Nέες BMW Σειρά 7 και i7: Επίδειξη τεχνολογίας

Μιλάμε για το νέο εκπρόσωπο της BMW στα μεγάλα πολυτελή sedan, κατηγορία στην οποία οι εκπτώσεις σε ποιότητα, χώρους και τεχνολογία, είναι απλά εκτός συζήτησης

Η πρώτη είδηση που αφορά στην παρουσίαση της νέας Σειράς 7 της BMW, είναι πως οι εταιρείες εξακολουθούν να κατασκευάζουν και άλλους τύπους αμαξωμάτων πέρα από SUV. Και πως σε περιπτώσεις όπως αυτή του κορυφαίου sedan στη γκάμα της BMW, το κάνουν και πολύ καλά. Απόλυτα λογικό, καθώς η συγκεκριμένη κατηγορία, προσφέρεται παραδοσιακά ως πεδίο επίδειξης τεχνολογικής υπεροχής για τις εταιρείες που έχουν το θάρρος να διαθέτουν στη γκάμα τους μεγάλα πολυτελή sedan.

Γιατί είναι γεγονός πως πρόκειται για επιλογή που απαιτεί θάρρος, δεδομένου πως εκ των πραγμάτων δεν πρόκειται για κατηγορία στην οποία στοχεύεις στις υψηλές πωλήσεις, αλλά στο image. Στα θετικά, ότι το αγοραστικό κοινό αυτής της κατηγορίας δεν το απασχολούν τόσο ζητήματα που αφορούν σε κοινούς θνητούς, όπως για παράδειγμα η τιμή αγοράς ενός αυτοκινήτου, αλλά το τεχνολογικό πακέτο που το συνοδεύει. Τι σημαίνει αυτό; πως οι εταιρείες έχουν την άνεση να ενσωματώσουν στα μοντέλα αυτά εφαρμογές και συστήματα βγαλμένα από τα πιο τρελά τους όνειρα, χωρίς το άγχος να μην ξεφύγει η τελική τιμή του προϊόντος.

Κάπως έτσι, όταν μιλάμε σήμερα για τεχνολογικό show off, η πρώτη σκέψη πάει στα συστήματα infotainment και τις οθόνες αφής. Και επειδή στις οθόνες το μέγεθος μετράει, η 7η γενιά της Σειράς 7, διαθέτει οθόνη 31 ιντσών σε διάταξη 32:9 με την ανάλυσή της να είναι 8Κ και την εύγλωττη ονομασία Theater Screen. Για όποιον δεν ξέρει τι σημαίνει αυτό, ας πούμε πως είναι αρκετά πιθανό η εικόνα της οθόνης να είναι πιο καθαρή από εκείνη που έχεις μπροστά στα μάτια σου.

Βέβαια, επειδή ο οδηγός δεν βρίσκεται στο αυτοκίνητο για να δει ταινία, η οθόνη αυτή φιλοξενείται στην οροφή του αυτοκινήτου και αφορά όσους κάθονται πίσω. Όσο για τον πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών, αυτός αποτελεί μέρος μίας ενιαίας οθόνης που εκτείνεται κατά μήκος του ταμπλό και συμπληρώνεται από την οθόνη infotainment των 14,9 ιντσών. Οι οθόνες όμως αποτελούν την μία όψη της έκφρασης πολυτέλειας. Η άλλη είναι πάντα ρεζερβέ από τα υλικά. Σκέψου κρύσταλα Swarovsky στα μπροστινά φώτα και καθίσματα με επένδυση κασμίρ και έχεις ανάγλυφη την εικόνα.

Σε επίπεδο διαστάσεων, η νέα Σειρά 7 έχει μεγαλώσει ελαφρώς σε διαστάσεις έναντι του προκατόχου της. Το μήκος της είναι αυξημένο κατά 12,9cm (5,39m), το πλάτος κατά 4,8cm (1,95m) και το ύψος κατά 5cm (1,54m). Μάλιστα η επιλογή της BMW είναι να διατίθεται αποκλειστικά σε έκδοση με μακρύ μεταξόνιο, που διαμορφώνεται στα 3,2m. Όλες οι εκδόσεις της νέας Σειράς 7, είτε αφορούν σε κινητήρες βενζίνης είτε σε πετρελαίου, είναι ήπια υβριδικοί, ενώ σύντομα θα ακολουθήσουν οι αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις. Η εισαγωγική έκδοση, θα είναι η 740d xDrive με κινητήρα 3.0 λίτρων, απόδοση 300 ίππων και μέγιστη ροπή 670Nm.

Μέσα στην επόμενη χρονιά, θα ακολουθήσουν δύο εκδόσεις PHEV. Η μία θα είναι η 750e xDrive με συνδυαστική (θερμικού και ηλεκτρικού κινητήρα) απόδοση 490 ίππων. Η επιτάχυνση 0-100 έρχεται σε 4,9sec και η -ηλεκτρική- αυτονομία της κυμαίνεται μεταξύ 80-90km. Στην κορυφή τοποθετείται η έκδοση Μ760e xDrive με συνδυαστική ισχύ 571 ίππων και τιμή επιτάχυνσης 0-100 km/h 4,3sec. Όλες οι παραπάνω εκδόσεις θα διαθέτουν το νέο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων Steptronic Sport, που σύμφωνα με την BMW χαρακτηρίζεται από βελτιωμένη λειτουργία.

Από ένα τέτοιο μοντέλο, δεν θα μπορούσε να απουσιάζει μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Ονομάζεται i7 xDrive60 και διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα) με συνδυαστική ισχύ 544 ίππους. Μάλιστα αυτή αναμένεται να είναι και η πρώτη έκδοση που θα διατεθεί στην ευρωπαϊκή αγορά στα τέλη του τρέχοντος έτους, με τις εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες να ακολουθήσουν μέσα στο 2023. Σε δεύτερο χρόνο θα έρθει στην αγορά και μια ακόμη πιο ισχυρή έκδοση, η i7 xDrive70, με 660 ίππους και ροπή που θα υπερβαίνει τα 1.000Nm. Σε κάθε περίπτωση η επιδόσεις αναμένονται καταιγιστικές, με επιτάχυνση 0-100 σε λιγότερο από 4sec, ακόμη και στην περίπτωση της "μικρής" xDrive60. Σύμφωνα με την BMW, η αυτονομία εκτιμάται στα 480km.

BMW 7 Series
BMW 7 Series
BMW 7 Series
BMW 7 Series
BMW 7 Series
BMW 7 Series
BMW 7 Series
BMW 7 Series
BMW 7 Series
BMW 7 Series
BMW 7 Series
BMW 7 Series
BMW 7 Series
BMW 7 Series
BMW 7 Series
BMW 7 Series
BMW 7 Series
BMW 7 Series