Με τις δυσκολότερες καιρικές συνθήκες που αντιμετώπισαν τα πληρώματα εδώ και χρόνια, ολοκληρώθηκε το Ράλι Κροατίας, τρίτος αγώνας για το φετινό WRC. Ο αγώνας ήταν ένα ξεκαθάρισμα λογαριασμών ανάμεσα στην Toyota και την Hyundai, καθώς η M-Sport δεν κατάφερε να συνεχίσει το καλό της ξεκίνημα στη φετινή χρονιά, έστω και αν τελικά ο Craig Breen έφτασε μια ανάσα από το βάθρο.
Μεγάλος κυρίαρχος ήταν ο Kalle Rovanpera με το Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid. Ο 21χρονος Φινλανδός ξεκίνησε καταιγιστικά το πρώτο σκέλος της Παρασκευής και το ολοκλήρωσε το ίδιο θεαματικά, καθώς έπειτα από τις οκτώ πρώτες ειδικές του αγώνα, είχε κερδίσει τις έξι και είχε αποσπαστεί 1 λεπτό και 23 δευτερόλεπτα εμπρός από τον Ott Tanak με το Hyundai i20 N Rally1 Hybrid που ήταν δεύτερος. Από εκείνο το σημείο, που έμοιαζε πως ο Rovanpera μπορούσε πλέον να ελέγξει τον αγώνα με σχετική άνεση, το Ράλι Κροατίας κατέληξε να ολοκληρωθεί με διαφορά μόλις 4,3 δευτερολέπτων και νίκη του Φινλανδού, επί του Ott Tanak με το Hyundai.
Στο μεσοδιάστημα συνέβησαν πολλά και διάφορα με τον καιρό να διαθέτει τον πρωταγωνιστικό ρόλο σχεδόν σε όλα. Πρώτα από όλα ας ασχοληθούμε με τον Thierry Neuville. O Βέλγος είχε δείξει από το Shakedown κιόλας πως μπορούσε να είναι ένας εκ των πρωταγωνιστών, καθώς είναι γνωστή και η ταχύτητά του στους ασφάλτινους αγώνες. Όμως είχε τον πιο επεισοδιακό αγώνα της καριέρας του ίσως. Το μεσημεριανό σέρβις της Παρασκευής τον βρήκε να σπρώχνει το Hyundai του για να φτάσει στην ανασυγκρότηση. Μια κοπιαστική διαδικασία καθώς και εκείνος αλλά και ο Martijn Wydaeghe έφτασαν κατάκοπει και σχεδόν έκλαιγαν από την κούραση.
Στο δεύτερο σκέλος έδειξε την αποφασιστικότητά του, ξεπερνώντας κάποια προβλήματα με τον κινητήρα για να καλύψει μεγάλο μέρος της ποινής και του συνολικού του χαμένου χρόνου και να φτάσει σε απόσταση βολής από το βάθρο, ενώ την Κυριακή προσέφερε ένα τρομακτικό highlight με το ατύχημα που είχε στην τελευταία ειδική από το οποίο γλίτωσε για να πάρει τελικά την τρίτη θέση.
Μπροστά του ήταν ο Ott Tanak στο φινάλε του αγώνα, που ήταν και ο μεγάλος χαμένος στη μάχη με τον Rovanpera. Μεγάλος χαμένος γιατί μόλις μια ειδική πριν το τέλος πέρασε επικεφαλής αλλά τελικά δεν μπόρεσε να κρατήσει πίσω του τον Φινλανδό. Ο Tanak επωφελήθηκε από το γεγονός πως την προτελευταία ειδική του αγώνα την χτύπησε μια καταιγίδα από τις λίγες που είχαν ποτέ αναγκαστεί να οδηγήσουν οι πρωταγωνιστές του WRC. Οι επιλογές ελαστικών ήταν αυτές που οδήγησαν τον Rovanpera να χάσει πολύτιμο χρόνο και τελικά να πέσει δεύτερος, όμως οι επιλογές ελαστικών ήταν αυτές που έσωσαν κιόλας τον οδηγό της Toyota, καθώς είχε καλύτερα ελαστικά για το τέλος.
Κάπως πιο χαλαρό αγώνα είχε ο Elfyn Evans. Ταλαιπωρήθηκε αρκετά στο πρώτο σκέλος με την θέση του στη σειρά εκκίνησης. Ο δρόμους που έβρισκε μπροστά του ήταν γεμάτος λάσπες και χώματα από τους προηγούμενους με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να κινηθεί σε ανταγωνιστικό ρυθμό. Το Σάββατο ανέβηκε μέχρι την πέμπτη θέση και τελικά τερμάτισε σε αυτήν. Ο Esapekka Lappi από την άλλη ήταν η πρώτη σπουδαία εγκατάλειψη του Ράλι Κροατίας. Δεν υπολόγισε σωστά έναν πολυφωτογραφημένο βράχο της Κροατίας, κατέστρεψε τον εμπρός δεξί τροχό του και τελείωσε έτσι άδοξα μια προσπάθεια, την οποία τις επόμενες ημέρες απέδειξε ότι μπορούσε να φέρει εις πέρας πολύ πιο αποτελεσματικά.
Στην Hyundai το τρίτο αυτοκίνητο, αυτό δηλαδή που είχε στη διάθεσή του ο Oliver Solberg κατέληξε με το πίσω μέρος του να φλέγεται μετά από μια έξοδο του μικρού, ενώ στην M-Sport είχαν αντίστοιχα τα δικά τους προβλήματα.
Ο Craig Breen στον πρώτο του αγώνα υπό αυτές τις καιρικές συνθήκες με ένα Ford Puma Rally1 Hybrid ήταν ο μόνος διασωθείς από το ναυάγιο της ομάδας. Βρέθηκε τρίτος και τερμάτισε τέταρτος που ήταν το καλύτερο που μπορούσε να κάνει. Νωρίτερα ο Pierre Loubet στον πρώτο του αγώνα με την ομάδα, γλίτωσε από ένα διπλό κλατάρισμα στην πρώτη ειδική αλλά εγκατέλειψε στην τρίτη, έχοντας συνολικά τρία σκασμένα ελαστικά.
Ο Adrien Fourmaux τελείωσε τον αγώνα του, από την πρώτη κιόλας ημέρα, σε έναν κήπο ενός όμορφου μικρού σπιτιού, στο Vrskovac. Το χειρότερο για τον Γάλλο είναι πως το μόνο που έχει καταφέρει να κάνει στους 5 τελευταίους ασφάλτινους αγώνες του με την Ford είναι τουρισμός σε διάφορα μέρη του πλανήτη. O Gus Greensmith τερμάτισε 15ος έχοντας εγκαταλείψει την πρώτη ημέρα λόγω κλαταρισμένων ελαστικών, αφού πρώτα γλίτωσε από μια μικροέξοδο πολύ φτηνά.
Το πιο χαρακτηριστικό ίσως παράδειγμα για το πως διατάραξε ο καιρός τις ισορροπίες στο Ράλι Κροατίας είναι η παρουσία των πληρωμάτων του WRC2 στις πρώτες θέσεις της 19ης ειδικής διαδρομής, αυτής που επλήγη από την καταιγίδα. Είχαν επιλέξει ελαστικά για βροχή και στάθηκαν τυχεροί με τη σειρά εκκίνησης με αποτέλεσμα ο Emil Lindholm και o Chris Ingram να ολοκληρώσουν την ειδική στη 2η και 3η θέση αντιστοίχως. Το Σάββατο δε, μια ειδική ακυρώθηκε λόγω χαμηλής ορατότητας από την ομίχλη.
Στο WRC2 η νίκη πήγε στον Yohan Rossel με το Citroen C3 Rally2, ο οποίος ήταν επικεφαλής από την πρώτη ειδική και δεν έχασε την πρωτοπορία σε κανένα σημείο του αγώνα. Τον ακολούθησαν ο kajetan Kajetanowic με Skoda Fabia και ο Emil Lindholm επίσης με Skoda Fabia Rally2.
Εδώ μπορείς να δεις τα αποτελέσματα του Ράλι Κροατίας και δες την βαθμολογία όπως διαμορφώθηκε μετά από αυτόν τον αγώνα.