Aston Martin και Mercedes: Γιατί αναπτύσσουν στενές σχέσεις

Η πρόκληση της ηλεκτροκίνησης και η αύξηση του περιθώριου κέρδους από τις πωλήσεις των μοντέλων της, είναι τα δύο βασικά ζητήματα που απασχολούν την Aston Martin

Aston Martin V12 Vantage

Με δεδομένο πως από την ίδρυσή της το 1913, η Aston Martin έχει χρεοκοπήσει επτά φορές, όσο αισιόδοξος κι αν είσαι, είναι σίγουρο πως θα κρατάς μικρό καλάθι αναφερόμενος στο μέλλον της. Βέβαια κάποιος φύσει αισιόδοξος, θα σου πει πως παρά τις χρεοκοπίες, η Aston Martin εξακολουθεί να βρίσκεται ανάμεσά μας. Μόνο που πλέον, είναι βέβαιο πως χρειάζεται να υποβληθεί σε εκτεταμένη αναμόρφωση, αν θέλει να εξακολουθήσει να βρίσκεται στο αυτοκινητικό στερέωμα. Κάποιοι αναλυτές της αγοράς δεν εμφανίζονται αισιόδοξοι για το μέλλον της εμβληματικής εταιρείας, όμως ο Lawrence Stroll που εδώ και περίπου 2 χρόνια βρίσκεται στο τιμόνι της, έχει βαλθεί να πετύχει τον στόχο της αναδιάρθρωσης.

Θα έλεγε κανείς πως το timing είναι ευνοϊκό για την Aston Martin, καθώς μέσα στα επόμενα χρόνια, μοιραία θα κληθεί να κάνει το βήμα προς την ηλεκτροκίνηση. Το οποίο συνεπάγεται αυξημένα έξοδα, εκτός κι αν έχεις τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσεις την τεχνολογία κάποιου άλλου. Κάπου εδώ, μπαίνει στην εξίσωση η Mercedes, η οποία αποτελεί μέτοχο της Aston Martin κατέχοντας το 12% των μετοχών της, ποσοστό που θα αυξηθεί σε 20% το 2023.

Στηριζόμενη στην αρχιτεκτονική που ήδη έχει εξελίξει η Mercedes για χρήση σε αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και με το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Aston Martin να αναμένεται στην αγορά το 2025, ο Stroll δικαιούται να αισιοδοξεί. Ο ίδιος εκτιμά πως το στοίχημα της μακροπρόθεσμης κερδοφορίας έχει αρκετές πιθανότητες να κερδηθεί, με την εταιρεία του να έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση μέχρι το 2025.

Aston Martin V12 Vantage

Σύμφωνα με στελέχη της Aston Martin, η λύση του προβλήματος της κερδοφορίας ακούει στο όνομα εξατομίκευση, τακτική που ακολουθεί πιστά η Ferrari. Αποτελεί κοινό μυστικό πως ο Stroll είναι δηλωμένος φαν της ιταλικής εταιρείας και η Ferrari, αυξάνει σημαντικά το περιθώριο κέρδους της από τις πωλήσεις εξατομικευμένων αυτοκινήτων. Ο Tobias Moers, πρώην επικεφαλής της AMG και από το 2020 διευθύνων σύμβουλος της Aston Martin, αναφέρει πως το διάστημα που βρίσκεται στην βρετανική εταιρεία, οι παραγγελίες custom μοντέλων αντιπροσωπεύουν το 50% των πωλήσεων, έναντι του 6% όταν ανέλαβε.

Θα έλεγε κανείς πως το timing είναι ευνοϊκό για την Aston Martin, καθώς μέσα στα επόμενα χρόνια, μοιραία θα κληθεί να κάνει το βήμα προς την ηλεκτροκίνηση

Η Aston Martin στοχεύει σε μικτό περιθώριο κέρδους ανά όχημα τουλάχιστον 40% (σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και 50%), την ώρα που το αντίστοιχο της Ferrari εκτιμάται σε πάνω από 55%. Ο στόχος πωλήσεων για το 2025 είναι τα 10.000 αυτοκίνητα, αριθμός που αν επιτευχθεί θα συνεπάγεται αύξηση 40% σε σχέση με τα νούμερα του 2021 και θα προσεγγίζει τα νούμερα της Ferrari. Η επίτευξη του στόχου αυτού, περνάει μέσα από την συμφωνία με τη Mercedes τον Οκτώβριο του 2020, βάσει της οποίας η Aston Martin θα έχει πρόσβαση σε κινητήρες και τεχνολογία EV των γερμανών.

Πριν συμβούν βέβαια όλα αυτά, η Aston Martin ετοιμάζεται να λανσάρει μια σειρά μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, όπως ένα σπορ μοντέλο με κινητήρα V12, καθώς και ένα SUV.

Best of Network