
Η Lancia θα μπορούσε εύκολα να θεωρηθεί ως ένα από τα blue chips της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Παλιά, γιατί αν βρεθεί κάποιος να υποστηρίξει κάτι τέτοιο την τελευταία δεκαετία, θα τον περάσουν για τρελό. Βασικά, δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν πως η Lancia έχει κλείσει. Λογικό, αν σκεφτείς πως η γκάμα της μάρκας τη δεδομένη χρονική στιγμή, περιλαμβάνει ένα και μοναδικό μοντέλο, την Ypsilon, η οποία μάλιστα διατίθεται αποκλειστικά στην ιταλική αγορά.
Υπάρχουν κάποιες φορές, ελάχιστες, αλλά υπάρχουν, που για να αντιστραφεί μια κατάσταση που μοιάζει μη αναστρέψιμη, χρειάζεται να συμβεί μια κοσμογονική αλλαγή, κάτι που οι έχοντες στενή σχέση με τη θρησκεία θα αποκαλούσαν θαύμα. Στην περίπτωση της Lancia, η από καιρό διαφαινόμενη διαγραφή της από τον αυτοκινητικό χάρτη, αποδείχτηκε κάτι σαν σενάριο ρομαντικής ταινίας. Όλα δείχνουν να πηγαίνουν στραβά, μέχρι τη στιγμή που το καλό θριαμβεύει και το πολυαναμενόμενο από τους θεατές happy end είναι γεγονός.
Ως happy end εδώ βέβαια, νοείται η διάσωση της εταιρείας από το λουκέτο, καθώς οι μέρες της -εμπορικής- αφθονίας είναι ακόμη μακριά. Και ναι, η έλευση της ηλεκτροκίνησης ως νέας κυρίαρχης τάσης στην αγορά, σε συνδυασμό με την συγχώνευση της FCA με την PSA από την οποία προέκυψε ο όμιλος Stellantis, είναι υπεραρκετές συνθήκες για να στηρίξουν το αφήγημα της κοσμογονικής αλλαγής.
Η αναγέννηση της Lancia
Η αναγέννηση της Lancia θα περιλαμβάνει μερικά από τα πιο εμβληματικά ονόματα της ιστορίας της. Και ευτυχώς για την ίδια, υπάρχουν αρκετά τέτοια για να στηρίξουν μια αρκετά ευρεία γκάμα, σε περίπτωση που οι επικεφαλής της μάρκας επιλέξουν τη μετατροπή της από εταιρεία του ενός μοντέλου, σε εταιρεία με παρουσία σε όλα τα σημαντικά segments της αγοράς.
Το αρχικό πλάνο που παρουσιάστηκε τις προηγούμενες μέρες ωστόσο, περιλαμβάνει επανεκκίνηση το 2024 με τη νέα Ypsilon, μοντέλου που θα είναι -αρχικά- υβριδικό και ουσιαστικά θα αποτελέσει τη γέφυρα που θα οδηγήσει τη Lancia στην αμιγώς ηλεκτρική εποχή της ιστορίας της, που χρονικά έχει τοποθετηθεί στο 2028. Η Ypsilon θα χρησιμοποιήσει το πάτωμα των Mokka, DS3 Crossback, καθώς και του επόμενου Fiat 500X. Σωστά υπέθεσες. Η νέα μικρή Lancia δεν θα είναι όσο μικρή συνήθιζε να είναι. Για την ακρίβεια, δεν θα αλλάξει κατηγορία μόνο σε διαστάσεις αλλά και σε τύπο αμαξώματος, κλείνοντας το μάτι στα crossover. Τέλος εκτός από υβριδικές, θα διαθέτει και ηλεκτρικές εκδόσεις.
Την αμέσως επόμενη χρονιά, θα υπάρξει η αναβίωση του γνωστού από τα 50s ονόματος Aurelia, η οποία θα είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV που κατά πάσα πιθανότητα θα κατασκευάζεται επί ιταλικού εδάφους, στη γραμμή παραγωγής του Melfi.
Το 2028 έρχεται νέα Lancia Delta
Η χρονιά σταθμός για την Lancia όμως, είναι το 2028 οπότε και αναμένεται να έρθει στην αγορά η νέα Delta σε εκδόσεις με ισχύ από 170-245 ίππους και αυτονομία που θα φτάνει ακόμη και τα 700km, ενώ παράλληλα θα σταματήσει η παραγωγή όλων των μη ηλεκτρικών εκδόσεων.
Οι φήμες θέλουν την Delta να διαθέτει και έκδοση HF. Όσοι εξακολουθούν να θυμούνται τα αυτοκίνητα που έγραψαν ιστορία στο WRC πριν από 30 χρόνια, θα πρέπει να συμβιβαστούν με την ιδέα πως στη σύγχρονη εκδοχή τους, μπορεί να διαθέτουν την ταχύτητα, αλλά όχι τον ήχο. Τουλάχιστον θα μπορούν να παρηγορηθούν με την ιδέα πως έστω και σε μόνιμα αθόρυβο mode, το λογότυπο Delta θα κοσμεί και πάλι το αμάξωμα μιας Lancia. Ποιος θα το πίστευε λίγο καιρό πριν; Θαύμα!