Η περίεργη υπόθεση της αναγεννημένης TVR μόλις έγινε ακόμα πιο αλλόκοτη. Εννιά χρόνια αφότου η μάρκα αποκτήθηκε από τον νυν ιδιοκτήτη (μια κοινοπραξία επιχειρηματιων με επικεφαλής τον Les Edgar) και πέντε χρόνια μετά την αποκάλυψη του ολοκαίνουργιου Griffith, η εταιρία δεν έχει παραδώσει ακόμα ούτε ένα αυτοκίνητο. Αλλά αυτό δεν την εμπόδισε να ανακοινώσει μια συμφωνία χορηγίας στη σειρά "ηλεκτρικών αγώνων” Formula E. Αλήθεια τώρα;
Ας πάμε λίγο πίσω στο χρόνο
Οι συνάδελφοι του βρετανικού Top Gear, περιμένουν υπομονετικά -αλλά εναγωνίως- το TVR Griffith, ήδη από το πρωτότυπο του 2018. Τους είχαν υποσχεθεί πολλά: έναν βελτιωμένο V8 κινητήρα 5,0 λίτρων της Cosworth, 500 ίππους, τους είχαν τάξει τελική ταχύτητα 320 km/h και το πλαισίο iStream του γκουρού Gordon Murray. Τους είχαν μιλήσει για τις πρώτες παραδόσεις που ήταν προγραμματισμένες για τις αρχές του 2019. Τους συμμεριζόμαστε, γιατί ματάκια έχουμε και βλέπουμε τις φωτογραφίες.
Και μετά ήρθε το 2020, όταν και άρχισαν να έρχονται στην επιφάνεια αναφορές για καθυστερήσεις στο εργοστάσιο του Ebbw Vale, ενώ ακόμα δεν είναι ξεκάθαρο αν η TVR έχει μετεγκατασταθεί. Αναμφίβολα, το Brexit και η πανδημία δεν έχουν βοηθήσει και επιπλέον, η κυβέρνηση της Ουαλίας έχει κυριολεκτικά το δικό της μερίδιο στην ιστορία, με ποσοστό 3% στην εταιρεία. Όλα είναι λίγο περίεργα ακόμη κι αν δεν ρέπεις προς τη συνωμοσιολογία.
Επιστροφή στο σήμερα.
Η TVR μόλις επιβεβαίωσε, ότι θα είναι ο επίσημος χορηγός του E-Prix του Μονακό το προσεχές Σαββατοκύριακο, καθώς και του διπλού E-Prix που θα διεξαχθεί στο Λονδίνο τον Ιούλιο.
"Η συνεργασία μας με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ABB FIA Formula E και οι παράλληλες δράσεις μας στο Μονακό και το Λονδίνο, δεν αποδεικνύουν μόνο τη δέσμευσή μας για την επανάσταση της μάρκας TVR, αλλά και για την ηλεκτροκίνηση και την ανάδειξή μας σε μια κλιματικά βιώσιμη επιχείρηση", δήλωσε ο Les Edgar. "Τα σχέδιά μας για την κυκλοφορία των ηλεκτροκίνητων TVR EV στην αγορά, βρίσκονται σε καλό δρόμο, με το πρώτο από τα δύο μοντέλα να παρουσιάζεται αμέσως μετά την κυκλοφορία των Griffith και Limited-Edition Griffith EV, το 2024".
Οπότε, για να ανακεφαλαιώσουμε, περιμένουμε ένα ηλεκτρικό Griffith και άλλα δύο EV της TVR, από μια εταιρία που δεν έχει λανσάρει ακόμα το αυτοκίνητο της επιστροφής της. Το λες και φιλόδοξο, αλλά προσθέτεις και ένα ειρωνικό γελάκι.
Πάντως, σε αυτή τη φάση, η ηλεκτροκίνηση δεν αποτελεί ιδιαίτερη έκπληξη για την TVR: η εταιρία υπέγραψε πέρσι συμφωνία με τον παραγωγό λιθίου Ensorcia, με το μυαλό ακριβώς στην παραγωγή ηλεκτρικών TVR στο μέλλον.
Οπότε, για να ανακεφαλαιώσουμε, περιμένουμε ένα ηλεκτρικό Griffith και άλλα δύο EV της TVR, από μια εταιρία που δεν έχει λανσάρει ακόμα το αυτοκίνητο της επιστροφής της
"Το να βλέπουμε την TVR, έναν εμβληματικό κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων, να αναλαμβάνει αυτή τη δέσμευση σχετικά με την ηλεκτροκίνηση είναι ένα ορόσημο και ευθυγραμμίζεται με το όραμα της Formula E για ένα ηλεκτρικό μέλλον", δήλωσε ο Matt Scammell, εμπορικός διευθυντής της Formula E, και συνέχισε: "Η TVR είναι μια αγαπημένη μάρκα και ανυπομονούμε να συνεργαστούμε μαζί της στο Μονακό και στο Λονδίνο για να παρουσιάσουμε τα σχέδιά της για ηλεκτροκίνηση".
Για εσένα που χρειάζεσαι μόλις ένα scroll down για να επιλέξεις τη χρονιά της γέννησής σου και να πιστοποιήσεις την ηλικία σου σε μια online φόρμα (αντίθετα με κάποιους από εμάς που πρέπει να πάμε τρεις-τέσσερις οθόνες κάτω), η TVR είναι μια πονεμένη αυτοκινητική ιστορία. Ιδρύθηκε το 1946 από τον Trevor Wilkinson και υπήρξε μια από τις πιο niche σπορ μάρκες, που άκμασε τις δεκαετίες του 1980 και 1990, αλλά και σε προηγούμενες περιόδους. Το ιδιοκτησίακο της καθεστώς έχει αλλάξει αρκετές φορές και είναι χαρακτηριστικό το χρονικό διάστημα 2004-2013, που ανήκε στον Nikolay Smolensky, γιο του ρώσου ολιγάρχη Alexander Smolensky.