
BMW και McLaren μάλλον θα συνεργαστούν πάλι, δεκαετίες μετά την ανάπτυξη του πιο εμβληματικού supercar όλων των εποχών -της McLaren F1. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Automotive News Europe, η McLaren και η BMW βρίσκονται σε συνομιλίες για την από κοινού ανάπτυξη ηλεκτρικού supercar και φέρονται να έχουν υπογράψει μνημόνιο (memorandum of understanding που λέμε και στην Ελλάδα).
Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, ο Paul Rosche της BMW ήταν ο μόνος άνθρωπος που ήταν πρόθυμος να ανταποκριθεί στην πρόκληση του Gordon Murray για να φτιάξει έναν ατμοσφαιρικό V12 που απέδιδε περισσότερους από 100 ίππους ανά λίτρο. Ήταν ένας συγκλονιστικός κινητήρας, τον οποίο πολλοί θεωρούν ως το καλύτερο μοτέρ εσωτερικής καύσης που έγινε ποτέ. Βέβαια, αυτό μπορεί να αλλάξει μετά την συνεργασία του Gordon Murray με την Cosworth για τον κινητήρα του Τ.50 (διαβάστε εδώ για την απίστευτη "δίαιτα" του Τ.50). Αυτή τη φόρα όμως φαίνεται ότι η BMW δεν θα φτιάξει "απλά” έναν κινητήρα για την McLaren.
Οι υποθέσεις για την συνεργασία BMW και McLaren
Οι δύο μάρκες φέρονται να συζητούν για την ανάπτυξη μιας ολόκληρης "αρχιτεκτονικής,” για ένα προσεχές ηλεκτρικό supercar ή και περισσότερα από ένα. Δεν είναι σαφές εάν οι δύο εταιρείες εργάζονται σε ένα μόνο σπορ αυτοκίνητο, όπως η McLaren F1, ένα μόνο πλαίσιο που θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο από κάθε μάρκα -όπως η BMW Z4 / Toyota Supra- ή μια ευέλικτη πλατφόρμα που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για πολλά διαφορετικά αυτοκίνητα.
Το μόνο που έχει ειπωθεί μέχρι στιγμής είναι ότι οι δύο μάρκες εξετάζουν το ενδεχόμενο συνεργασίας, σε μια αρχιτεκτονική EV. Παρεμπιπτόντως, η είδηση δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί από την BMW.
Και με τις συζητήσεις McLaren και Audi τι συμβαίνει;
Φυσικά μπορεί να μην συμβεί και τίποτα. Ένας λόγος ενδεχομένως να είναι ότι η McLaren βρίσκεται σε συζητήσεις -και- με την Audi. Πάντα σύμφωνα με το δημοσίευμα του ANE, η Audi αύξησε την προσφορά της -για να αποκτήσει μερίδιο στη McLaren- στα 650 εκατομμύρια ευρώ (718 εκατομμύρια δολάρια) από 450 εκατομμύρια ευρώ
Όμως φημολογείται ότι η Audi θέλει πρώτα να πάρει μερίδιο και στην ομάδα Formula 1 της McLaren, πριν επενδύσει πιθανώς στη μάρκα ως δεύτερο βήμα. Υπάρχει ωστόσο το "εμπόδιο" του επικεφαλής Zak Brown, που αναφέρει ότι η ομάδα F1 της McLaren "σίγουρα δεν είναι προς πώληση” και ούτε ενδιαφέρεται για συνεργασίες, αν και ο ίδιος επιβεβαίωσε ότι γίνονται συζητήσεις. Όπως είναι αυτονόητο σε περίπτωση συνεργασίας Audi και McLaren, η συμφωνία με την BMW θα πέσει στο κενό.