WRC Rally Ypres: Στο χαντάκι…

Ο Ott Tanak πήρε στο Rally Ypres, δεύτερη συνεχόμενη νίκη "ψαλιδίζοντας" για πρώτη φορά φέτος στα αλήθεια τη διαφορά του από τον Kalle Rovanpera

Το χαντάκι παραπλεύρως του δρόμου ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής του Rally Ypres, ένατου φετινού αγώνα για το WRC και τελευταίο πριν το πρωτάθλημα μεταφερθεί στις ελληνικές ειδικές διαδρομές του ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις. Αρχής γενομένης από τον Kalle Rovanpera, την παρασκευή το πρωί, ούτε λίγο, ούτε πολύ τα 4 από τα 10 Rally1 του αγώνα τελείωσαν την προσπάθειά τους στο πλάι του δρόμου, συνήθως με μεγάλες ζημιές στα αυτοκίνητά τους. 

To Hyundai i20 N Rally1 Hybrid του Ott Tanak δεν ήταν μέσα σε αυτά πάντως και ο Εσθονός απέδειξε για μια ακόμη φορά πως είναι η μοναδική πραγματική απειλή για τον Rovanpera φέτος. Χάρη στην μεθοδικότητά του ήταν στο σημείο που έπρεπε για να εκμεταλλευτεί την έξοδο του Thierry Neuville (στο χαντάκι) και να τεθεί επικεφαλής, το απόγευμα του Σαββάτου, ενώ την Κυριακή έδειξε πως ξέρει να ελέγχει έναν αγώνα διατηρώντας την ψυχραιμία του στην επίθεση του Elfyn Evans.

Πήρε έτσι τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη μετά τη Φινλανδία και τρίτη φετινή του, καθώς είναι ο μοναδικός οδηγός που έχει κερδίσει τους αγώνες που έχει χάσει ο Rovanpera, με μοναδική εξαίρεση το εναρκτήριο Monte Carlo και την επικράτηση του Loeb. Πλέον η διαφορά του Tanak από τον Rovanpera είναι στους 72 βαθμούς, αλλά η σημασία της συγκεκριμένης νίκης του Hyundai καταδεικνύεται αφενός από το γεγονός πως για πρώτη φορά φέτος ο Kalle δεν κατάφερε να αυξήσει ή διατηρήσει την διαφορά και την είδε να μειώνεται, αφετέρου δε πως αυτός στο Βέλγιο ήταν ένας αγώνας όπου ο Rovanpera θα μπορούσε να εξασφαλίσει τον τίτλο μαθηματικά. Αυτό δεν έγινε και τώρα ακολουθεί το Ακρόπολις, στο οποίο ο νεαρός της Toyota μπορεί να κέρδισε πέρσι, αλλά κάθε άλλο παρά εύκολος είναι. 

Αντί για 1-2 της Hyundai, 2-3 για την Toyota 

Η Hyundai πάντως είχε και τον άλλο της οδηγό σε πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτόν τον αγώνα. Ο Thierry Neuville τέθηκε επικεφαλής την Παρασκευή αργά, προσπερνώντας τον Elfyn Evans που ήταν πρωτοπόρος από τη στιγμή που εγκατέλειψε ο Rovanpera και το πρωί του Σαββάτου, έδειξε πόσο ήθελε τη νίκη, απέναντι στον Tanak που δεν είχε σκοπό να του την χαρίσει. Όμως όσο καλό ήταν το πρωινό loop, άλλο τόσο καταστροφικό ήταν το απογευματινό. Κατέληξε στο χαντάκι και εκείνος και δεν μπόρεσε να επαναλάβει την περσινή νίκη στον αγώνα της πατρίδας του. 

Έτσι το διαφαινόμενο 1-2 της Hyundai, σβήστηκε άδοξα και καταλήξαμε στο 2-3 της Toyota καθώς τον Evans ακολούθησε ο Esapekka Lappi με το τέταρτο Yaris Rally1 Hybrid της ομάδας. Ο Lappi ήταν ένας από εκείνους που γλίτωσαν τα χαντάκια του Βελγίου και είχε και μια επαφή με ένα φράχτη, αλλά κατά τα άλλα ήταν σιωπηλός και αποτελεσματικός. 

Μια από τα ίδια για την Ford 

Η τέταρτη θέση που εξασφάλισε ο Oliver Solberg ήταν το καλύτερό του αποτέλεσμα μέχρι τώρα και  το χρειαζόταν για να ξεχάσει το ατύχημα της Φινλανδίας, ενώ ο Takamoto Katsuta αντιμετώπισε μερικά προβλήματα με το υβριδικό σύστημα, αλλά δεν μπορούσε να διεκδικήσει κάτι περισσότερο από την πέμπτη θέση. Αυτά ήταν και τα Rally1 που ολοκλήρωσαν αλώβητα τον αγώνα. 

Γιατί στην Ford ήταν και πάλι πρωταγωνιστές του δράματος. O Craig Breen σταμάτησε με μερικές τούμπες στην δέκατη ειδική, εκεί που νωρίτερα ο Fourmaux είχε γλιτώσει οριακά. Στην ίδια ειδική ο Greensmith επισκέφτηκε ένα χωράφι με καλαμπόκια, αλλά εκτός από την ζημιά στον Βέλγο αγρότη, προκάλεσε ζημιά και στην πίσω ανάρτηση του Ford Puma Rally1 Hybrid με αποτέλεσμα να πέσει εκτός βαθμών. 

Ο Fourmaulx θα μπορούσε να έχει τερματίσει πέμπτος και να έχει σημειώσει το καλύτερο αποτέλεσμα του στην Ford, που θα της έδινε και κάτι να χαρεί από τον αγώνα, αλλά πέρασε και εκείνος από το χαντάκι λίγα χιλιόμετρα πριν το φινάλε, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει.  

Ο Mikkelsen ξέφυγε στο WRC2 

Στη μάχη του WRC2 η απουσία του Kajetanowicz, έκανε ευκολότερο το έργο του Andreas Mikkelsen, ο οποίος αρκέστηκε στην δεύτερη θέση πίσω από τον Stephane Lefebvre με το Citroen C3 Rally2 που ήταν απόλυτος κυρίαρχος. 

Εδώ μπορείς να δεις αναλυτικά τα αποτελέσματα του Rally Ypres. 

Έτσι έχει διαμορφωθεί πλέον η βαθμολογία σε οδηγούς και κατασκευαστές.