση με το παρελθόν, αλλά με μαεστρία και προφανώς πολύ κόπο, οι σχεδιαστές της καταφέρνουν να διατηρούν τον οδηγοκεντρικό της χαρακτήρα. Οι αναφορές είναι σαφείς στο καντράν, με τα δύο στρογγυλά όργανα να χάνουν τις απόλυτες γραμμές τους, αλλά καταφέρνουν επιτυχημένα θα θυμίζουν τις ένδοξες στιγμές της Alfa Romeo. O δε εκσυγχρονισμός είναι απόλυτος, με την κεντρική κονσόλα να διαθέτει μια οθόνη που δίνει ρεσιτάλ εργονομίας και πρακτικότητας. Ατού παραμένουν τα φυσικά κουμπιά που δεν κλέβουν χώρο από τα pixels που ο οδηγός έχει διαθέσιμα για άλλες πληροφορίες.
Τελικά;
Τελικά η Alfa Romeo Tonale, έρχεται ως μια επιλογή εισόδου της εταιρείας σε αυτό που μοιάζει ως ενδιάμεσο στάδιο καθ΄οδον για τον καθολικό εξηλεκτρισμό. Τα υβριδικά συστήματα είναι η πιο ρεαλιστική επιλογή ανεξαρτήτως φίρμας, αλλά εδώ υπεισέρχεται ο συναισθηματικός παράγοντας στον οποίο η Tonale μοιάζει να ανταποκρίνεται. Ελκυστική και απολαυστική παραμένει ένα αυτοκίνητικο statement και αυτό, κανείς δεν μπορεί να το αφαιρέσει.