Ο CEO της VW μιλάει για Ουκρανία, Ρωσία και ηλεκτροκίνηση

Μιλώντας στο αμερικανικό CBS, ο Herbert Diess τοποθετήθηκε για όλα τα ζητήματα που αφορούν την επικαιρότητα, από τον πόλεμο στην Ουκρανία, μέχρι τα σχέδια της VW για την αγορά των ΗΠΑ

Σε συνέντευξη εφ' όλης της ύλης που παραχώρησε στο αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο CBS, ο διευθύνων σύμβουλος του VW γκρουπ, Herbert Diess, αναφέρθηκε σε όλα τα φλέγοντα ζητήματα των ημερών. Από τον πόλεμο στην Ουκρανία, μέχρι τα σχέδια εξηλεκτρισμού της VW και τον ανταγωνισμό με την Tesla.

O Diess δεν θα μπορούσε να μην ερωτηθεί για τις συνέπειες της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία. Σε ερώτηση αν τον ανησυχεί το ενδεχόμενο κατάσχεσης από τον Πούτιν, των εργοστασίων της VW που βρίσκονται επί ρωσικού εδάφους, ο Diess ανέφερε πως είναι αρκετά δύσκολο για τον ίδιο να κατανοήσει την κατάσταση και εκτίμησε πως ότι είναι να γίνει, θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την πορεία των διαπραγματεύσεων. Παράλληλα, υποστήριξε πως η απόφαση της VW να αποσυρθεί από τη ρωσική αγορά αρκετά νωρίς, ήταν ιδιαίτερα δύσκολη, καθώς όπως είπε, "η VW έχει τρία εργοστάσια, περίπου 7.000 πιστούς εργαζόμενους σε αυτά και έναν μεγάλο αριθμό πελατών".

Αναφορικά με την κριτική που δέχεται η VW για τη λειτουργία γραμμής παραγωγής σε περιοχή της Κίνας που αποτελεί βάση μουσουλμανικής μειονότητας των Ουιγούρων, ο Diess υπεραμύνθηκε της επιλογής της VW, λέγοντας χαρακτηριστικά πως πρόθεση της εταιρείας του, δεν είναι σε καμία περίπτωση να στείλει το μήνυμα πως δεν την απασχολούν τα όσα συμβαίνουν στη συγκεκριμένη περιοχή και πως η γερμανική εταιρεία είναι σε θέση να διασφαλίσει πως δεν υπάρχει καταναγκαστική εργασία και όλοι στο εργοστάσιο αντιμετωπίζονται ισότιμα.

Σχετικά με τα σχέδια εξηλεκτρισμού της VW, o CEO της εταιρείας υπήρξε σαφής. "Η κλιματική αλλαγή είναι γεγονός και αυτό σημαίνει πως πρέπει να απαλλαγούμε από τη χρήση άνθρακα. Για να συμβεί αυτό στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο μόνος ρεαλιστικός τρόπος είναι η ηλεκτροκίνηση". Ο Diess αναγνώρισε ωστόσο πως πρόκειται για μια μεγάλη πρόκληση, ενώ ιστορικά, δεν υπάρχουν αρκετά παραδείγματα επιτυχημένων εταιρειών, που εξακολούθησαν να είναι επιτυχημένες σε ένα νέο περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό, εκτίμησε πως οι σημαντικότεροι, θα είναι οι νέοι ανταγωνιστές που θα εισέλθουν στον χώρο του αυτοκινήτου, αναφέροντας ενδεικτικά την Apple. "Αυτές τις εταιρείες θα πρέπει να πάρουμε πιο σοβαρά", κατέληξε ο Diess.

Από τη στιγμή που η συνέντευξη παραχωρήθηκε σε αμερικανικό μέσο, η Tesla δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από την κουβέντα. Ο Diess παραδέχτηκε πως η συγκεκριμένη εταιρεία βρίσκεται αρκετά μπροστά αυτή τη στιγμή, ενώ αναπτύσσεται και με γρήγορους ρυθμούς. "Η Tesla είναι σε θέση να πάρει μεγαλύτερα ρίσκα από εμάς... θεωρώ όμως ότι είναι υγιές να έχουμε έναν καινούργιο ανταγωνιστή στην αγορά", τόνισε ο Diess.

Τέλος, ο Diess ρωτήθηκε για τις χαμηλές πτήσεις της VW στην αμερικανική αγορά. Παρά το γεγονός ότι κατά τις δεκαετίες του 1960 και 1970 όλοι στην Αμερική ήταν εξοικειωμένοι με το όνομα VW, κυρίως εξαιτίας των Beetle και Minibus, η συνέχεια δεν υπήρξε ανάλογη. Ο διευθύνων σύμβουλος του VW γκρουπ παραδέχτηκε πως η εταιρεία του έχει χάσει έδαφος στην αγορά των ΗΠΑ, επειδή κατά τη γνώμη του δεν πήραν στα σοβαρά το αμερικανικό αγοραστικό κοινό, καθώς προσπάθησαν να πουλήσουν ευρωπαϊκά προϊόντα στις ΗΠΑ, κάτι που προφανώς δεν ήταν σωστή επιλογή.

Ο Diess αναγνώρισε πως η αγορά των ΗΠΑ είναι σημαντική, ενώ εκμυστηρεύτηκε πως κατά το πρόσφατο παρελθόν, υπήρξαν κουβέντες στους κόλπους του γκρουπ για αποχώρηση από αυτήν, στη λογική που η VW χάνει λεφτά από την παρουσία της εκεί. Ωστόσο, η άποψη που επικράτησε, είναι πως αυτό που χρειάζεται, είναι η δυναμική επιστροφή της VW στις ΗΠΑ. "Πρέπει να ξαναγίνουμε υπολογίσιμο μέγεθος και νομίζω πως είμαστε στον σωστό δρόμο", ανέφερε κλείνοντας ο Diess.