Ανανεωμένες συνθέσεις, νέα χρώματα και μια νέα χρονιά ξεκινά για το WRC με το στοιχείο της παράδοσης να παραμένει αναλλοίωτο καθώς, όπως πάντα, όλα ξεκινούν από τις κάποτε χιονισμένες και παγωμένες, ειδικές διαδρομές των Άλπεων στο ξακουστό Ράλι Μόντε Κάρλο. Φέτος ο αγώνας θα συγκεντρώσει 75 πληρώματα για το αγωνιστικό σκέλος, αλλά φέτος ξεχωρίζει μάλλον περισσότερο από ποτέ, η δεύτερη κατηγορία του πρωταθλήματος με τα αυτοκίνητα Rally2. Βεβαίως οι μάχες για την νίκη θα δοθούν μεταξύ των δέκα Rally1 αγωνιστικών αυτοκινήτων, τα οποία μοιράζονται σε τρεις ομάδες.
Η Toyota ως πρωταθλήτρια και έχοντας στις τάξεις της τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή Kalle Rovanpera έχει πάντα τον πρώτο λόγο. Στα άλλα δύο Toyota Yaris Rally1 που θα παρέχουν βαθμούς για τον κατασκευαστή θα βρεθούν ο Elfyn Evans και ο Sebastien Ogier, ο οποίος δεν θα έχει τον αριθμό 1 στο αυτοκίνητό του και μετά την απόφαση του Rovanpera να διατηρήσει το 69 στο δικό του, θα είναι η πρώτη φορά έπειτα από το 2020 όταν και τότε ο Tanak είχε επιλέξει να μην χρησιμοποιήσει τον αριθμό 1. Στο φετινό Μόντε θα υπάρχει και τέταρτο Yaris με τον Takamoto Katsuta, ο οποίος σε άλλους αγώνες θα είναι τρίτος οδηγός της ομάδας.
Ανανεωμένη Hyundai
Στην Hyundai φυσάει ο "άνεμος της αλλαγής" με τον Esapekka Lappi να εκφράζει αυτή την αλλαγή. Ο Φινλανδός ήρθε στην ομάδα μετά την αποχώρηση του Tanak και συμπληρώνει τον Thierry Neuville που παραμένει ο πρώτος οδηγός, ίσως περισσότερο από τις προηγούμενες χρονιές, αλλά μένει να το δούμε και τον Dani Sordo που είναι ο εμπειρότερος του πρωταθλήματος, κάθε χρόνο και περισσότερο. Στην Hyundai υπάρχει όμως αισιοδοξία περισσότερο γιατί το i20 Rally1 φάνηκε στο τέλος του περσινού πρωταθλήματος να αποδίδει - επιτέλους - καλά και όχι τόσο για τους οδηγούς. Και στην ομάδα θα ήθελαν πολύ να ξεκινήσουν δυναμικά τη χρονιά.
Ford με ελπίδες
Και αν στην Hyundai υπάρχουν αλλαγές αισιοδοξίας στην Ford υπάρχουν αλλαγές που φέρνουν ελπίδες για ανάκαμψη έπειτα από πολλά χρόνια. Η παρουσία του Ott Tanak έχει δώσει στην M Sport μια πρωταθληματική αύρα που μένει να δούμε αν το Ford Puma Rally1 θα ανταποκριθεί στις αναγνωρισμένες δυνατότητες του Εσθονού. Η ομάδα πάντως συνολικά είναι λιγότερο γεμάτη σε σχέση με πέρσι. Ο Pierre Louis Loubet που έδειξε άκρως θετική εικόνα εξασφάλισε την δεύτερη αγωνιστική θέση και στο Μόντε Κάρλο θα βρεθεί και ο δικός μας Jourdan Serderidis.
Πρωτάθλημα φωτιά στην WRC2
Τα Rally1 αγωνιστικά αυτοκίνητα στο Ράλι Μόντε Κάρλο και πιθανότατα και στους υπόλοιπους αγώνες θα είναι δέκα. Αριθμός που αφήνει την διαφορά σε σχέση με τα Rally 2 αυτοκίνητα του Ράλι Μόντε Κάρλο να μεγαλώνει δραματικά. Στο Πριγκηπάτο θα συμμετέχουν 41 αγωνιστικά της κατηγορίας Rally2 και τα ονόματα που τα συνοδεύουν συνθέτουν μια εικόνα εντυπωσιακών μονομαχιών σε θεωρητικό επίπεδο, τουλάχιστον. Οι Γάλλοι Fourmaux με Ford Fiesta, Rossel και Lefebvre με Citroen C3, συμπληρώνονται από τον Oliver Solberg που θα έχει στη διάθεσή του ένα ολοκαίνουριο Skoda Fabia Rally2, όπως εξάλλου και o ταχύτατος Nikolay Gryazin.
Απέναντί τους θα τεθούν τα πολλά υποσχόμενα ονόματα των νέων όπως ο Sami Pajari ή ο Chris Ingram ή ακόμη και ο Sean Johnston, αλλά και ένας γερόλυκος, ο Francois Delecour που κατάφερε να εξασφαλίσει την τελευταία στιγμή ένα Skoda Fabia Rally2 και να συμμετέχει για μια ακόμη φορά στο Ράλι Μόντε Κάρλο.
Ο αγώνας ξεκινά το βράδυ της Πέμπτης 19 Ιανουαρίου με δύο νυχτερινές ειδικές διαδρομές και ολοκληρώνεται την Κυριακή 22 Ιανουαρίου. Αναλυτικά τις συμμετοχές μπορείς να τις δεις εδώ.