
Μια δεκαετία. Αυτό είναι σε γενικές γραμμές το χρονικό διάστημα που οι περισσότερες εταιρείες αναφέρουν πως θα χρειαστεί, μέχρι να πραγματοποιήσουν τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας τους. Ανάμεσά τους και η Ford, η οποία αναφέρει πως μέχρι το 2030 όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα που θα πουλάει σε ευρωπαϊκό έδαφος, θα είναι ηλεκτρικά. Για να συμβεί το ίδιο και με τα επαγγελματικά, θα έχουμε φτάσει στο 2035.
Προκειμένου να διατηρήσει ζωντανό το αγοραστικό ενδιαφέρον, η Ford φρόντισε να αποκαλύψει τα σχέδιά της για το προσεχές μέλλον. Όπου τη λέξη σχέδια, μπορείς να την αντικαταστήσεις με τη λέξη μοντέλα. Όπως είναι φυσικό, αρκετά από αυτά θα είναι εντελώς καινούργια στη γκάμα της εταιρείας, όπως θα συμβεί με τα δύο crossover που αναμένεται να έρθουν στην αγορά το 2023 και 2024. Η Ford αναφέρει πως θα τοποθετηθούν ανάμεσα στο Puma και την Mustang Mach-E.
Σκεφτείτε κάτι σε αμάξωμα μεσαίας κατηγορίας, με το δεύτερο μοντέλο να χαρακτηρίζεται από την Ford ως σπορ crossover. Εχει ενδιαφέρον πως τα μοντέλα αυτά θα χρησιμοποιούν το πάτωμα ΜΕΒ του VW γκρουπ, που προορίζεται για χρήση σε ηλεκτρικά οχήματα, ωστόσο η Ford ξεκαθαρίζει πως δεν θα πρόκειται για κλώνους της VW. "Θα έχουν τη σχεδίαση και την οδική συμπεριφορά που οι πελάτες της μάρκας έχουν ταυτίσει με τα μοντέλα μας”, λέει χαρακτηριστικά ο Stuart Rowley, επικεφαλής της Ford Ευρώπης.

Παράλληλα με το σπορ crossover, το 2024 θα έρθει στην αγορά και το αμιγώς ηλεκτρικό Puma. Όμως τo κύμα αλλαγών στη Ford πρόκειται να συμπαρασύρει και τα επαγγελματικά οχήματα. Έτσι μέσα στα επόμενα χρόνια θα παρουσιαστούν οι ηλεκτρικές εκδοχές των Transit Courier, Custom και E-Transit, καιώς και τα Tourneo Courier και Custom. Γενικά το 2024 αναμένεται να είναι μια χρονιά με έντονη κινητικότητα για τη Ford, καθώς τότε είναι προγραμματισμένο να ξεκινήσει τη λειτουργία του και το εργοστάσιο κατασκευής μπαταριών της μάρκας, στην Τουρκία.
Τι πρόκειται να συμβεί όμως με τα υπόλοιπα μοντέλα της Ford που έχουν καθιερωθεί ως ονόματα στην αγορά; Τα Fiesta και Focus δεν θα αντικατασταθούν άμεσα, καθώς προέρχονται από facelift, όπως είπε ο Rowley. Σε ελεύθερη μετάφραση, αυτό σημαίνει πως για περίπου τρία ακόμη χρόνια θα βρίσκονται μαζί μας. Το ίδιο θα συμβεί και με το Kuga, το οποίο διαθέτει έκδοση plug-in που θα του επιτρέψει να διατηρηθεί ως έχει για μερικά ακόμη χρόνια, πριν το πέρασμά του στην κατηγορία των EV. Δεν θα συμβεί το ίδιο με το Ecosport, που οδεύει προς κατάργηση.