Για όσους δεν το είχαμε καταλάβει ή απλώς αποδεχτεί, ότι ο Kalle Rovanpera είναι ο πιο σοβαρός διεκδικητής του φετινού τίτλου στο WRC, φρόντισε ο ίδιος ο νεαρός να το επιβεβαιώσει με την εμφάνισή του στην Πορτογαλία και την νίκη του στον πρώτο φετινό χωμάτινο αγώνα.
Ο Rovanpera σημείωσε έτσι την τρίτη συνεχόμενη νίκη στους τέσσερις φετινούς αγώνες και αυτό το σερί είναι κάτι που είχαμε να δούμε στο πρωτάθλημα από το 2018 και το αντίστοιχο, εντυπωσιακό ξεκίνημα του Sebastien Ogier, στο οποίο είχε πάρει τέσσερις συνεχόμενες νίκες. Φέτος ο Rovanpera έχει χάσει μόνο από τον Loeb και το Σαββατοκύριακο που πέρασε κατάφερε να κερδίσει, υπό μια έννοια, και τους δύο Seb του πρωταθλήματος, οι οποίοι συμμετείχαν στο Ράλι Πορτογαλίας.
Το πιο ενδιαφέρον όμως είναι πως η νίκη αυτή ήρθε με πρωταθληματικό τρόπο. Κάνοντας, δηλαδή, συντήρηση στα πρώτα περάσματα των ειδικών όπου είχε να αντιμετωπίσει την αβαρεία της πρώτης θέσης στη σειρά εκκίνησης και κάνοντας επίθεση στα δεύτερα περάσματα, προκειμένου να μην χαθεί η επαφή με την κορυφή. Αυτό τον έφερε σε μια θέση που ήταν πολύ κοντά στο άλλο Toyota Yaris Hybrid του Elfyn Evans, ο οποίος βρισκόταν στην κορυφή, με αποτέλεσμα όταν παρουσιάστηκε η ευκαιρία να καλύψει τη διαφορά που χρειαζόταν και να τεθεί εκείνος επικεφαλής.
Αυτό συνέβη στο τέλος της 2ης ημέρας, οπότε βοήθησε κάπως και η βροχή αλλά το σημαντικό κέρδος για τον Φινλανδό, έναντι του Ουαλού ήρθε στην μεγάλη ειδική των 37 χλμ., όπου πήρε από τον αντίπαλό του δέκα δευτερόλεπτα. Η πρωτοπορία που απέκτησε σε εκείνο το σημείο συντηρήθηκε με εξίσου μαεστρικό τρόπο την Κυριακή, ώστε να έρθει η νίκη και το 1-2 της Toyota.
Η ομάδα έκανε έναν συνολικά εξαιρετικό αγώνα, καθώς στους δύο μόνιμους πρωταγωνιστές, προστέθηκε αυτό το Σαββατοκύριακο και ο Takamoto Katsuta, ο οποίος έκανε ίσως τον καλύτερο αγώνα της καριέρας του. Έχασε τελικά τη θέση στο βάθρο στις λεπτομέρειες από τον Dani Sordo στο φετινού ντεμπούτο του με το Hyundai i20 Hybrid, στο οποίο ήταν και ο ταχύτερος οδηγός της ομάδας.
Ο Thierry Neuville μας χάρισε μια στιγμή παραφροσύνης και εκνευρισμού όταν ολοκλήρωσε την 8η ειδική με πρόβλημα στον τροχό και 1,5 λεπτό χαμένο. Τερμάτισε τελικά έκτος, αλλά είχε ξεκινήσει τον αγώνα με χρόνους κορυφής. Δύο λεπτά πίσω του βρέθηκε ο Ott Tanak στο άλλο Hyundai, ο οποίος επιβίωσε ενός διπλού κλαταρίσματος την Παρασκευή και επανήλθε από την δέκατη θέση.
Στις πιο πίσω θέσεις ακολούθησαν τα τρία Ford Puma Hybrid. Τρία από τα πέντε που βρέθηκαν στην Πορτογαλία συνολικά. Η Ford είχε δικό της αγώνα που έμοιαζε ξεχωριστός σε σχέση με των υπολοίπων. Τελικά σε αυτόν, επικράτησε ο Pierre Loubet που εκμεταλλεύτηκε πρόβλημα με τα φρένα του Craig Breen στις τελευταίες ειδικές και τον προσπέρασε για να τον αφήσει όγδοο. Η είδηση ήρθε από τον Adrien Fourmaux που δεν εγκατέλειψε και γλίτωσε από το κλατάρισμα της Παρασκευής για να τερματίσει ένατος. Την άλλη θέση στην δεκάδα πήρε ο Yohan Rossel με το Citroen C3 Rally2 που επικράτησε και στο WRC2.
Βεβαίως σε έναν αγώνα που ήταν εορταστικού χαρακτήρα λόγω των εκδηλώσεων για τα 50 χρόνια του WRC, πρωταγωνιστές ήταν οι δύο Sebastien που επέστρεψαν μετά το Monte Carlo. O Loeb σε ένα σπάνιο λάθος του εγκατέλειψε, ακριβώς μετά την ειδική που κέρδισε για να σημειώσει έτσι ένα ακόμη ρεκόρ, κερδίζοντας ειδική στα 48 του. Ήταν η 931η ειδική διαδρομή στην καριέρα του, στην οποία σημείωσε τον καλύτερο χρόνο. Στην ειδική που εγκατέλειψε ο Loeb κέρδισε ο Ogier, αλλά και εκείνος ολοκλήρωσε πρόωρα τον αγώνα του, με μια έξοδο λόγω κλαταρίσματος.